Husmorstips mot munblåsor och munsår....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Husmorstips mot munblåsor och munsår....

    .. tack! Det dröjer ett tag innan jag kommer till Apoteket nämligen...
  2. 1
    Husmorstips mot munblåsor och munsår.... .. tack! Det dröjer ett tag innan jag kommer till Apoteket nämligen...
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Gurgla med sprit

    och badda på utsidan.. Man ska spotta sen sägs det men.. nja.. man har roligare med blåsorna om man låter bli.. liksom
  4. 2
    Gurgla med sprit och badda på utsidan.. Man ska spotta sen sägs det men.. nja.. man har roligare med blåsorna om man låter bli.. liksom
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    kan du inte beställa från apoteket då? zinksalva,tandkräm o sånt där funkar aaldrig
  6. 3
    kan du inte beställa från apoteket då? zinksalva,tandkräm o sånt där funkar aaldrig
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Men det var ju ett fint tips
  8. 4
    Men det var ju ett fint tips
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Enligt flashback:

    En gammal skånsk huskur som verkligen fungerar:

    Värm vatten (inte för varmt, du ska kunna ha det i munnen). Häll det i ett glas (ungefär 2-3 dl). Häll i en msk salt och några totalmosade vicstabletter. Skölj munnen med det (alltså inte bara in och ut, utan du måste liksom köra runt det i munnen). Det svider som fan, men jag lovar, det är värt det!
  10. 5
    Enligt flashback:

    En gammal skånsk huskur som verkligen fungerar:

    Värm vatten (inte för varmt, du ska kunna ha det i munnen). Häll det i ett glas (ungefär 2-3 dl). Häll i en msk salt och några totalmosade vicstabletter. Skölj munnen med det (alltså inte bara in och ut, utan du måste liksom köra runt det i munnen). Det svider som fan, men jag lovar, det är värt det!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Nej alltså jag kan komma dit imorgon, men det är "ett tag"

    jajavet, tålamod är inte min grej *s*
  12. 6
    Nej alltså jag kan komma dit imorgon, men det är "ett tag"

    jajavet, tålamod är inte min grej *s*
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Höhöhöhö...
  14. 7
    Höhöhöhö...
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Haha, garvar så jag kissar på mig!! herregud kvinna du har ju sämre tålamod än mig
  16. 8
    Haha, garvar så jag kissar på mig!! herregud kvinna du har ju sämre tålamod än mig
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Allt är ju relativt *S*

    jag är nog lite sur för att blåsjävlarna inte dök upp förrän efter att jag redanvarit på Apoteker tidigare idag *s*
  18. 9
    Allt är ju relativt *S*

    jag är nog lite sur för att blåsjävlarna inte dök upp förrän efter att jag redanvarit på Apoteker tidigare idag *s*
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    beror väl lite vad för typ av blåsor det är? men jag hade förkylningsblåsor en gång i munnen, hemskt

    men fick tipset att gurgla med whisky eller annan sprit 3 ggr per dag (ops man ska spotta efter 1 dag va dom borta...
  20. 10
    beror väl lite vad för typ av blåsor det är? men jag hade förkylningsblåsor en gång i munnen, hemskt

    men fick tipset att gurgla med whisky eller annan sprit 3 ggr per dag (ops man ska spotta efter 1 dag va dom borta...
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    pst det kommer svida som satans eld men man ska hålla kvar det i munnen så länge man kan
  22. 11
    pst det kommer svida som satans eld men man ska hålla kvar det i munnen så länge man kan
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    Exakt så.. och eftersom det är lördag

    kväll... Svälj
  24. 12
    Exakt så.. och eftersom det är lördag kväll... Svälj
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Antagligen förkylningsblåsor. Och som tur är bara utanpå, på läpparna, eftersom jag inte får skölja munnen emd vad som helst just nu.
  26. 13
    Antagligen förkylningsblåsor. Och som tur är bara utanpå, på läpparna, eftersom jag inte får skölja munnen emd vad som helst just nu.
  27. Medlem sedan
    Jul 2009
    #14
    ja prexis som det brukar vara på lördagar lördag = varsågod och svälj *S*
  28. 14
    ja prexis som det brukar vara på lördagar lördag = varsågod och svälj *S*

Liknande trådar

  1. Husmorstips?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 14:34
  2. *OT* Husmorstips!
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 18:51
  3. Husmorstips !
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 10:37
  4. husmorstips?
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 18:36
  5. Munblåsor?
    By Sarah29 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar