Avkalka diskmaskin/tvättmaskin
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Avkalka diskmaskin/tvättmaskin

    Eller, jag menar kanske inte avkalka, utan göra dem fräschare? Jag må vara dum, men låt går för det, men VAR häller man citronsyran i dessa maskiner? Är det i facket avsett för disktablett alt. tvättmedel? Eller slänger man bara in citronsyran lite hipp som happ inne i maskinerna? Jag är snart 40 år, och har just upptäckt var i affären citronsyra finns.... Jag är rätt hopplös, jag vet.
    Hellre gå på hal is och ha det glatt än att gå i lera och sörja
  2. 1
    Avkalka diskmaskin/tvättmaskin Eller, jag menar kanske inte avkalka, utan göra dem fräschare? Jag må vara dum, men låt går för det, men VAR häller man citronsyran i dessa maskiner? Är det i facket avsett för disktablett alt. tvättmedel? Eller slänger man bara in citronsyran lite hipp som happ inne i maskinerna? Jag är snart 40 år, och har just upptäckt var i affären citronsyra finns.... Jag är rätt hopplös, jag vet.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Kan man fräscha en diskmaskin med citronsyra? Jag har bara hört det i samband med tvättmaskin... men jag har inte kollat med google. Jag lägger citronsyran i tvättmedelsfack nummer 2 (dvs INTE förtvätt).
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Kan man fräscha en diskmaskin med citronsyra? Jag har bara hört det i samband med tvättmaskin... men jag har inte kollat med google. Jag lägger citronsyran i tvättmedelsfack nummer 2 (dvs INTE förtvätt).
  5. monka
    #3
    JAg strödde det över locket bara men jag tror det kvittar, det sprid ju i maskinen även om man stoppar i luckan. Glöm inte att skrubba kanterna vid listerna å så med
    Jag är 42 och är heller ingen stjärna på detta
  6. 3
    JAg strödde det över locket bara men jag tror det kvittar, det sprid ju i maskinen även om man stoppar i luckan. Glöm inte att skrubba kanterna vid listerna å så med
    Jag är 42 och är heller ingen stjärna på detta
  7. monka
    #4
    Och jag hade bara hört tvärtom så då funkar båda
  8. 4
    Och jag hade bara hört tvärtom så då funkar båda
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    kör man tom maskin på B programmet dvs utan förtvätt då och citronsyran i b fack (nr2 för dig)?
  10. 5
    kör man tom maskin på B programmet dvs utan förtvätt då och citronsyran i b fack (nr2 för dig)?
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Tackar för svaret? Du menar att jag borde ha googlat *s*? Nä, man får bättre svar här, tycker jag
  12. 6
    Tackar för svaret? Du menar att jag borde ha googlat *s*? Nä, man får bättre svar här, tycker jag
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Näää, det skulle vara ett utropstecken efter "tackar för svaret"! Inte ett frågetecken! Joråsåatt, hopplös var bara förnamnet
  14. 7
    Näää, det skulle vara ett utropstecken efter "tackar för svaret"! Inte ett frågetecken! Joråsåatt, hopplös var bara förnamnet
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Tackar för svaret! Då ska jag inhandla citronsyra och prova (om jag hittar dem i affären igen...).
  16. 8
    Tackar för svaret! Då ska jag inhandla citronsyra och prova (om jag hittar dem i affären igen...).
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Ja väldigt varmt på 90 grader.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  18. 9
    Ja väldigt varmt på 90 grader.
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Nä, jag menar att jag borde ha googlat innan jag sa att jag aldrig hört talas om att använda det i diskmaskinen
    I much prefer whining to counting my blessings!
  20. 10
    Nä, jag menar att jag borde ha googlat innan jag sa att jag aldrig hört talas om att använda det i diskmaskinen
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    aha! tackar det ska jag göra för vår tvättmaskin känns så oren och sunkig

    Tacktack
  22. 11
    aha! tackar det ska jag göra för vår tvättmaskin känns så oren och sunkig

    Tacktack
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    Jag brukar köpa en sånd där flaska

    som män sätter i bestick korgen. Blir rent och fint. Sen han jag en sån där blomma med hela tiden
    Fräscht
  24. 12
    Jag brukar köpa en sånd där flaska som män sätter i bestick korgen. Blir rent och fint. Sen han jag en sån där blomma med hela tiden
    Fräscht
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13

    Inte mÄn *s*

    man man man man
  26. 13
    Inte mÄn *s* man man man man

Liknande trådar

  1. Avkalka tvättmaskin?
    By Nissa in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 18:42
  2. Tvättmaskin eller diskmaskin?
    By lisalina in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 10:26
  3. rangöra/avkalka vattenkokare?
    By lillan2 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:22
  4. Tvättmaskin vs Diskmaskin
    By Katla in forum _0707 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 07:43
  5. Ny diskmaskin
    By marikamfem in forum Många barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar