Vilken vagn till vilken ålder?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Vilken vagn till vilken ålder?

    Har försökt förstå mig på detta med vagnar nu men utan resultat, jag ska ha en liten unge i oktober/november så det är ett bra tag tills dess, men vill ändå planera lite. Vad för vagn ska man ha till nyfödda, och hur ofta måste man byta vagn? (Tänker på att ungen växer ur den etc.) en sådan med tre hjul kan man ha en sådan ända från början, den känns mer som en vagn för lite äldre kan jag tycka. Så min fråga är vilken vagn jag borde satsa på (så billig som möjlig) och hur ofta man måste byta vagn.

    Jag kommer nog promenera snabbt rätt mycket så den ska vara bra för det med.
  2. 1
    Vilken vagn till vilken ålder? Har försökt förstå mig på detta med vagnar nu men utan resultat, jag ska ha en liten unge i oktober/november så det är ett bra tag tills dess, men vill ändå planera lite. Vad för vagn ska man ha till nyfödda, och hur ofta måste man byta vagn? (Tänker på att ungen växer ur den etc.) en sådan med tre hjul kan man ha en sådan ända från början, den känns mer som en vagn för lite äldre kan jag tycka. Så min fråga är vilken vagn jag borde satsa på (så billig som möjlig) och hur ofta man måste byta vagn.

    Jag kommer nog promenera snabbt rätt mycket så den ska vara bra för det med.
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Mitt tips är att köpa en kombi/duo vagn, så kan man använda den med lift eller liggkorg från nyfödd och upp till ungefär tre år. Fundera på var du ska gå, i mycket snö eller i skogen är det svårt att köra med rörliga hjul och en trehjuling kan tippa, men de funkar perfekt i stan och på plana underlag. Ska du gå i skogen vore det kanske idé med fyra fasta hjul.

    Mitt tips är att gå till barnvagnsaffären och känna och klämma och be om råd, gärna med en vikt i vagnen (köregenskaperna förändras snabbt med 10kg barn i vagen!) och om du tycker det är för dyrt kan du försöka hitta en liknande på blocket eller tradera.

    Tänk på att den ska gå in i bilen/genom dörren/ i hissen.

    Vi köpte vår Emmaljunga citycerox 360 (4 hjul, två rörliga hjul fram, den heter nitro idag) ny och har varit supernöjda. Nu ska vi få ettbarn till och kommer använda vagnen till denna bebisen oxå, först med liften i och sen sittandes och räknar med att kunna använda vagnen i totalt 5 år (två barn) och sen ändå kunna sälja den för några tusenlappar, och då är det ju faktiskt en ganska billig vagn.

    Lycka till.
  4. 2
    Mitt tips är att köpa en kombi/duo vagn, så kan man använda den med lift eller liggkorg från nyfödd och upp till ungefär tre år. Fundera på var du ska gå, i mycket snö eller i skogen är det svårt att köra med rörliga hjul och en trehjuling kan tippa, men de funkar perfekt i stan och på plana underlag. Ska du gå i skogen vore det kanske idé med fyra fasta hjul.

    Mitt tips är att gå till barnvagnsaffären och känna och klämma och be om råd, gärna med en vikt i vagnen (köregenskaperna förändras snabbt med 10kg barn i vagen!) och om du tycker det är för dyrt kan du försöka hitta en liknande på blocket eller tradera.

    Tänk på att den ska gå in i bilen/genom dörren/ i hissen.

    Vi köpte vår Emmaljunga citycerox 360 (4 hjul, två rörliga hjul fram, den heter nitro idag) ny och har varit supernöjda. Nu ska vi få ettbarn till och kommer använda vagnen till denna bebisen oxå, först med liften i och sen sittandes och räknar med att kunna använda vagnen i totalt 5 år (två barn) och sen ändå kunna sälja den för några tusenlappar, och då är det ju faktiskt en ganska billig vagn.

    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    carena free ar en kombivagn och billig och en saker vagn.
  6. 3
    carena free ar en kombivagn och billig och en saker vagn.

Liknande trådar

  1. Upp till vilken ålder
    By asdfg in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 22:13
  2. VAB upp till vilken ålder?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 19:07
  3. 1. Upp till vilken ålder
    By Pear in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 18:48
  4. Till vilken ålder
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:45
  5. Till vilken ålder har ni
    By Anna in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 16:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar