Men vad fan... ev cancer
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Men vad fan... ev cancer

    Nu ringde mamma med taskiga nyheter. Hennes syster, dvs min moster och gudmor har en tumör på halsen. De vet inte än om den är elak eller god...men med tanke på hur trött och orkeslös hon mått senaste veckorna blir man ju lite rädd. Läkaren hade sagt att om den vare lakt får hon det tufft.

    Jag är trött på cancer...hör det överallt. 2005-06 hade hennes man (nuvarande, de gifte sig i somras) prostatacancer. 2006 Hade min man cancer (lymfom). Samma höst fick min mormor bröstcancer. Alla blev botade!
    För 1 månad sedan begravde vi morfar så den sidan av släkten är inte på topp precis innan.

    Hoppas hoppas verkligen det inte är....men jag skulle inte bli förvånad...
  2. 1
    Men vad fan... ev cancer Nu ringde mamma med taskiga nyheter. Hennes syster, dvs min moster och gudmor har en tumör på halsen. De vet inte än om den är elak eller god...men med tanke på hur trött och orkeslös hon mått senaste veckorna blir man ju lite rädd. Läkaren hade sagt att om den vare lakt får hon det tufft.

    Jag är trött på cancer...hör det överallt. 2005-06 hade hennes man (nuvarande, de gifte sig i somras) prostatacancer. 2006 Hade min man cancer (lymfom). Samma höst fick min mormor bröstcancer. Alla blev botade!
    För 1 månad sedan begravde vi morfar så den sidan av släkten är inte på topp precis innan.

    Hoppas hoppas verkligen det inte är....men jag skulle inte bli förvånad...
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Usch, ja du har verkligen haft din beskärda del. Hoppas på possitivt svar och skickar en varm kram!
  4. 2
    Usch, ja du har verkligen haft din beskärda del. Hoppas på possitivt svar och skickar en varm kram!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Usch och fy, cancer är en riktigt skitsjukdom!
    Hoppas verkligen på det bästa.
  6. 3
    Usch och fy, cancer är en riktigt skitsjukdom!
    Hoppas verkligen på det bästa.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Men usch stackars henne och dig och hela din släkt. Milde tid vilken soppa!
    Jag hoppas innerligt att det går bra för henne.

    Cancer är inge kul, jag förlorade min morfar i det.

    =/
    R
  8. 4
    Men usch stackars henne och dig och hela din släkt. Milde tid vilken soppa!
    Jag hoppas innerligt att det går bra för henne.

    Cancer är inge kul, jag förlorade min morfar i det.

    =/
    R
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Usch, stackare!

    Min mans mamma är rätt dålig i cancer just nu också. Hon har haft lungcancer som opererades för ca 3 år sedan och nu har de upptäckt metastaser i hjärnan några knölar på halsen. Det på halsen var visst inte så farligt (vi har haft lite svårt att få information, av olika anledningar) men det i hjärnan har de nu strålat 10 ggr under ung 2 veckor.

    Min pappa har haft prostatacancer, opererade bort prostatan och är i princip friskförklarad nu!

    Ofta går det ju bra, men man oroar sig ju ändå...
  10. 5
    Usch, stackare!

    Min mans mamma är rätt dålig i cancer just nu också. Hon har haft lungcancer som opererades för ca 3 år sedan och nu har de upptäckt metastaser i hjärnan några knölar på halsen. Det på halsen var visst inte så farligt (vi har haft lite svårt att få information, av olika anledningar) men det i hjärnan har de nu strålat 10 ggr under ung 2 veckor.

    Min pappa har haft prostatacancer, opererade bort prostatan och är i princip friskförklarad nu!

    Ofta går det ju bra, men man oroar sig ju ändå...
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Jag har också en massa tillfrisknande...

    ...i min närmsta familj & släkt så jag håller tummen för att de farmsteg som gjorts också hjälper din moster på vägen!!!

    Stackarn!
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  12. 6
    Jag har också en massa tillfrisknande... ...i min närmsta familj & släkt så jag håller tummen för att de farmsteg som gjorts också hjälper din moster på vägen!!!

    Stackarn!
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    canser är förjävligt. förlorat två sälktingar i det, och en är tyvärr döende. Men "alla" dom har drabbats av extremt agressiv canser som varit på väldigt svåra ställen att åtgärda, tex i hjärnan, ryggrad i lunor + lever.

    jag hoppas det går bra för din släkting och att det är godartad canser
  14. 7
    canser är förjävligt. förlorat två sälktingar i det, och en är tyvärr döende. Men "alla" dom har drabbats av extremt agressiv canser som varit på väldigt svåra ställen att åtgärda, tex i hjärnan, ryggrad i lunor + lever.

    jag hoppas det går bra för din släkting och att det är godartad canser
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8
    Håller tummarna och hoppas att det går bra för henne. Det är alltid tråkigt och jobbigt att få sådana besked.
  16. 8
    Håller tummarna och hoppas att det går bra för henne. Det är alltid tråkigt och jobbigt att få sådana besked.

Liknande trådar

  1. cancer
    By orolig* in forum Sorg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 17:52
  2. jag har cancer
    By Anonym nu in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 06:56
  3. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 20:55
  4. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 21:34
  5. Cancer
    By Sanna med P & S in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar