Muskelinflammation?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Muskelinflammation?

    Flera gånger under hösten nu har jag haft ont i ena armen, några gånger också rygg och nacke. Samtidigt ont i halsen, frossa, och en känsla av att vara sjuk. Har tolkat detta som muskelinflammation, tagit Ipren och smörjt med Voltaren. Jag har haft kontakt med både företagshälsan och VC som har tagit en del prover som inte visar något (snabbsänka, sköldkörteln, blodvärde mm). Småbarnsmamma som jag är bär jag barnen då och då, lyfter mm. Är det därför det kommer tillbaka? Eller kan det vara något annat? Börjar bli lite orolig, får såhär nästan en gång i veckan.
  2. 1
    Muskelinflammation? Flera gånger under hösten nu har jag haft ont i ena armen, några gånger också rygg och nacke. Samtidigt ont i halsen, frossa, och en känsla av att vara sjuk. Har tolkat detta som muskelinflammation, tagit Ipren och smörjt med Voltaren. Jag har haft kontakt med både företagshälsan och VC som har tagit en del prover som inte visar något (snabbsänka, sköldkörteln, blodvärde mm). Småbarnsmamma som jag är bär jag barnen då och då, lyfter mm. Är det därför det kommer tillbaka? Eller kan det vara något annat? Börjar bli lite orolig, får såhär nästan en gång i veckan.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Det kan möjligen vara något reumatiskt eller har du tagit svininfluensavaccinet? Det kan kanske också vara en överbelastning det är jättesvårt att säga för samtidigt beskriver du också förkylningssymptom.

    Eftersom dina värden har varit bra kan du kanske vänta lite och repetera proverna senare om du fortsätter likadant.
  4. 2
    Det kan möjligen vara något reumatiskt eller har du tagit svininfluensavaccinet? Det kan kanske också vara en överbelastning det är jättesvårt att säga för samtidigt beskriver du också förkylningssymptom.

    Eftersom dina värden har varit bra kan du kanske vänta lite och repetera proverna senare om du fortsätter likadant.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Du får inte feber, frossa o halsont av inflammationer i musklerna. En inflammation är ju inte alltid orsakad av en infektion. Mer sannolikt att muskelinflammationen har med en infektion av något slag att göra eftersom du har infektionssymtom samtidigt. Frossa hör ju ihop med att febern stiger.

    Försök komma till vc eller nån annanstans när det dyker upp nästa gång så man kan fånga själva sjukdomsepisoden!
  6. 3
    Du får inte feber, frossa o halsont av inflammationer i musklerna. En inflammation är ju inte alltid orsakad av en infektion. Mer sannolikt att muskelinflammationen har med en infektion av något slag att göra eftersom du har infektionssymtom samtidigt. Frossa hör ju ihop med att febern stiger.

    Försök komma till vc eller nån annanstans när det dyker upp nästa gång så man kan fånga själva sjukdomsepisoden!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Tack för era svar, hmm så jag kanske får ont snarare för att jag har en infektion, tvärtom alltså... Konstigt att det återkommer så ofta. Att det skulle vara något med reumatism är ju sånt jag oroar mig för, men jag vet inte alls om det är relevant. En annan sak jag tänkt på är amalgamförgiftning men det verkar anses ganska flummigt. Fortsätter det ska jag fråga läkare om det iallafall.
  8. 4
    Tack för era svar, hmm så jag kanske får ont snarare för att jag har en infektion, tvärtom alltså... Konstigt att det återkommer så ofta. Att det skulle vara något med reumatism är ju sånt jag oroar mig för, men jag vet inte alls om det är relevant. En annan sak jag tänkt på är amalgamförgiftning men det verkar anses ganska flummigt. Fortsätter det ska jag fråga läkare om det iallafall.

Liknande trådar

  1. muskelinflammation
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 17:48
  2. Muskelinflammation
    By fudge in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 13:56
  3. Muskelinflammation....
    By Muskelinflammation? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 19:28
  4. Muskelinflammation...
    By Ajajajajaj in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 10:58
  5. muskelinflammation :-(
    By lillmill in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar