Fimo lera
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Fimo lera

    är den likvärdig med cernitlera?
    När jag var lite jobbade jag jättemycket i cernit och tänkte att dottern skulle få till jul. Men på panduro.se hittade jag bara fimo-lera.
    Någon som vet skillnaden?
  2. 1
    Fimo lera är den likvärdig med cernitlera?
    När jag var lite jobbade jag jättemycket i cernit och tänkte att dottern skulle få till jul. Men på panduro.se hittade jag bara fimo-lera.
    Någon som vet skillnaden?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    samma sak

    går även att blanda, enda skillnaden jag som jobbat en hel del i båda lerorna märer är att fimo har en lite mer plastigyta den är renare i färgen, har du cernitlera kan man tex i ett ansikte se lite svaga färgskiftningar vilket för mig ger liv, fimon ser lite mer plastik ut men är däremot mycet lättare att jobba med om man ska göra ytte pytte detaljer för den är inte lika hård som cerniten då man börjar jobba med den.

    så gör jag små saker jobbar jag helst i fimo medan större saker så jobbar jag hellre i cerniten
  4. 2
    samma sak går även att blanda, enda skillnaden jag som jobbat en hel del i båda lerorna märer är att fimo har en lite mer plastigyta den är renare i färgen, har du cernitlera kan man tex i ett ansikte se lite svaga färgskiftningar vilket för mig ger liv, fimon ser lite mer plastik ut men är däremot mycet lättare att jobba med om man ska göra ytte pytte detaljer för den är inte lika hård som cerniten då man börjar jobba med den.

    så gör jag små saker jobbar jag helst i fimo medan större saker så jobbar jag hellre i cerniten
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jag tycker personligen att fmo leran är mycket mjukare och definitivt lätttare för barn att arbeta med då den är mycket mjukare i konsistensen! Titta gärna på mina tomtar jag gjort i fimolera, på http:www.hemskapat.se välj tomtar!
  6. 3
    Jag tycker personligen att fmo leran är mycket mjukare och definitivt lätttare för barn att arbeta med då den är mycket mjukare i konsistensen! Titta gärna på mina tomtar jag gjort i fimolera, på http:www.hemskapat.se välj tomtar!

Liknande trådar

  1. Miniatyrer i fimo-lera?
    By aviga ellen in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:15
  2. Play dooh lera - lek-lera!
    By Ali-6barn in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 12:38
  3. en klump lera!!!
    By Katah in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 21:31
  4. Play Doo-lera
    By Sweetny in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 17:05
  5. Fimo-lera...?? (Gärna snabbt svar tack!)
    By dmed3 in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar