I´ve got the bråck
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    I´ve got the bråck

    Igår fattade jag vad det var som klämde neråt... kände och insåg att jag tror jag fått åderbråck som trycker på "down there".

    Googlade (tack och lov för denna enormt underbara uppfinning) och kom fram till att det troligtvis är åderbrock. Har klarat mig *peppar peppar* på benen hyfsat, men tydligen inte där nere.
    Jag läste att man kunde dämpa det med kyla, stödstrumpbyxor och avlasta magen med en maggördel.
    Kylan var väl inte en höjdare direkt (isbitar i påse i trosorna - big NO NO). Funderade över att sätta mig med rumpan bar i en snödriva, men antar att hela systemet skulle frysa sönder och grannarna skulle få sig en skojjig syn. Dessutom skulle jag aldrig komma upp igen från snödrivan. Stödstrumpbyxor klämmer jag mig inte ens i. Maggördel som stöttar prövar jag just nu, är nog verkningslöst.

    Jag får bara gilla läget, 43 dagar kvar tills BF sen får jag nog lägga på ett par dagar, typ 10 till och sen ytterligare två-tre veckor, så kanske det är hyfsat okej vad gällande åderbrocket. Men då är det ju andra smärtor som gör sig påminda. *suck*

    Konceptet; Bära och föda barn är definitivt utformat för kvinnor. Män skulle aldrig palla att göra det vi gör!

    //Mran
  2. 1
    I´ve got the bråck Igår fattade jag vad det var som klämde neråt... kände och insåg att jag tror jag fått åderbråck som trycker på "down there".

    Googlade (tack och lov för denna enormt underbara uppfinning) och kom fram till att det troligtvis är åderbrock. Har klarat mig *peppar peppar* på benen hyfsat, men tydligen inte där nere.
    Jag läste att man kunde dämpa det med kyla, stödstrumpbyxor och avlasta magen med en maggördel.
    Kylan var väl inte en höjdare direkt (isbitar i påse i trosorna - big NO NO). Funderade över att sätta mig med rumpan bar i en snödriva, men antar att hela systemet skulle frysa sönder och grannarna skulle få sig en skojjig syn. Dessutom skulle jag aldrig komma upp igen från snödrivan. Stödstrumpbyxor klämmer jag mig inte ens i. Maggördel som stöttar prövar jag just nu, är nog verkningslöst.

    Jag får bara gilla läget, 43 dagar kvar tills BF sen får jag nog lägga på ett par dagar, typ 10 till och sen ytterligare två-tre veckor, så kanske det är hyfsat okej vad gällande åderbrocket. Men då är det ju andra smärtor som gör sig påminda. *suck*

    Konceptet; Bära och föda barn är definitivt utformat för kvinnor. Män skulle aldrig palla att göra det vi gör!

    //Mran
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Nämen fy stackars dig. Låter högst okul!

    Instämmer helt vad gäller barnafödandet. Det ÄR inte en slump att det är vi kvinnor som gör det!
  4. 2
    Nämen fy stackars dig. Låter högst okul!

    Instämmer helt vad gäller barnafödandet. Det ÄR inte en slump att det är vi kvinnor som gör det!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Nej fy, låter ont och obehagligt.
  6. 3
    Nej fy, låter ont och obehagligt.

Liknande trådar

  1. Det var bråck!
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 13:08
  2. Bråck?
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 07:26
  3. Bråck
    By selmav in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 18:43
  4. fråga om Bråck
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 18:51
  5. Bråck?
    By -Mian- in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar