Fyllning till glöggbakelse?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Fyllning till glöggbakelse?

    Idag kom jag att tänka på en sorts bakelse som jag gjorde till advent för kanske 10 år sedan. Den består av två skivor mjuk pepparkaka och vispad grädde smaksatt med glögg emellan och ovanpå. Tänkte att jag kanske skulle utveckla den något och göra en ny variant med en annan fyllning. Glöggrädden ovanpå tänkte jag behålla, men vad skulle kunna vara gott som fyllning tror ni?

    (Ni som känner till min kosthållning behöver inte tänka på den, tänk fritt istället så anpassar jag tipsen efteråt! )
  2. 1
    Fyllning till glöggbakelse? Idag kom jag att tänka på en sorts bakelse som jag gjorde till advent för kanske 10 år sedan. Den består av två skivor mjuk pepparkaka och vispad grädde smaksatt med glögg emellan och ovanpå. Tänkte att jag kanske skulle utveckla den något och göra en ny variant med en annan fyllning. Glöggrädden ovanpå tänkte jag behålla, men vad skulle kunna vara gott som fyllning tror ni?

    (Ni som känner till min kosthållning behöver inte tänka på den, tänk fritt istället så anpassar jag tipsen efteråt! )
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Lingonsylt/lingon är ju klassiskt till mjuk pepparkaka.
  4. 2
    Lingonsylt/lingon är ju klassiskt till mjuk pepparkaka.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Jag kan tänka mig att typ sån glögglasyr som var poppis på kladdkakor förra julen skulle kunna funka. Annars är lingonsylt klassisken som zelca sade.
  6. 3
    Jag kan tänka mig att typ sån glögglasyr som var poppis på kladdkakor förra julen skulle kunna funka. Annars är lingonsylt klassisken som zelca sade.

Liknande trådar

  1. Fyllning till soffkuddar
    By Frasse_ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-18, 08:24
  2. Fyllning till veg smörgåstårta.
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 20:10
  3. alt fyllning till typ pizzabullar?
    By umami in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 18:52
  4. Fyllning till smörgåstårta...
    By li97al in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 06:03
  5. fyllning till piroger?
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar