Ni som ger ersättning...
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Ni som ger ersättning...

    Vet inte om det är någon fler än mig som inte ammar utan bara ger ersättning, men hur mkt ger ni era småttingar? BM sa direkt när vi kom hem att hon tyckte vi skulle göra 100 ml och ge honom -nu är han 3 veckor och det känns som att han inte blir riktigt mätt på 100 ml längre. Är det bara att öka tills han blir mätt?
  2. 1
    Ni som ger ersättning... Vet inte om det är någon fler än mig som inte ammar utan bara ger ersättning, men hur mkt ger ni era småttingar? BM sa direkt när vi kom hem att hon tyckte vi skulle göra 100 ml och ge honom -nu är han 3 veckor och det känns som att han inte blir riktigt mätt på 100 ml längre. Är det bara att öka tills han blir mätt?
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Hej, jag ammar lite och ger ersättning, oftast äter han först på båda brösten sen får han 90 ml ersättning, bm tyckte 90 var mycket, men jag tycker inte man ska lyssna på dom helt och hållet, är barnen inte mätta så e dom inte, jag tycker du kan öka..
  4. 2
    Hej, jag ammar lite och ger ersättning, oftast äter han först på båda brösten sen får han 90 ml ersättning, bm tyckte 90 var mycket, men jag tycker inte man ska lyssna på dom helt och hållet, är barnen inte mätta så e dom inte, jag tycker du kan öka..
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Du ammar inte alls? Och har inga ambitioner att göra det heller? I så fall tycker jag att du ska ge så mycket och ofta han vill ha helt enkelt... Barn behöver olika mycket mat beroende på ämnesomsättningen, man kan aldrig säga generellt hur mycket ett visst barn behöver. Det som står på paketen är riktlinjer, inga absoluta mängder.
  6. 3
    Du ammar inte alls? Och har inga ambitioner att göra det heller? I så fall tycker jag att du ska ge så mycket och ofta han vill ha helt enkelt... Barn behöver olika mycket mat beroende på ämnesomsättningen, man kan aldrig säga generellt hur mycket ett visst barn behöver. Det som står på paketen är riktlinjer, inga absoluta mängder.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4
    Minna som är 6 veckor äter mellan 120-160 per mål.6-8 gånger per dygn.Ge honom tills han är nöjd, överflödet kommer upp igen tror jag.Ökningen har gått av sig själv här, när hon inte verkat nöjd har vi gjort större portion o hon har ått äta det hon vill.
  8. 4
    Minna som är 6 veckor äter mellan 120-160 per mål.6-8 gånger per dygn.Ge honom tills han är nöjd, överflödet kommer upp igen tror jag.Ökningen har gått av sig själv här, när hon inte verkat nöjd har vi gjort större portion o hon har ått äta det hon vill.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Tack för svaret -för ge honom lite till de mål som han vill ha mer. Har märkt att han vill ha mer på kvällen än vad han vill ha under dagen -det kanske jämnar ut sig i längden...
  10. 5
    Tack för svaret -för ge honom lite till de mål som han vill ha mer. Har märkt att han vill ha mer på kvällen än vad han vill ha under dagen -det kanske jämnar ut sig i längden...
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Nej jag ammar inte alls, har dock inget med eget val el ambition. Fascinerande att detta med bäbisar och mat kan ge så mkt huvudbry -oavsett om man ammar el ger ersättning. Tackar för svaret.
  12. 6
    Nej jag ammar inte alls, har dock inget med eget val el ambition. Fascinerande att detta med bäbisar och mat kan ge så mkt huvudbry -oavsett om man ammar el ger ersättning. Tackar för svaret.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Låter som Minna äter ungefär lika mkt som Malte, kanske lite mer men det är inte så konstigt genom att Minna är dubbelt så gammal. Får köra på känsla och ge mer när det behövs. Tackar för svaret.
  14. 7
    Låter som Minna äter ungefär lika mkt som Malte, kanske lite mer men det är inte så konstigt genom att Minna är dubbelt så gammal. Får köra på känsla och ge mer när det behövs. Tackar för svaret.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Ja, en sak har jag ofta undrat... Om ett helammat barn inte går upp i vikt "som det ska" ropar bvc genast ersättning. Men vad händer om ett barn som inte ammas inte går upp i vikt? Det har jag aldrig fått klarhet i, trots att mina egna syskonbarn är flaskmatade smalisar...
  16. 8
    Ja, en sak har jag ofta undrat... Om ett helammat barn inte går upp i vikt "som det ska" ropar bvc genast ersättning. Men vad händer om ett barn som inte ammas inte går upp i vikt? Det har jag aldrig fått klarhet i, trots att mina egna syskonbarn är flaskmatade smalisar...
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Det var en bra fråga... har nästan fått uppfattningen att det nästan inte existerar flaskfödda barn som inte går upp i vikt -istället har min BM varnat för att ge för mkt så att magen blir uttänjd och att det skulle kunna vara ett problem. Än så länge är dock Malte smal för sin längd så det inte är ngt att oroa sig över. Ska fråga nästa gång jag är på BVC.
  18. 9
    Det var en bra fråga... har nästan fått uppfattningen att det nästan inte existerar flaskfödda barn som inte går upp i vikt -istället har min BM varnat för att ge för mkt så att magen blir uttänjd och att det skulle kunna vara ett problem. Än så länge är dock Malte smal för sin längd så det inte är ngt att oroa sig över. Ska fråga nästa gång jag är på BVC.

Liknande trådar

  1. Ni som ger ersättning..
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 17:22
  2. Ersättning...
    By Ruby in forum Föräldraskap
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:21
  3. Ersättning för ersättning.
    By Ruby in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:44
  4. Ersättning ?
    By Natalia-Helena in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 02:11
  5. Ersättning?
    By Kompis in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar