Tåg till legoland, Danmark?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Tåg till legoland, Danmark?

    Hej!

    Min son önskar så gärna att få åka till Legoland i Danmark, och jag undrar nu om någon vet om det brukar finnas paketresor dit med tåg?
    Bor i Stockholm och tycker det skulle vara så underbart om vi kunde ta en tågresa dit (istället för att sitta och köra bil framochtillbaka).
    Brukar det finnas hotellpaket inkl tågresa? (vore ännu bättre!)

    Jättetacksam för svar! / Lena
    Lena med 3 barn
  2. 1
    Tåg till legoland, Danmark? Hej!

    Min son önskar så gärna att få åka till Legoland i Danmark, och jag undrar nu om någon vet om det brukar finnas paketresor dit med tåg?
    Bor i Stockholm och tycker det skulle vara så underbart om vi kunde ta en tågresa dit (istället för att sitta och köra bil framochtillbaka).
    Brukar det finnas hotellpaket inkl tågresa? (vore ännu bättre!)

    Jättetacksam för svar! / Lena
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Jag var inne och tittade på tågresa dit, först måste man ta tåget till Köpenhamn, sen byta tåg, gå en bit och sen byta till buss, samma sak om man åker tåg till Göteborg och sen båten över, sen tåg, till fots och sen buss och dyrt var det också.
  4. 2
    Jag var inne och tittade på tågresa dit, först måste man ta tåget till Köpenhamn, sen byta tåg, gå en bit och sen byta till buss, samma sak om man åker tåg till Göteborg och sen båten över, sen tåg, till fots och sen buss och dyrt var det också.
  5. Anonym
    #3
    Hej!

    Min son önskar så gärna att få åka till Legoland i Danmark, och jag undrar nu om någon vet om det brukar finnas paketresor dit med tåg?
    Bor i Stockholm och tycker det skulle vara så underbart om vi kunde ta en tågresa dit (istället för att sitta och köra bil framochtillbaka).
    Brukar det finnas hotellpaket inkl tågresa? (vore ännu bättre!)

    Jättetacksam för svar! / Lena
    Jättebökigt att ta sig till Billund, utan bil från Stockholm. Ett tips kan vara att kolla på Legoland Windsor, ligger strax utanför London.
  6. 3
    Hej!

    Min son önskar så gärna att få åka till Legoland i Danmark, och jag undrar nu om någon vet om det brukar finnas paketresor dit med tåg?
    Bor i Stockholm och tycker det skulle vara så underbart om vi kunde ta en tågresa dit (istället för att sitta och köra bil framochtillbaka).
    Brukar det finnas hotellpaket inkl tågresa? (vore ännu bättre!)

    Jättetacksam för svar! / Lena
    Jättebökigt att ta sig till Billund, utan bil från Stockholm. Ett tips kan vara att kolla på Legoland Windsor, ligger strax utanför London.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Flyg kanske? Flygplatsen i Billund ligger väldigt nära Legoland.
  8. 4
    Flyg kanske? Flygplatsen i Billund ligger väldigt nära Legoland.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Flyg kanske? Flygplatsen i Billund ligger väldigt nära Legoland.
    Cimber Sterling flyger från Arlanda till Billund, kostar som lägst 4000kr för en vuxen med barn.
  10. 5
    Flyg kanske? Flygplatsen i Billund ligger väldigt nära Legoland.
    Cimber Sterling flyger från Arlanda till Billund, kostar som lägst 4000kr för en vuxen med barn.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Om man kan tänka sig ett byte går det att pressa priset något, om man flyger till köpenhamn och sen vidare till Billund.

    Jag kollade på www.flygstol.se

    Det är ju rätt dyrt att köra till Danmark med, broar och färjor kostar ju en hel del.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Om man kan tänka sig ett byte går det att pressa priset något, om man flyger till köpenhamn och sen vidare till Billund.

    Jag kollade på www.flygstol.se

    Det är ju rätt dyrt att köra till Danmark med, broar och färjor kostar ju en hel del.
  13. Misell
    #7
    Paket vet jag inte, men om ni kan ta tåg till Varberg och sen färjan över till Grenå? Enbart passagerarbiljett borde inte vara så dyrt-det som brukar kosta är ju att ta med sig bilen. Därifrån vet jag inte, men det borde ju gå tåg eller buss eller nåt. Det ligger ju inte såå jättelångt ifrån Grenå. Tåg inom Danmark behöver inte vara så dyrt. Jag åkte med min son från Köpenhamn till Rödby (Lalandia) för knappt 200 spänn. Eller så kanske ni kan hyra bil i Grenå?
  14. 7
    Paket vet jag inte, men om ni kan ta tåg till Varberg och sen färjan över till Grenå? Enbart passagerarbiljett borde inte vara så dyrt-det som brukar kosta är ju att ta med sig bilen. Därifrån vet jag inte, men det borde ju gå tåg eller buss eller nåt. Det ligger ju inte såå jättelångt ifrån Grenå. Tåg inom Danmark behöver inte vara så dyrt. Jag åkte med min son från Köpenhamn till Rödby (Lalandia) för knappt 200 spänn. Eller så kanske ni kan hyra bil i Grenå?
  15. Misell
    #8
    Kan man åka båt från Göteborg? Var hamnar man då?
    Bättre att ta färja mellan Varberg och Grenå i så fall.
  16. 8
    Kan man åka båt från Göteborg? Var hamnar man då?
    Bättre att ta färja mellan Varberg och Grenå i så fall.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Stena Line kör Göteborg-Fredrikshavn.
  18. 9
    Stena Line kör Göteborg-Fredrikshavn.
  19. Anonym
    #10
    Kollade för skojs skull, kolla här på ett exempel med tåg/buss...
    Stockholm Central Mo, 05.04.10 dep 08:21
    Koebenhavn H Mo, 05.04.10 arr 13:33
    Koebenhavn H Mo, 05.04.10 dep 13:50
    Vejle st Mo, 05.04.10 arr 15:54
    Buss 224 Vejle Trafikcenter
    Billund CentretAfg. 16:35
    Ank. 17:19

    Med andra ord, så går det, men det tar rätt lång tid...
  20. 10
    Kollade för skojs skull, kolla här på ett exempel med tåg/buss...
    Stockholm Central Mo, 05.04.10 dep 08:21
    Koebenhavn H Mo, 05.04.10 arr 13:33
    Koebenhavn H Mo, 05.04.10 dep 13:50
    Vejle st Mo, 05.04.10 arr 15:54
    Buss 224 Vejle Trafikcenter
    Billund CentretAfg. 16:35
    Ank. 17:19

    Med andra ord, så går det, men det tar rätt lång tid...
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Man lär ju ha å göra med att ta sig den sträckan med bil på så pass kort tid, åtminstone om man har barn i bilen iallafall. Man brukar väl räkna på 3 timmar med bil från Malmö - Billund. Och hur lång tid tar det att köra Stockholm-Malmö? Det verkar med andra ord inte helt fel med buss&tåg.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  22. 11
    Man lär ju ha å göra med att ta sig den sträckan med bil på så pass kort tid, åtminstone om man har barn i bilen iallafall. Man brukar väl räkna på 3 timmar med bil från Malmö - Billund. Och hur lång tid tar det att köra Stockholm-Malmö? Det verkar med andra ord inte helt fel med buss&tåg.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    TACK så jättemycket för alla svar!!!
    Jag är så flygrädd, så det får nog bli bilen då iaf.
    Ska kolla upp tipset om att åka till varberg och sedan vidare kommunalt oxå!
    TACK än en gång!!!!
  24. 12
    TACK så jättemycket för alla svar!!!
    Jag är så flygrädd, så det får nog bli bilen då iaf.
    Ska kolla upp tipset om att åka till varberg och sedan vidare kommunalt oxå!
    TACK än en gång!!!!
  25. Anonym
    #13
    Det går också bra att ta tåget, två byten är väl inte så farligt, och när man väl rullar, så rullar det på. Tycker dock att det 2010 borde finnas en möjlighet att boka internationella tågbiljetter på nätet, men tyskarna har hunnit längst, och det är inte så långt.
  26. 13
    Det går också bra att ta tåget, två byten är väl inte så farligt, och när man väl rullar, så rullar det på. Tycker dock att det 2010 borde finnas en möjlighet att boka internationella tågbiljetter på nätet, men tyskarna har hunnit längst, och det är inte så långt.
  27. Misell
    #14
    Fast att åka via Köpenhamn verkar så oändligt mycket bökigare ifall man kommer ifrån Sthlm. Bättre då att ta färja ifrån Gbg eller Varberg tycker jag.
  28. 14
    Fast att åka via Köpenhamn verkar så oändligt mycket bökigare ifall man kommer ifrån Sthlm. Bättre då att ta färja ifrån Gbg eller Varberg tycker jag.
  29. Misell
    #15
    Fast det var viss ungefär samma pris på båtresan Varberg-Grenå som på Gbg-Fredrikshavn såg jag sen.....kolla vilken stad som har lättast transport till Billund.
  30. 15
    Fast det var viss ungefär samma pris på båtresan Varberg-Grenå som på Gbg-Fredrikshavn såg jag sen.....kolla vilken stad som har lättast transport till Billund.
  31. Anonym
    #16
    Men när jag reser, så är det ofta bytena som är jobbiga, och ska man till en färja, så ligger de ofta långt från tågstationerna. Hellre lite längre resa och två ganska lätta byten, än en resa med tre byten som går lite fortare.
  32. 16
    Men när jag reser, så är det ofta bytena som är jobbiga, och ska man till en färja, så ligger de ofta långt från tågstationerna. Hellre lite längre resa och två ganska lätta byten, än en resa med tre byten som går lite fortare.
  33. Medlem sedan
    Mar 2009
    #17
    Gör det enkelt för dig Ta tåget till Köpenhamn hyr bil eller tåget till Göteborg färjan över och hyr bil. Det finns väldigt fina vardrarhem om ni önskar trycka ner kostnaderna dessutom befolkas dom allt som oftast av barnfamiljer
  34. 17
    Gör det enkelt för dig Ta tåget till Köpenhamn hyr bil eller tåget till Göteborg färjan över och hyr bil. Det finns väldigt fina vardrarhem om ni önskar trycka ner kostnaderna dessutom befolkas dom allt som oftast av barnfamiljer
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Jag har alltid valt färjan från Göteborg, det går fler turer och så är det kortare att köra till Gbg än till Varberg.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  36. 18
    Jag har alltid valt färjan från Göteborg, det går fler turer och så är det kortare att köra till Gbg än till Varberg.
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Det finns dessvärre ingen tågstation i Billund, närmaste är Vejle, en dryg halvtimme bort. Det går bussar, men inte jätteofta och du är dessutom tvungen att byta tåg i Köpenhamn. Det går alltså att ta sig till Billund utan bil, men det är rätt bökigt.
    DSB (danska motsvarigheten till SJ) är rätt bra på paketresor, men eftersom det inte finns någon tågstation i Billund har jag svårt att tänka mig att de har några bra erbjudanden dit.
  38. 19
    Det finns dessvärre ingen tågstation i Billund, närmaste är Vejle, en dryg halvtimme bort. Det går bussar, men inte jätteofta och du är dessutom tvungen att byta tåg i Köpenhamn. Det går alltså att ta sig till Billund utan bil, men det är rätt bökigt.
    DSB (danska motsvarigheten till SJ) är rätt bra på paketresor, men eftersom det inte finns någon tågstation i Billund har jag svårt att tänka mig att de har några bra erbjudanden dit.
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Billund är främst en charterflygplats, det är rätt dyrt att ta sig dit från Stockholm och absolut inte vare sig miljö- eller tidseffektivt att flyga från KBH.
  40. 20
    Billund är främst en charterflygplats, det är rätt dyrt att ta sig dit från Stockholm och absolut inte vare sig miljö- eller tidseffektivt att flyga från KBH.

Liknande trådar

  1. Stockholm - Legoland, Danmark
    By aa.jos in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 12:12
  2. Gratis entre till Legoland Danmark...
    By \\Thomas in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 09:31
  3. danmark-legoland
    By mama2to in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:51
  4. Var i Danmark ligger Legoland?
    By mantra in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 20:16
  5. Legoland i Danmark
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar