efter sterilisering?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    efter sterilisering?

    Genomförde en sterilisering igår.
    Efter operationen var läkaren mycket försenad och till slut orkade jag inte vänta längre på efter operationen samtalet. Så¨jag skrev ut mig själv.

    Nu har jag kommit på att jag borde frågat efter vad som gäller efter operationen. Igår var jag så dålig att jag inte undrade något mer än om jag någonsin skulle må bra igen.

    Någon som gjort operationen via titthål? Jag har ett stort plåster över naveln.
    Vad gällde efter operationen?
    Hur länge hade ni ont tex i axel, mage?
    Något annat man ska tänka på? Inte bära tungt tex?
    "Även den som inte vågar leva dör en dag" - Thomas DiLeva
  2. 1
    efter sterilisering? Genomförde en sterilisering igår.
    Efter operationen var läkaren mycket försenad och till slut orkade jag inte vänta längre på efter operationen samtalet. Så¨jag skrev ut mig själv.

    Nu har jag kommit på att jag borde frågat efter vad som gäller efter operationen. Igår var jag så dålig att jag inte undrade något mer än om jag någonsin skulle må bra igen.

    Någon som gjort operationen via titthål? Jag har ett stort plåster över naveln.
    Vad gällde efter operationen?
    Hur länge hade ni ont tex i axel, mage?
    Något annat man ska tänka på? Inte bära tungt tex?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    jepp, har jag gjort. Du får räkna med att ha lite ont upp till en vecka efter, de blåser ju upp magen med gas för att flytta på tarmar och organ och det är inte behagligt när allt faller på plats.
    Det går över fort dock.
    Har du stygn som faller bort av sig själv?
    Plåstret sa de åt mig att ha kvar i 3 dagar och sen fick jag ta bort det, plåstret som sitter där är ju inplastat så det skyddar op-såret (som för övrigt är pyttelitet) så du kan duscha som vanligt.
    Bära tungt ska du nog undvika ialla fall en vecka, men så länge det känns i magen så har du en bra riktlinje där för hur tungt du kan lyfta.

    Men väldigt klantigt att ingen på sjukhuset gav dig nån form av info innan du åkte hem tycker jag.
  4. 2
    jepp, har jag gjort. Du får räkna med att ha lite ont upp till en vecka efter, de blåser ju upp magen med gas för att flytta på tarmar och organ och det är inte behagligt när allt faller på plats.
    Det går över fort dock.
    Har du stygn som faller bort av sig själv?
    Plåstret sa de åt mig att ha kvar i 3 dagar och sen fick jag ta bort det, plåstret som sitter där är ju inplastat så det skyddar op-såret (som för övrigt är pyttelitet) så du kan duscha som vanligt.
    Bära tungt ska du nog undvika ialla fall en vecka, men så länge det känns i magen så har du en bra riktlinje där för hur tungt du kan lyfta.

    Men väldigt klantigt att ingen på sjukhuset gav dig nån form av info innan du åkte hem tycker jag.

Liknande trådar

  1. Kvinna dog efter sterilisering
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 12:07
  2. Mens efter sterilisering
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 12:22
  3. Efter sterilisering...
    By 6 barn räcker! in forum Pappasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 14:10
  4. mens efter sterilisering?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 16:32
  5. Hur mår man efter en sterilisering?
    By Pallasita in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar