Välkomstdrink?
Ordet är fritt
  1. Pyssling
    #1

    Välkomstdrink?

    Tips på god välkomstdrink, antingen att blanda i glaset direkt eller som blandas som bål?
    Har ni några övriga goda drinktips, till drinkbord senare efter middagen?

    Vi har okryddad vodka och gin hemma, samt Sourz Apple, kan tänka mig att köpa någon mer smaksatt spritsort eller likör, men helst bara en sort isåfall.

    Vilka läsk, juice, tonics mm kan man göra goda drinkar av?
  2. 1
    Välkomstdrink? Tips på god välkomstdrink, antingen att blanda i glaset direkt eller som blandas som bål?
    Har ni några övriga goda drinktips, till drinkbord senare efter middagen?

    Vi har okryddad vodka och gin hemma, samt Sourz Apple, kan tänka mig att köpa någon mer smaksatt spritsort eller likör, men helst bara en sort isåfall.

    Vilka läsk, juice, tonics mm kan man göra goda drinkar av?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Jag är dålig på drinkar även om jag gärna dricker dem *s* men jag kom att tänka på något gott att knapra på ihop med välkomstdrinken och som är plättlättenkelt att göra.

    Du tar en plåt och lägger ut såna här runda nachochips över hela plåtten, klickar på taco-sås och sen river du ost över dessa och in i ugnen och sen bara att servera. Jättegott!
  4. 2
    Jag är dålig på drinkar även om jag gärna dricker dem *s* men jag kom att tänka på något gott att knapra på ihop med välkomstdrinken och som är plättlättenkelt att göra.

    Du tar en plåt och lägger ut såna här runda nachochips över hela plåtten, klickar på taco-sås och sen river du ost över dessa och in i ugnen och sen bara att servera. Jättegott!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vi kör följande som välkomstbål: en flaska vitt billig vin (typ Diamant), koncentrerad apelsinjuice eller ananasjuice (typ en förpackning) och så häller ni i sockerdricka/fruktsoda/sprite/7up tror vi brukar ha typ 2 liter och så en lagom dos vodka man får liksom smaka av och hur stark man vill ha den

    Sen fryser du ner hallon & blåbär i istärningar och häller i, de håller bålen kall och när de smälter blir det en härlig färg!
  6. 3
    Vi kör följande som välkomstbål: en flaska vitt billig vin (typ Diamant), koncentrerad apelsinjuice eller ananasjuice (typ en förpackning) och så häller ni i sockerdricka/fruktsoda/sprite/7up tror vi brukar ha typ 2 liter och så en lagom dos vodka man får liksom smaka av och hur stark man vill ha den

    Sen fryser du ner hallon & blåbär i istärningar och häller i, de håller bålen kall och när de smälter blir det en härlig färg!
  7. Pyssling
    #4
    Just det ja! Tilltugg till drinken måste vi ju ha också, tack för tipset, det låter både gott och enkelt!
  8. 4
    Just det ja! Tilltugg till drinken måste vi ju ha också, tack för tipset, det låter både gott och enkelt!
  9. Pyssling
    #5
    Låter jättegott! Tack för tipset!
  10. 5
    Låter jättegott! Tack för tipset!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Du ville ju ha fler förslag

    White Russian är ju tokgott http://www.cocktailguiden.com/drink/white-russian

    Gin och tonic är ju given, gin å grappo föredrar jag själv, Gröna hissen kräver ju bara curacao förutom Gin.

    Vodka m Schweppes Russchian är gott, likaså m Red Bull tycker maken och så intet att förglömma klassikern Srewdriver: vodka m apelsinjuice

    Annars brukar vi köpa färdiga mixar på ICA, Tom Collins går _alltid_ åt.
  12. 6
    Du ville ju ha fler förslag

    White Russian är ju tokgott http://www.cocktailguiden.com/drink/white-russian

    Gin och tonic är ju given, gin å grappo föredrar jag själv, Gröna hissen kräver ju bara curacao förutom Gin.

    Vodka m Schweppes Russchian är gott, likaså m Red Bull tycker maken och så intet att förglömma klassikern Srewdriver: vodka m apelsinjuice

    Annars brukar vi köpa färdiga mixar på ICA, Tom Collins går _alltid_ åt.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Ett annat tokgott förslag: köp philadelphiaost, hacka rödlök och blanda i, bre ut på ett fat så det är ca 1 cm tjockt och så svart eller röd stenbitsrom ovanpå! Serveras m salta kex (ja och smörknivar då så de kan bre på på kexen då)
  14. 7
    Ett annat tokgott förslag: köp philadelphiaost, hacka rödlök och blanda i, bre ut på ett fat så det är ca 1 cm tjockt och så svart eller röd stenbitsrom ovanpå! Serveras m salta kex (ja och smörknivar då så de kan bre på på kexen då)
  15. Pyssling
    #8
    Har kollat lite på sådana färdiga mixar, och även köpt en Mojito-mix. Den var helt OK. Vad smakar Tom collins?
  16. 8
    Har kollat lite på sådana färdiga mixar, och även köpt en Mojito-mix. Den var helt OK. Vad smakar Tom collins?
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Gott Den smakar citron - kolla här http://www.saturnus.se/swe/produkter/drinkmixers.html
  18. 9
    Gott Den smakar citron - kolla här http://www.saturnus.se/swe/produkter/drinkmixers.html
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10
    Muuums!!! Åh, tzatziki, det kom jag på nu - sååå gott!
  20. 10
    Muuums!!! Åh, tzatziki, det kom jag på nu - sååå gott!

Liknande trådar

  1. välkomstdrink?
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:06
  2. Välkomstdrink?
    By jeslin in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:32
  3. Välkomstdrink?
    By -TH- in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 16:25
  4. Välkomstdrink!?
    By Ullevh in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 13:39
  5. Välkomstdrink
    By Nillskin in forum Mat & dryck
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 10:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar