Mens-fråga
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Mens-fråga

    Hur är det för er andra, är mensen igång för fullt och regelbundet?

    Jag fick mens i september, en vecka, lika länge som det brukar vara och efter
    det nada...

    Så tankarna går lite runt i skallen, tänk om jag är gravid igen... HJÄLP!!
    eller är det bara oregelbundet nu så jag kan andas ut?
    eller är det dags att köpa ett test?!
  2. 1
    Mens-fråga Hur är det för er andra, är mensen igång för fullt och regelbundet?

    Jag fick mens i september, en vecka, lika länge som det brukar vara och efter
    det nada...

    Så tankarna går lite runt i skallen, tänk om jag är gravid igen... HJÄLP!!
    eller är det bara oregelbundet nu så jag kan andas ut?
    eller är det dags att köpa ett test?!
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ännu inget, men så ammar jag mycket fortfarande. Med storebror kom den ganska raskt efter att jag slutat dagamma och var lite oregelbunden i början...

    Men det skadar ju aldrig att testa för att vara säker...
  4. 2
    Ännu inget, men så ammar jag mycket fortfarande. Med storebror kom den ganska raskt efter att jag slutat dagamma och var lite oregelbunden i början...

    Men det skadar ju aldrig att testa för att vara säker...
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Jag har regelbunden mens och den kommer varje månad. Har aldrig i mitt liv haft regelbunden mens förrut, men nu har jag det.
    Har haft den länge.. (jag ammade inte dottern)

    Testa så du vet helt säkert...
  6. 3
    Jag har regelbunden mens och den kommer varje månad. Har aldrig i mitt liv haft regelbunden mens förrut, men nu har jag det.
    Har haft den länge.. (jag ammade inte dottern)

    Testa så du vet helt säkert...
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    ingen mens här än, borde komma snart då jag bara ammar några ggr/dygn

    med första barnet kom den tillbaka efter 6-7 mån
  8. 4
    ingen mens här än, borde komma snart då jag bara ammar några ggr/dygn

    med första barnet kom den tillbaka efter 6-7 mån
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5
    Helammade Milla i nästan ett halvår och ammar fortfarande ganska mycket (det blir säkert 7-8 ggr/dygn) men fick ändå mens efter bara tre månader. Suck! Har varit samma de andra gångerna. GIllar det inte! Just nu äter jag minipiller sedan 4 månader vilket gör att jag blöder ofta tycker jag. Inte kul!

    Mens är ju opålitligt så det kan ju vara vad som helt i ditt fall. Jag skulle löpa ett test för annars skulle jag gå och grubbla!
  10. 5
    Helammade Milla i nästan ett halvår och ammar fortfarande ganska mycket (det blir säkert 7-8 ggr/dygn) men fick ändå mens efter bara tre månader. Suck! Har varit samma de andra gångerna. GIllar det inte! Just nu äter jag minipiller sedan 4 månader vilket gör att jag blöder ofta tycker jag. Inte kul!

    Mens är ju opålitligt så det kan ju vara vad som helt i ditt fall. Jag skulle löpa ett test för annars skulle jag gå och grubbla!
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Inget här heller, jag har några gravtest alltid hemma så jag testar en gång i månaden, men så äter jag inga piller heller Fast ska sanningen fram så har det varit lite si och så med det romantiska på sistone, flyttning och allt, ska bli bättring på det nu när allt är i ordning igen och man får lite mer energi.
  12. 6
    Inget här heller, jag har några gravtest alltid hemma så jag testar en gång i månaden, men så äter jag inga piller heller Fast ska sanningen fram så har det varit lite si och så med det romantiska på sistone, flyttning och allt, ska bli bättring på det nu när allt är i ordning igen och man får lite mer energi.
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    Säger "som vanligt" att jag inte förstår att "ni" inte testar. Jag är ju sån att jag testar för minsta lilla.

    Jag har blött, blött och blött sedan Ludvig föddes känns det som (inga stora blödningar men ofta). Dels pga minipiller och nu pga...ja, inte vet jag. Har absolut ingen regelbunden mens men jag har inte det annars heller (fast mer regelbundet än nu). Det är ju normalt att ha som du har det men testa ändå!
  14. 7
    Säger "som vanligt" att jag inte förstår att "ni" inte testar. Jag är ju sån att jag testar för minsta lilla.

    Jag har blött, blött och blött sedan Ludvig föddes känns det som (inga stora blödningar men ofta). Dels pga minipiller och nu pga...ja, inte vet jag. Har absolut ingen regelbunden mens men jag har inte det annars heller (fast mer regelbundet än nu). Det är ju normalt att ha som du har det men testa ändå!
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    skönt för mig iaf att höra att det bara inte är vi som har haft det lite si och så med det romantiska Först var det för att vi gick och var sura på varandra eller jag på honom för han hjälpt till så dåligt talade ut så nu är det bättre men är trött då lilleman gillar att väcka mamma ca 4ggr varje natt.
  16. 8
    skönt för mig iaf att höra att det bara inte är vi som har haft det lite si och så med det romantiska Först var det för att vi gick och var sura på varandra eller jag på honom för han hjälpt till så dåligt talade ut så nu är det bättre men är trött då lilleman gillar att väcka mamma ca 4ggr varje natt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    testa hellre en gång för mycket än en gång för lite, det är min devis
  18. 9
    testa hellre en gång för mycket än en gång för lite, det är min devis
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10
    Jag har inte fått nån mens än, äter dock minipiller och då kan den utebli.

    Jag säger som de andra, testa så vet du.
  20. 10
    Jag har inte fått nån mens än, äter dock minipiller och då kan den utebli.

    Jag säger som de andra, testa så vet du.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Jag har inte fått någon mens. Jag fick tillbaka den mycket snabbare med förra barnet (som jag inte ammade så länge) så de (mycket få!) ggr vi har haft sex har vi använt kondom för det känns som att mensen borde komma när som helst.

    Testa om du är osäker! Det är rätt vanligt efter vad jag har hört att det är oregelbundet i början men om det finns en risk/chans att du är gravid är det väl bättre att veta?
  22. 11
    Jag har inte fått någon mens. Jag fick tillbaka den mycket snabbare med förra barnet (som jag inte ammade så länge) så de (mycket få!) ggr vi har haft sex har vi använt kondom för det känns som att mensen borde komma när som helst.

    Testa om du är osäker! Det är rätt vanligt efter vad jag har hört att det är oregelbundet i början men om det finns en risk/chans att du är gravid är det väl bättre att veta?

Liknande trådar

  1. Fråga om mens
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:41
  2. dum fråga om mens...?
    By saga79 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 17:53
  3. Mens-fråga
    By Melinskan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 10:41
  4. En fråga om mens
    By Anonym just nu in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 19:03
  5. Mens fråga...
    By Fergie80 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar