Ängkärrskolan
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Anonym
    #1

    Ängkärrskolan

    Är det någon som känner till Ängkärrskolan mer än den info man finner på deras egen hemsida? Är intresserad av både ris och ros om skolan, tror att om jag ringer ngn av de föräldrar som är kontaktpersoner mest kommer få höra ros men jag är ute efter "den nakna sanningen" om ni förstår vad jag menar
  2. 1
    Ängkärrskolan Är det någon som känner till Ängkärrskolan mer än den info man finner på deras egen hemsida? Är intresserad av både ris och ros om skolan, tror att om jag ringer ngn av de föräldrar som är kontaktpersoner mest kommer få höra ros men jag är ute efter "den nakna sanningen" om ni förstår vad jag menar
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jaa, jag talade med personal på dyslexi mässan i höstas och jag fick verkligen bra uppfattning om den.

    På andra vägar har jag hört _rykten_ (Obs bara rykten!!)
    att kommunerna skickar de elever som has dyslexi i kombination med annan problematik som ADHD eller diagnoser i autistspektrat som absolut inte fungerar i en vanlig skola. Just nu fungerar det för oss så när jag hörde detta så struntade jag i att ta reda på mer.
    Om du forskar vidare om skolan kan du väl döda detta rykte om det inte är sant.
    Inte vet jag, men i min kommun sitter det bra långt inne att skicka ett barn (och betala för det) till en annan kommun.
  4. 2
    Jaa, jag talade med personal på dyslexi mässan i höstas och jag fick verkligen bra uppfattning om den.

    På andra vägar har jag hört _rykten_ (Obs bara rykten!!)
    att kommunerna skickar de elever som has dyslexi i kombination med annan problematik som ADHD eller diagnoser i autistspektrat som absolut inte fungerar i en vanlig skola. Just nu fungerar det för oss så när jag hörde detta så struntade jag i att ta reda på mer.
    Om du forskar vidare om skolan kan du väl döda detta rykte om det inte är sant.
    Inte vet jag, men i min kommun sitter det bra långt inne att skicka ett barn (och betala för det) till en annan kommun.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    jag känner två barn som går där. De är mkt nöjda MEN trots att elever eg. endast får ha dyslexi som diagnos har flera elever flera diagnoser te.x. ADHD +dyslexi m.m. vilket gör att det periodis har varit lite stökigt.

    I övrigt trivs båda ungarna och de har inte ångrat att de började där. En åker skoltaxi dit och en åker pendeltåg och byter till buss i sundbyberg.
  6. 3
    jag känner två barn som går där. De är mkt nöjda MEN trots att elever eg. endast får ha dyslexi som diagnos har flera elever flera diagnoser te.x. ADHD +dyslexi m.m. vilket gör att det periodis har varit lite stökigt.

    I övrigt trivs båda ungarna och de har inte ångrat att de började där. En åker skoltaxi dit och en åker pendeltåg och byter till buss i sundbyberg.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Vad bra, att du dödade det där ryktet...
    Iden med en specialskola tycker jag är kanon. Det bästa måste vara att lärarna är utbildade och _vet_ hur dyslexin skall tacklas.
  8. 4
    Vad bra, att du dödade det där ryktet...
    Iden med en specialskola tycker jag är kanon. Det bästa måste vara att lärarna är utbildade och _vet_ hur dyslexin skall tacklas.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    ja, vi har diskuterat det här hemma.. men sonen trivs bra i sin nuvvarande skola och han presterar enormt mkt bättre än han gjorde i åk 6 och 7. hade vi suttit med flera IG m.m. då hade jag nog tagit steget mot ängkärrskolan.

    just nu trivs våra bekantingar.. de har ett år kvar där.. sedan gymnasiet.
  10. 5
    ja, vi har diskuterat det här hemma.. men sonen trivs bra i sin nuvvarande skola och han presterar enormt mkt bättre än han gjorde i åk 6 och 7. hade vi suttit med flera IG m.m. då hade jag nog tagit steget mot ängkärrskolan.

    just nu trivs våra bekantingar.. de har ett år kvar där.. sedan gymnasiet.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    ja, vi har diskuterat det här hemma.. men sonen trivs bra i sin nuvvarande skola och han presterar enormt mkt bättre än han gjorde i åk 6 och 7. hade vi suttit med flera IG m.m. då hade jag nog tagit steget mot ängkärrskolan.

    just nu trivs våra bekantingar.. de har ett år kvar där.. sedan gymnasiet.
  12. 6
    ja, vi har diskuterat det här hemma.. men sonen trivs bra i sin nuvvarande skola och han presterar enormt mkt bättre än han gjorde i åk 6 och 7. hade vi suttit med flera IG m.m. då hade jag nog tagit steget mot ängkärrskolan.

    just nu trivs våra bekantingar.. de har ett år kvar där.. sedan gymnasiet.

Liknande trådar

  1. Erfarenheter - Nya Ängkärrskolan i Solna
    By Anonym in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar