Missfall?
Komplikationer
  1. Anonym
    #1

    Missfall?

    Hej!

    Är oväntat gravid och var idag inne för att kolla hur långt gången jag var. jag och maken var osäkra på om vi skulle behålla det eller inte - men var väl till 90% säkra på att vi skulle det.
    Så säger hon att det var ojämnt i kanterna och hon misstänkte starkt att det skulle bli ett missfall, sedan såg hon något annat också som kan vara en väldigt tidig graviditet... De var olika stora och med andra ord inte lika gamla om jag förstod henne rätt...
    Kan jag få missfall men det ena klarar sig? Eller kan det som hon trodde skulle bli ett missfall klara sig? Jag skulle in i nästa vecka och om jag inte fått ngn blödning då så skulle hon Hjälpa igång det hela, men då förlorar jag bägge antar jag?? Kom på alla dessa frågor i bilen på väg hem, och vill inte rnga in och tjata. Hoppas någon kan svara.

    //Liz
  2. 1
    Missfall? Hej!

    Är oväntat gravid och var idag inne för att kolla hur långt gången jag var. jag och maken var osäkra på om vi skulle behålla det eller inte - men var väl till 90% säkra på att vi skulle det.
    Så säger hon att det var ojämnt i kanterna och hon misstänkte starkt att det skulle bli ett missfall, sedan såg hon något annat också som kan vara en väldigt tidig graviditet... De var olika stora och med andra ord inte lika gamla om jag förstod henne rätt...
    Kan jag få missfall men det ena klarar sig? Eller kan det som hon trodde skulle bli ett missfall klara sig? Jag skulle in i nästa vecka och om jag inte fått ngn blödning då så skulle hon Hjälpa igång det hela, men då förlorar jag bägge antar jag?? Kom på alla dessa frågor i bilen på väg hem, och vill inte rnga in och tjata. Hoppas någon kan svara.

    //Liz
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Oj, klurigt, ingen aning. Hoppas det löser sig för er
  4. 2
    Oj, klurigt, ingen aning. Hoppas det löser sig för er
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Ja, jag bara går och väntar till på torsdag.. Känns hopplöst - känner mig gravid - illamående, spända bröst, mage som känns större. Att samtidigt veta att jag trol. får ett missfall när som helst känns knepigt! Har svängt helt och vill verkligen ha barnet nu...det är väl typiskt.
    Försöker att inte tänka så mycket, men hur lätt är det??!!
  6. 3
    Ja, jag bara går och väntar till på torsdag.. Känns hopplöst - känner mig gravid - illamående, spända bröst, mage som känns större. Att samtidigt veta att jag trol. får ett missfall när som helst känns knepigt! Har svängt helt och vill verkligen ha barnet nu...det är väl typiskt.
    Försöker att inte tänka så mycket, men hur lätt är det??!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Ska berätta en sak som hände min egen mamma. Jag är född i juni med redan i januari åkte hon in till sjukhuset för misstänkt missfall. Men dom kollade upp det och allt såg bra ut,lilla jag låg ju därinne och mådde toppen.
    När jag väl föddes så visade det sig att moderkakan var på nåt sätt "tu-delad" och vägde dubbelt så mycket som en normal moderkaka ska.
    Det sades ingenting om detta,det var så då på den tiden(30 år sedan!).
    Så min mamma fick alltså missfall av en tvilling i januari och födde mig utan andra komplikationer i juni.
  8. 4
    Ska berätta en sak som hände min egen mamma. Jag är född i juni med redan i januari åkte hon in till sjukhuset för misstänkt missfall. Men dom kollade upp det och allt såg bra ut,lilla jag låg ju därinne och mådde toppen.
    När jag väl föddes så visade det sig att moderkakan var på nåt sätt "tu-delad" och vägde dubbelt så mycket som en normal moderkaka ska.
    Det sades ingenting om detta,det var så då på den tiden(30 år sedan!).
    Så min mamma fick alltså missfall av en tvilling i januari och födde mig utan andra komplikationer i juni.

Liknande trådar

  1. Missfall?
    By Hoppaspåbebis in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 09:52
  2. Missfall
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 23:38
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  5. Missfall???
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar