Röd/vita prickar...
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Röd/vita prickar...

    Lilla Melker har fått dessa prickar på kinderna nu, tror det kallas hormonplitor eller nåt sånt. Vet att det är väldigt vanligt men jag tänkte bara höra om det är någon som vet hur man får bort dom. Smörja, undvika mjölk ännu mer m.m.?
  2. 1
    Röd/vita prickar... Lilla Melker har fått dessa prickar på kinderna nu, tror det kallas hormonplitor eller nåt sånt. Vet att det är väldigt vanligt men jag tänkte bara höra om det är någon som vet hur man får bort dom. Smörja, undvika mjölk ännu mer m.m.?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Nej jag har för mig att man bara ska låta dem vara... de försvinner av sig själv!
  4. 2
    Nej jag har för mig att man bara ska låta dem vara... de försvinner av sig själv!
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Ok, misstänkte nästan det =) tack för svar i alla fall
  6. 3
    Ok, misstänkte nästan det =) tack för svar i alla fall
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Sådana har Björn i hela ansiktet, det ser inte riktigt klokt ut Men enligt BVC går det över av sig självt när han är senast 6 veckor gammal.
  8. 4
    Sådana har Björn i hela ansiktet, det ser inte riktigt klokt ut Men enligt BVC går det över av sig självt när han är senast 6 veckor gammal.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Hormonplitorna brukar

    komma när bebisen är runt 1 månad, och de försvinner som sagt av sig självt efter ett par veckor. Det ser ut som om bebisen skulle ha värsta acnebesvären, och det är det väl på sätt och vis också eftersom det är hormonförändringarna som gör det .
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  10. 5
    Hormonplitorna brukar komma när bebisen är runt 1 månad, och de försvinner som sagt av sig självt efter ett par veckor. Det ser ut som om bebisen skulle ha värsta acnebesvären, och det är det väl på sätt och vis också eftersom det är hormonförändringarna som gör det .

Liknande trådar

  1. Vita prickar
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 20:20
  2. Små vita prickar?
    By Mia-Stina in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 11:00
  3. Vita prickar..?
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 11:48
  4. vita prickar i halsen
    By 71an in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:28
  5. Vita prickar i munnen
    By Chyenne in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar