40-års present?
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    40-års present?

    Killar, vad skulle ni själva föredra:
    1. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    2. Åka isjakt
    3. Segelflyga
    4. Dyr klocka
    5. Annan teknikgadget o isf vad?
    6. Ngt helt annat?

    Andra tips för ev upptåg som passar vid större (tja kanske 14-18 pers blandade åldrar) familjesammankomst vid ovan nämda högtid emmottages tacksamt!
    "Ex abundantia enim cordis os loquitur"
  2. 1
    40-års present? Killar, vad skulle ni själva föredra:
    1. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    2. Åka isjakt
    3. Segelflyga
    4. Dyr klocka
    5. Annan teknikgadget o isf vad?
    6. Ngt helt annat?

    Andra tips för ev upptåg som passar vid större (tja kanske 14-18 pers blandade åldrar) familjesammankomst vid ovan nämda högtid emmottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Min prioritet: Barcelona

    Nu har jag i och för sig varit där men det är en fin stad! Det finns ett Picassomuseum man kan titta inom och en hel del vackert i gamla stan. Gillar man fotboll är det nog häftigt att uppleva stämningen på Barca:s hemmaplan

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Min prioritet: Barcelona Nu har jag i och för sig varit där men det är en fin stad! Det finns ett Picassomuseum man kan titta inom och en hel del vackert i gamla stan. Gillar man fotboll är det nog häftigt att uppleva stämningen på Barca:s hemmaplan
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Isjakt bara såååå rätt. Det enda tänkbara alternativet för mig i din uppräkning.
    Inte Barcelona (miljöskäl, för jag antar att det ingår flygresa).
    Segelflugit har jag gjort. Helt OK, men jag behöver inte göra det igen (dessutom litet miljöskäl där också).
    Dyr klocka (gäsp).
    Teknikpryl (gäsp igen)
    Ngt helt annat (kliar mig i huvet, ska va nån upplevelse då).
  6. 3
    Isjakt bara såååå rätt. Det enda tänkbara alternativet för mig i din uppräkning.
    Inte Barcelona (miljöskäl, för jag antar att det ingår flygresa).
    Segelflugit har jag gjort. Helt OK, men jag behöver inte göra det igen (dessutom litet miljöskäl där också).
    Dyr klocka (gäsp).
    Teknikpryl (gäsp igen)
    Ngt helt annat (kliar mig i huvet, ska va nån upplevelse då).
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Obs! Kan bli "vad som helst", alltså även en match på anonyma Espanyols hemmaplan. Eller?
  8. 4
    Obs! Kan bli "vad som helst", alltså även en match på anonyma Espanyols hemmaplan. Eller?
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Ja, isjakt verkar coolt men kallt . Man skulle ju oxå kunna tänka sig Rally, Aerobatic el Top gear road tour (väldigt motorintresserad!)...
  10. 5
    Ja, isjakt verkar coolt men kallt . Man skulle ju oxå kunna tänka sig Rally, Aerobatic el Top gear road tour (väldigt motorintresserad!)...
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Ja, då kan ju även en annan få lite glädje av presenten oxå . Det är ju förstås på Barcas hemmaplan, det går bara inte att veta så lång i förväg vilka de möter (om jag fattade det jag läste rätt)...
  12. 6
    Ja, då kan ju även en annan få lite glädje av presenten oxå . Det är ju förstås på Barcas hemmaplan, det går bara inte att veta så lång i förväg vilka de möter (om jag fattade det jag läste rätt)...
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Barcelona skulle jag föredra. Men jag skulle också vara imponerad om min fru eller kompisar fixar nr2 eller nr3 åt mej. En dyr klocka ska jag skaffa själv sen när jag tycker det är lämpligt, då får jag precis en sådan jag vill ha. Teknikgadgets brukar komma och gå, så det är inget bestående i en sådan gåva även om det kan vara trevligt det också.
  14. 7
    Barcelona skulle jag föredra. Men jag skulle också vara imponerad om min fru eller kompisar fixar nr2 eller nr3 åt mej. En dyr klocka ska jag skaffa själv sen när jag tycker det är lämpligt, då får jag precis en sådan jag vill ha. Teknikgadgets brukar komma och gå, så det är inget bestående i en sådan gåva även om det kan vara trevligt det också.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8

    Svar:

    "1. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    2. Åka isjakt
    3. Segelflyga
    4. Dyr klocka
    5. Annan teknikgadget o isf vad?
    6. Ngt helt annat?"

    Barcelona eller segelflyga skulla jag föredra av det du räknar upp.

    Som förlag på 6 och 7 skulle jag lägga till ballongflyg respektive fallskärmshopp (tandem eller kurs + solohopp).
    --- Skrev tidigare under nicket Anon Üm ---
  16. 8
    Svar: "1. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    2. Åka isjakt
    3. Segelflyga
    4. Dyr klocka
    5. Annan teknikgadget o isf vad?
    6. Ngt helt annat?"

    Barcelona eller segelflyga skulla jag föredra av det du räknar upp.

    Som förlag på 6 och 7 skulle jag lägga till ballongflyg respektive fallskärmshopp (tandem eller kurs + solohopp).
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9
    1. Resa till New York.
    2. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    3. Garmin Forerunnner 405CX alt
    4. Dyr klocka
  18. 9
    1. Resa till New York.
    2. Resa till Barcelona m förbestämd fotbollsmatch (kan bli vad som helst)
    3. Garmin Forerunnner 405CX alt
    4. Dyr klocka
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Hm, 'alt' ska bort från punkt 3.
  20. 10
    Hm, 'alt' ska bort från punkt 3.
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    Mitt önskemål....

    skulle vara (och är för att ge eventuella "hintar") den dyra klockan. Har sett ut en sådan, och kommer att köpa en sådan själv om (läs när) jag inte får denna.

    Resa en helg helt OK, skulle till och med fungera med Barca för min del även om jag inte är fantast.

    Gadget? Tja tveksamt, har nog det jag behöver (utom möjligen motorsågen och den ser jag ingen nytta med i en lägenhet)
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  22. 11
    Mitt önskemål.... skulle vara (och är för att ge eventuella "hintar") den dyra klockan. Har sett ut en sådan, och kommer att köpa en sådan själv om (läs när) jag inte får denna.

    Resa en helg helt OK, skulle till och med fungera med Barca för min del även om jag inte är fantast.

    Gadget? Tja tveksamt, har nog det jag behöver (utom möjligen motorsågen och den ser jag ingen nytta med i en lägenhet)

Liknande trådar

  1. 40 års present
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:45
  2. 50 ârs present
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 20:23
  3. 30- present
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:38
  4. Bra present?
    By Strumplisa in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:20
  5. Dop-present?
    By -Fluffyn- in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar