Vanprydande ärr
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Vanprydande ärr

    Min dotter hade vattkoppor i våras med fula ärr i ansiktet som följd. Jag hade då kontakt med vårdcentralen som skrev ut Tavegyl (klådstillande) till henne. Detta över telefon då hon ej fick komma ner på vc pga smittorisken.
    Jag fick höra att man kunde anmäla detta till sitt försäkringsbolag för att om dottern senare när hon blir äldre vill göra något åt sina ärr.
    Jag anmälde men fick som svar att ersättning för vanprydande ärr endast ersätts om skadan/sjukdomen krävt läkarbehandling. Och att Tavegyl inte ansågs som läkarbehandling.
    Detta är deras slutgiltiga beslut.

    Kan jag göra något mer? Jag har bilder på henne där hon visar sina vattkoppor i full styrka.
    Någon som fått ersättning för något liknande?

    Kanske ska tillägga att försäkringsbolaget är Trygg-Hansa.

    Tacksam för hjälp.
  2. 1
    Vanprydande ärr Min dotter hade vattkoppor i våras med fula ärr i ansiktet som följd. Jag hade då kontakt med vårdcentralen som skrev ut Tavegyl (klådstillande) till henne. Detta över telefon då hon ej fick komma ner på vc pga smittorisken.
    Jag fick höra att man kunde anmäla detta till sitt försäkringsbolag för att om dottern senare när hon blir äldre vill göra något åt sina ärr.
    Jag anmälde men fick som svar att ersättning för vanprydande ärr endast ersätts om skadan/sjukdomen krävt läkarbehandling. Och att Tavegyl inte ansågs som läkarbehandling.
    Detta är deras slutgiltiga beslut.

    Kan jag göra något mer? Jag har bilder på henne där hon visar sina vattkoppor i full styrka.
    Någon som fått ersättning för något liknande?

    Kanske ska tillägga att försäkringsbolaget är Trygg-Hansa.

    Tacksam för hjälp.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    ingen egen erfarenhet men har hört att typ vattkoppor ej ger ersättning.
  4. 2
    ingen egen erfarenhet men har hört att typ vattkoppor ej ger ersättning.
  5. Anonym
    #3
    Jag tror att det mer gäller om man får ärr av en skada.. tex så fick ett av mina barn ett långt ärr mitt i pannan efter ett fall och fick ut 30.000 för det. Vi har också trygg hansa. Men det ska ha gått 2 år efter att ärret uppkommit innan man kan få ut ersättning för det.
  6. 3
    Jag tror att det mer gäller om man får ärr av en skada.. tex så fick ett av mina barn ett långt ärr mitt i pannan efter ett fall och fick ut 30.000 för det. Vi har också trygg hansa. Men det ska ha gått 2 år efter att ärret uppkommit innan man kan få ut ersättning för det.

Liknande trådar

  1. Ersättning vanprydande ärr?
    By undrar? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2022-05-20, 12:06
  2. Försäkring - vanprydande ärr.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:39
  3. Vanprydande ärr
    By Blått in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar