Alvedon?
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Alvedon?

    Tar ni alvedon nånting mot SD och ryggont?
    Har inte tagit det ännu men det gör ju ondare för var dag nästan, och ifall jag verkligen måste ut å röra på mig så skulle det nog kunna vara läge att ta en tablett. Visst ska det vara rätt ofarligt att ta en alvedon nån gång emellanåt?
    Läs min blogg om hållbar livsstil - peppen.wordpress.com
  2. 1
    Alvedon? Tar ni alvedon nånting mot SD och ryggont?
    Har inte tagit det ännu men det gör ju ondare för var dag nästan, och ifall jag verkligen måste ut å röra på mig så skulle det nog kunna vara läge att ta en tablett. Visst ska det vara rätt ofarligt att ta en alvedon nån gång emellanåt?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Min BM rekommenderade mig att ta en alvedon mot SD, antingen det eller ett varmt bad, försvinner SD så är det "bara" falsklarm.
    Jag har tagit alvedon några gånger mot SD för att få sova. Tror att det är Ipren man inte ska ta när man är gravid. Det står på paketet, men alvedon vet jag är okej.
  4. 2
    Min BM rekommenderade mig att ta en alvedon mot SD, antingen det eller ett varmt bad, försvinner SD så är det "bara" falsklarm.
    Jag har tagit alvedon några gånger mot SD för att få sova. Tror att det är Ipren man inte ska ta när man är gravid. Det står på paketet, men alvedon vet jag är okej.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Inga problem att ta alvedon under grav. Helt ofarligt och det smärtlindrande som rekommenderas vid ont (allt från huvudvärk).

    Ipren, Ibutemin och andra antiinflammatoriska ska man däremot inte ta.

    Det brukar stå utförligt på bipacksedeln eller så kan man gå in på fass.se och läsa om man är osäker.

    Har tagit alvedon vid behov hela grav då jag inte kan ta mina vanliga antiinflammatoriska tabletter mot ledvärk nu under grav.

    Och som påpekades ovan, hjälper alvedon mot värkar så är det inte riktiga värkar.
  6. 3
    Inga problem att ta alvedon under grav. Helt ofarligt och det smärtlindrande som rekommenderas vid ont (allt från huvudvärk).

    Ipren, Ibutemin och andra antiinflammatoriska ska man däremot inte ta.

    Det brukar stå utförligt på bipacksedeln eller så kan man gå in på fass.se och läsa om man är osäker.

    Har tagit alvedon vid behov hela grav då jag inte kan ta mina vanliga antiinflammatoriska tabletter mot ledvärk nu under grav.

    Och som påpekades ovan, hjälper alvedon mot värkar så är det inte riktiga värkar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jag har tagit alvedon mot mina onda förvärkar, och det ska vara helt okej. Såg att du fått massa bra svar, så går inte in på det närmare, men jag som ogärna tar tabletter alls har fått ge med mig med alvedonen, kan inte sova annars om förvärkarna sätter igång.
  8. 4
    Jag har tagit alvedon mot mina onda förvärkar, och det ska vara helt okej. Såg att du fått massa bra svar, så går inte in på det närmare, men jag som ogärna tar tabletter alls har fått ge med mig med alvedonen, kan inte sova annars om förvärkarna sätter igång.

Liknande trådar

  1. Hur ger ni dom alvedon?
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 20:50
  2. Alvedon
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:34
  3. Alvedon ok?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 20:40
  4. Alvedon
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:02
  5. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar