Behöver er input!
Utlandsföräldrar
  1. Anonym
    #1

    Behöver er input!

    Skriver med anonym signatur så det inte är för iögonfallande att det är jag som skriver utifall att skitstöveln läser. Det är jag, Louisa, som skriver

    Nu börjar det närma sig den nya rättegången, datum är satt och flyg, bil o boende är bokat. men jag har lite beslutsångest över det här med klädseln för rättegången.

    Ska jag klä mig i svart eller brunt, professionellt typ kavaj eller så?

    eller

    Ska jag klä mig i en positiv färg i något som förmedlar "jag-är-den-bästa-mamma-för-dessa-flickor"?

    Om det sisstnämnda alternativet...vad ska man ha på sig då? knälång klänning med kofta till? Byxor med blus?

    Ja...ni kanske ser dilemmat. det är en helt ny domare, opartisk sådan, som ska döma och jag vill göra det bästa möjliga intrycket! Ska prata med min advokat på fredag och fråga honom med, men tänkte att det kan ju vara bra att ha lite alternativ att fråga om...

    *kram på er därute i världen*
  2. 1
    Behöver er input! Skriver med anonym signatur så det inte är för iögonfallande att det är jag som skriver utifall att skitstöveln läser. Det är jag, Louisa, som skriver

    Nu börjar det närma sig den nya rättegången, datum är satt och flyg, bil o boende är bokat. men jag har lite beslutsångest över det här med klädseln för rättegången.

    Ska jag klä mig i svart eller brunt, professionellt typ kavaj eller så?

    eller

    Ska jag klä mig i en positiv färg i något som förmedlar "jag-är-den-bästa-mamma-för-dessa-flickor"?

    Om det sisstnämnda alternativet...vad ska man ha på sig då? knälång klänning med kofta till? Byxor med blus?

    Ja...ni kanske ser dilemmat. det är en helt ny domare, opartisk sådan, som ska döma och jag vill göra det bästa möjliga intrycket! Ska prata med min advokat på fredag och fråga honom med, men tänkte att det kan ju vara bra att ha lite alternativ att fråga om...

    *kram på er därute i världen*
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Jag skulle haft på mig något jag trivs bra i, klassiskt utan att vara för stramt dock. Kanske inget knalligt i färgväg men inte heller svart. Om du känner dig bekväm i kläderna förmedlar du även ett ledigt intryck.
    Håller alla tummar som finns och hoppas innerligt att allt går vägen för dig denna gång!
  4. 2
    Jag skulle haft på mig något jag trivs bra i, klassiskt utan att vara för stramt dock. Kanske inget knalligt i färgväg men inte heller svart. Om du känner dig bekväm i kläderna förmedlar du även ett ledigt intryck.
    Håller alla tummar som finns och hoppas innerligt att allt går vägen för dig denna gång!
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Med tanke pà att detta kommer att ske i djupaste amerikanska södern skulle jag köra megakonservativt typ marinblà dräkt med knytblus. Hoppas att det finns nàgra mer insatta usa-bor som kan hjälpa dig.
    Kommer att hàlla alla tummar för dig i alla fall.
    Kram
  6. 3
    Med tanke pà att detta kommer att ske i djupaste amerikanska södern skulle jag köra megakonservativt typ marinblà dräkt med knytblus. Hoppas att det finns nàgra mer insatta usa-bor som kan hjälpa dig.
    Kommer att hàlla alla tummar för dig i alla fall.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jag håller med Katarina, det är viktigt att det känns bra och naturligt för dig, det du har på dig. Ordentligt, visa att du inser stundens allvar, inget extremt åt något håll skulle jag gissa på.

    Vad bra att du får en ny domare. Jag önskar dig lycka till så mycket så jag nästan spricker. Kram!
  8. 4
    Jag håller med Katarina, det är viktigt att det känns bra och naturligt för dig, det du har på dig. Ordentligt, visa att du inser stundens allvar, inget extremt åt något håll skulle jag gissa på.

    Vad bra att du får en ny domare. Jag önskar dig lycka till så mycket så jag nästan spricker. Kram!
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Hela, rena men inte för "dräktiga" kläder så du inte ser utklädd ut. Men det måste ge ett vuxet intryck, så jeans t ex går så klart bort. Jag röstar för ett par fina byxor, blus och kofta. Dämpade färger utan att för den skull ta beige.
    Lycka till, kan inte föreställa mig hur konstigt det måste kännas för dig. Kram!
  10. 5
    Hela, rena men inte för "dräktiga" kläder så du inte ser utklädd ut. Men det måste ge ett vuxet intryck, så jeans t ex går så klart bort. Jag röstar för ett par fina byxor, blus och kofta. Dämpade färger utan att för den skull ta beige.
    Lycka till, kan inte föreställa mig hur konstigt det måste kännas för dig. Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    jag tycker du inte ska klä dig i kläder du inte känner dig bekväm i. finare byxor med en kofta kanske.
  12. 6
    jag tycker du inte ska klä dig i kläder du inte känner dig bekväm i. finare byxor med en kofta kanske.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tror som några av de övriga skriver att det är viktigt att du känner dig bekväm. Har din advokat någon bra input - det där hur man klär sig i rätten verkar ju vara en vetenskap här. Hur tror du skitstöveln kommer se ut? Jag tror nog på diskreta färger, kjol, inte högklackade skor, håret "iordninggjort" och massa med självförtroende! Du får gå in med med huvudet högt och en positiv attityd (hur skakig du än känner dig) och inte tänka på vad det blir för beslut utan bara vara i stunden.

    Vi ska tänka på dig!!!
  14. 7
    Tror som några av de övriga skriver att det är viktigt att du känner dig bekväm. Har din advokat någon bra input - det där hur man klär sig i rätten verkar ju vara en vetenskap här. Hur tror du skitstöveln kommer se ut? Jag tror nog på diskreta färger, kjol, inte högklackade skor, håret "iordninggjort" och massa med självförtroende! Du får gå in med med huvudet högt och en positiv attityd (hur skakig du än känner dig) och inte tänka på vad det blir för beslut utan bara vara i stunden.

    Vi ska tänka på dig!!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Jag skulle klä mig som en uppklädd "soccer mom"..hmm snacka fördomar men i alla fall. Jag skulle försöka klä mig så kvinnligt som möjligt och inte för stramt.
    Göra allt för att undvika "slafs" och häng dock.
    Tänk dig in i någon US soap opera eller TV show hur mammorna ser ut när de är finklädda. Har du ett fint halsband så är det ett plus men inte för mycket. Slacksbyxor med pumps utan alltför hög klack, en blus eller annan fin top och fin kofta eller jacka t ex.
    UNDVIK svart! och som sagt inga knalliga färger som chockrosa.
    Du ska ut som en mamma som har sitt på torra och kontroll över ditt liv. Det är det de vill se nu Louisa och jag vet att det var därfördu åkte till Sverige för att återhämta den styrkan och det sättet.
    DU har det i dig och du kan!
    Ge dem nu det de vill se! en välstruken nytvättad och välanpassad hemmamamma!! Ge dem en US soccermom även om det bara är för stunden. Se till att dina tatueringar är väl dolda osv.
    Urs förstår att de måste vara skitläbbigt och kännas fejk fejk för att behöva bevisa att man var den från början som skötte sig ...suck!
    All styrka till dig. När är det?? Önskar jag kunde kommit och vara stöd! Vi tänker på dig och min Julia hälsar!
  16. 8
    Jag skulle klä mig som en uppklädd "soccer mom"..hmm snacka fördomar men i alla fall. Jag skulle försöka klä mig så kvinnligt som möjligt och inte för stramt.
    Göra allt för att undvika "slafs" och häng dock.
    Tänk dig in i någon US soap opera eller TV show hur mammorna ser ut när de är finklädda. Har du ett fint halsband så är det ett plus men inte för mycket. Slacksbyxor med pumps utan alltför hög klack, en blus eller annan fin top och fin kofta eller jacka t ex.
    UNDVIK svart! och som sagt inga knalliga färger som chockrosa.
    Du ska ut som en mamma som har sitt på torra och kontroll över ditt liv. Det är det de vill se nu Louisa och jag vet att det var därfördu åkte till Sverige för att återhämta den styrkan och det sättet.
    DU har det i dig och du kan!
    Ge dem nu det de vill se! en välstruken nytvättad och välanpassad hemmamamma!! Ge dem en US soccermom även om det bara är för stunden. Se till att dina tatueringar är väl dolda osv.
    Urs förstår att de måste vara skitläbbigt och kännas fejk fejk för att behöva bevisa att man var den från början som skötte sig ...suck!
    All styrka till dig. När är det?? Önskar jag kunde kommit och vara stöd! Vi tänker på dig och min Julia hälsar!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    vad bra du skriver!
  18. 9
    vad bra du skriver!
  19. Anonym
    #10
    Tack för alla svaren, nu har jag lite att leta efter. Bra påäng Cei...och tack för ditt pepp-talk! Det behövde jag höra i all denna stress. *kram*

    Jag har hittat lite intressanta outfits, men ska se att jag hittar dem i rätt storlek också. Helsäkert är den vita blusen i alla fall.

    Ni anar inte hur mycket jag uppskattar er hjälp och era positiva tankar! *bamsekram till er alla*
  20. 10
    Tack för alla svaren, nu har jag lite att leta efter. Bra påäng Cei...och tack för ditt pepp-talk! Det behövde jag höra i all denna stress. *kram*

    Jag har hittat lite intressanta outfits, men ska se att jag hittar dem i rätt storlek också. Helsäkert är den vita blusen i alla fall.

    Ni anar inte hur mycket jag uppskattar er hjälp och era positiva tankar! *bamsekram till er alla*
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Tips: kolla hur Michelle Obama klär sig, hon har visserligen oftast dyra kläder, men blandar med koftor från JCrew och Banana Republic. Hon klär sig som en chic SAHM (stay at home mom). Vit blus med babyrosa eller ljusblå kofta, snygga grå eller svarta byxor (eller kjol - absolut inte jeans), snygga balett flats eller skor med lite klack. Inga stora örhängen.

    Go get them!
  22. 11
    Tips: kolla hur Michelle Obama klär sig, hon har visserligen oftast dyra kläder, men blandar med koftor från JCrew och Banana Republic. Hon klär sig som en chic SAHM (stay at home mom). Vit blus med babyrosa eller ljusblå kofta, snygga grå eller svarta byxor (eller kjol - absolut inte jeans), snygga balett flats eller skor med lite klack. Inga stora örhängen.

    Go get them!
  23. Anonym
    #12
    Tack för det tipset också! Ska genast kolla upp henne
  24. 12
    Tack för det tipset också! Ska genast kolla upp henne
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    När är det vännen?
  26. 13
    När är det vännen?
  27. Anonym
    #14

    cei..

    Rättegången kommer vara den 18. Mars klockan 9:00 lokal tid (15:00 svensk tid) Vi kommer att flyga dit någon dag i förväg så man hinner landa lite och vila upp sig efter resan. Känns pirrigt och nervöst, men framför allt är jag så otroligt ofantligt trött på hela den här prosessen att jag bara känner att det ska bli skönt att få sätta en punkt. Det är "nu eller aldrig" och hur det än går hoppas jag att det sätter punkt för den här fejden och att det, om vi inte får som vi önskar, åtminståne kan komma överens om en visitationslösning som funkar i längden.

    hur är det med dig annars? Är du kvar på västkusten?
  28. 14
    cei.. Rättegången kommer vara den 18. Mars klockan 9:00 lokal tid (15:00 svensk tid) Vi kommer att flyga dit någon dag i förväg så man hinner landa lite och vila upp sig efter resan. Känns pirrigt och nervöst, men framför allt är jag så otroligt ofantligt trött på hela den här prosessen att jag bara känner att det ska bli skönt att få sätta en punkt. Det är "nu eller aldrig" och hur det än går hoppas jag att det sätter punkt för den här fejden och att det, om vi inte får som vi önskar, åtminståne kan komma överens om en visitationslösning som funkar i längden.

    hur är det med dig annars? Är du kvar på västkusten?
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Lycka till! Jag håller tummarna för en bra lösning!
  30. 15
    Lycka till! Jag håller tummarna för en bra lösning!
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Inget klädsvar men ville bara skicka över en stor dos lycka till!!

    Vi håller tummarna!!
  32. 16
    Inget klädsvar men ville bara skicka över en stor dos lycka till!!

    Vi håller tummarna!!
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Nope ingen västkust fn ingen kust alls. Bor i New Mexico...och satan att jag inte visste lite tidigare. Jag hade åkt. Har massor med poäng att flyga för. Men nu har jag lovat, och bokat, en heldag på spa med döttrarna på Måndag. Min termin börjar igen på tisdag!
    There in spirit.
  34. 17
    Nope ingen västkust fn ingen kust alls. Bor i New Mexico...och satan att jag inte visste lite tidigare. Jag hade åkt. Har massor med poäng att flyga för. Men nu har jag lovat, och bokat, en heldag på spa med döttrarna på Måndag. Min termin börjar igen på tisdag!
    There in spirit.
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18
    Parkerar här, har inget att tillägga angående klädval du har redan fått många bra tips. Men jag vill också säga lycka till och jag tänker på dig!! Du får hålla oss uppdaterade.
    Kram!
  36. 18
    Parkerar här, har inget att tillägga angående klädval du har redan fått många bra tips. Men jag vill också säga lycka till och jag tänker på dig!! Du får hålla oss uppdaterade.
    Kram!
  37. Anonym
    #19
    Hej igen vännen! Det är inte nu på måndag utan den 18/3 Åh, det skulle vara trevligt om du hade vägarna dit, det är ju ett antal år sedan nu man sågs! *kramar om*
  38. 19
    Hej igen vännen! Det är inte nu på måndag utan den 18/3 Åh, det skulle vara trevligt om du hade vägarna dit, det är ju ett antal år sedan nu man sågs! *kramar om*

Liknande trådar

  1. behöver input
    By Anonymis in forum Ensamförälder
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 16:32
  2. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:33
  4. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:57
  5. Behöver input
    By Tira in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 17:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar