Behöver input
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Behöver input

    Jag och M:et har snart varit ihop ett år. Allt känns toppen (ja för det mesta iaf haha) och vi har börjat prata om att flytta ihop. "Till våren" har vi sagt att vi ska börja kolla på hus. Men så dök det här upp: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/533073

    och det är liksom, ja, bara så bra. På nåt sätt. Vi har blivit kära i ett hus. Visning i morgon. Sjukt snabba ryck. Hur pirrigt som helst. ÄR det världens sämsta idé att spontanköpa ett hus? Ja det är det va? Eller nä? Hjälp mig vrida och vända på det här lite
  2. 1
    Behöver input Jag och M:et har snart varit ihop ett år. Allt känns toppen (ja för det mesta iaf haha) och vi har börjat prata om att flytta ihop. "Till våren" har vi sagt att vi ska börja kolla på hus. Men så dök det här upp: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/533073

    och det är liksom, ja, bara så bra. På nåt sätt. Vi har blivit kära i ett hus. Visning i morgon. Sjukt snabba ryck. Hur pirrigt som helst. ÄR det världens sämsta idé att spontanköpa ett hus? Ja det är det va? Eller nä? Hjälp mig vrida och vända på det här lite
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Klart man kan spontanköpa ett hus bara man besiktar det ordentligt.
  4. 2
    Klart man kan spontanköpa ett hus bara man besiktar det ordentligt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3

    Bara ni 2 som vet

    känns ert rätt så titta och räkna och fundera.
  6. 3
    Bara ni 2 som vet känns ert rätt så titta och räkna och fundera.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Finns det barn inblandade? Isåfall är mitt svar nej. Man köper inte hus tillsammans utan att ens ha provat att bo ihop när det finns barn inblandade,,,tycker jag alltså.
  8. 4
    Finns det barn inblandade? Isåfall är mitt svar nej. Man köper inte hus tillsammans utan att ens ha provat att bo ihop när det finns barn inblandade,,,tycker jag alltså.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Njä, har ni inte bott ihop innan så skulle jag aldrig våga köpa ett hus ihop.
  10. 5
    Njä, har ni inte bott ihop innan så skulle jag aldrig våga köpa ett hus ihop.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Om det är rätt hus för er så är det väl inget fel med att spontanköpa - det har vi gjort när vi inte ens skulle flytta.
    Det är ju den känslan man ska ha för ett hus och det är inte ofta den infinner sig, så ta chansen tycker jag.
  12. 6
    Om det är rätt hus för er så är det väl inget fel med att spontanköpa - det har vi gjort när vi inte ens skulle flytta.
    Det är ju den känslan man ska ha för ett hus och det är inte ofta den infinner sig, så ta chansen tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Spontanköp är ingen bra idé, men ni har ju bestämt att ni ska flytta ihop till våren och köper ni huset nu blir det säkert inte inflyttning på ett antal veckor och då är det om inte vår, så bra nära! Så det är inget spontanköp.
    När vi hittade vårt hus som vi bor i nu, så var vi på visning den 6:e och den 9:e. Den 12:e skrev vi papper och i slutet av samma månad påbörjade vi flytten! DET gick snabbt.

    Det jag kan känna är att det är ett gräsligt pris på ett ordinärt hus, men det är väl Stockholmspriser, antar jag.
    Om ni har råd så är det ju bara att åka dit coh känna hur det känns!
  14. 7
    Spontanköp är ingen bra idé, men ni har ju bestämt att ni ska flytta ihop till våren och köper ni huset nu blir det säkert inte inflyttning på ett antal veckor och då är det om inte vår, så bra nära! Så det är inget spontanköp.
    När vi hittade vårt hus som vi bor i nu, så var vi på visning den 6:e och den 9:e. Den 12:e skrev vi papper och i slutet av samma månad påbörjade vi flytten! DET gick snabbt.

    Det jag kan känna är att det är ett gräsligt pris på ett ordinärt hus, men det är väl Stockholmspriser, antar jag.
    Om ni har råd så är det ju bara att åka dit coh känna hur det känns!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Har ni barn ihop? isåfall ett stort nej...utan barn så visst, varför inte? men se till att allt finns ordentligt på papper innan...det kan bli ett dyrt köp om det barkar åt skogen om ett tag.
  16. 8
    Har ni barn ihop? isåfall ett stort nej...utan barn så visst, varför inte? men se till att allt finns ordentligt på papper innan...det kan bli ett dyrt köp om det barkar åt skogen om ett tag.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Är det tillräckligt stort för er då? tyckte det verkade ganska litet.
  18. 9
    Är det tillräckligt stort för er då? tyckte det verkade ganska litet.
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    Jag...

    "brukar alltid" spontanköpa hus (med lite hjälp av hjärnan i steg två då) så jag tycker att ni ska köra på om ni ändå är sugna på att flytta ihop och allt verkar vara okay med huset!

    Lycka till!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  20. 10
    Jag... "brukar alltid" spontanköpa hus (med lite hjälp av hjärnan i steg två då) så jag tycker att ni ska köra på om ni ändå är sugna på att flytta ihop och allt verkar vara okay med huset!

    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Jag hade inte köpt hus tillsammans med någon jag inte bott med innan. No way! Tänk om man kommer på efter någon månad att det var nog fel drag?! Visst kan det gå bra om det är två vuxna det handlar om, hus går ju att sälja om inte annat... men du har väl barn sen innan?
  22. 11
    Jag hade inte köpt hus tillsammans med någon jag inte bott med innan. No way! Tänk om man kommer på efter någon månad att det var nog fel drag?! Visst kan det gå bra om det är två vuxna det handlar om, hus går ju att sälja om inte annat... men du har väl barn sen innan?
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12

    Hur menar du då?

    Nu har jag ju inte sett det i verkligheten än men jag tycker att det känns lagom. Fast då är jag van vid att bo trångt, har alltid gjort. Blev helt till mig för att det fanns så mycket förvaringsutrymmen
  24. 12
    Hur menar du då? Nu har jag ju inte sett det i verkligheten än men jag tycker att det känns lagom. Fast då är jag van vid att bo trångt, har alltid gjort. Blev helt till mig för att det fanns så mycket förvaringsutrymmen
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Jag hade lätt köpt hus med min (nuvarande) man efter ett år tillsammans. Jag blev galet kär på en gång och alla känslor håller i sig nu 7-8 år senare
    Jag tycker det är mer en ekonomisk fråga. Har ni råd och det känns underbart och båda vill så KÖR!

    Ett litet aber bara... om det är så att själva HUSET känns mer fantastiskt än tanken att bo med M
  26. 13
    Jag hade lätt köpt hus med min (nuvarande) man efter ett år tillsammans. Jag blev galet kär på en gång och alla känslor håller i sig nu 7-8 år senare
    Jag tycker det är mer en ekonomisk fråga. Har ni råd och det känns underbart och båda vill så KÖR!

    Ett litet aber bara... om det är så att själva HUSET känns mer fantastiskt än tanken att bo med M
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Svar till alla: Jag läser det ni skriver och funderar vidare. Ställde frågan här just för att kunna sortera lite och inte bara gå på inpuls. Kortare perioder har vi bott på samma ställe, för att pröva och känna oss fram lite. Jag har barn sen tidigare, det gör att jag tvekar till flytten.
  28. 14
    Svar till alla: Jag läser det ni skriver och funderar vidare. Ställde frågan här just för att kunna sortera lite och inte bara gå på inpuls. Kortare perioder har vi bott på samma ställe, för att pröva och känna oss fram lite. Jag har barn sen tidigare, det gör att jag tvekar till flytten.
  29. Medlem sedan
    Jul 2008
    #15
    psst! personligen skulle jag kunna bo kvar i min skokartong och låta honom flytta in här. Men han vill hus och måsta det bli hus så vill jag ha DET huset. Vi har råd. Han är det bästa som hänt mig och skruttan
  30. 15
    psst! personligen skulle jag kunna bo kvar i min skokartong och låta honom flytta in här. Men han vill hus och måsta det bli hus så vill jag ha DET huset. Vi har råd. Han är det bästa som hänt mig och skruttan

Liknande trådar

  1. behöver input
    By Anonymis in forum Ensamförälder
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 16:32
  2. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:33
  4. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:57
  5. Behöver input
    By Tira in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 17:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar