Slemproppen
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Slemproppen

    Min förra förlossning började med att vattnet gick kl. 04:00 en morgon och på kvällen vid 21:00 kom sonen ut.
    Någon slempropp såg jag aldrig till.

    MEN NU! Imorse kom det ut en geleklump stor som ca. en msk.
    Och så går jag in och börjar läsa lite om den... och seer följande rad:
    "Oftast föder man samma dag eller inom loppet av en vecka från det att slemproppen har gått, så det är inte länge till som du får vänta på din förlossning. "

    Snacka om att jag blir orolig. Är i v. 36+0 o imorgon har jag ett TUL inbokat för att kolla hur stor lillebror är nu.
    Sist var han ju 25% över normalvikt.
    Och så ligger han med rumpen ner.
    Vill INTE föda säte utan har nu gått i tankarna att kanske få föda med planerat snitt. MEN om förlossning kan starta rätt snart... hua.. då hinner jag ju inte med vändningsförsök och sånt. Känns som det kan gå fort nu plötsligt.
    Blir lite orolig.
    Pratade iofs med en av barnmorskorna på mitt MVC (ej min...som har sportlov) men jag är ändå inte helt lugn, även om hon var det.
    Hon pointerade att vid minsta aning för förlossning skall jag ringa Danderys förlossning och tala mer med dom.

    Hmm... mkt. babbel.. men jag blev bara tvungen att skriva av mig lite nu.
    Vet inte vad jag vill med inlägget.. mer än kanske få lite pepp eller råd.
    //Jenny - Mamma till världens finaste Jakob
    http://jennybergvall.blogspot.com/
  2. 1
    Slemproppen Min förra förlossning började med att vattnet gick kl. 04:00 en morgon och på kvällen vid 21:00 kom sonen ut.
    Någon slempropp såg jag aldrig till.

    MEN NU! Imorse kom det ut en geleklump stor som ca. en msk.
    Och så går jag in och börjar läsa lite om den... och seer följande rad:
    "Oftast föder man samma dag eller inom loppet av en vecka från det att slemproppen har gått, så det är inte länge till som du får vänta på din förlossning. "

    Snacka om att jag blir orolig. Är i v. 36+0 o imorgon har jag ett TUL inbokat för att kolla hur stor lillebror är nu.
    Sist var han ju 25% över normalvikt.
    Och så ligger han med rumpen ner.
    Vill INTE föda säte utan har nu gått i tankarna att kanske få föda med planerat snitt. MEN om förlossning kan starta rätt snart... hua.. då hinner jag ju inte med vändningsförsök och sånt. Känns som det kan gå fort nu plötsligt.
    Blir lite orolig.
    Pratade iofs med en av barnmorskorna på mitt MVC (ej min...som har sportlov) men jag är ändå inte helt lugn, även om hon var det.
    Hon pointerade att vid minsta aning för förlossning skall jag ringa Danderys förlossning och tala mer med dom.

    Hmm... mkt. babbel.. men jag blev bara tvungen att skriva av mig lite nu.
    Vet inte vad jag vill med inlägget.. mer än kanske få lite pepp eller råd.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Nämen jaha ojdå. Det var värst. Men det behöver ju inte vara på G, för den där luriga slemproppen kan ju växa tillbaka.

    Men som den andra bm sa, OM det händer nåt mer så ska du ju ringa in till BB!!

    Jag har en känsla av att det inte kommer att hända nåt mer än på ett tag så försök o relaxa. Lättare sagt än gjort jag vet
  4. 2
    Nämen jaha ojdå. Det var värst. Men det behöver ju inte vara på G, för den där luriga slemproppen kan ju växa tillbaka.

    Men som den andra bm sa, OM det händer nåt mer så ska du ju ringa in till BB!!

    Jag har en känsla av att det inte kommer att hända nåt mer än på ett tag så försök o relaxa. Lättare sagt än gjort jag vet
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Det behöver ju inte betyda att det sker snart, min kompis förlossning startade tre veckor efter att slemproppen gick.
    Min, å andra sidan startade 3 dygn efter slemproppsavgång...
    Men rådgör med förlossningen om det känns oroligt! Det hade nog jag gjort. Lycka till!
  6. 3
    Det behöver ju inte betyda att det sker snart, min kompis förlossning startade tre veckor efter att slemproppen gick.
    Min, å andra sidan startade 3 dygn efter slemproppsavgång...
    Men rådgör med förlossningen om det känns oroligt! Det hade nog jag gjort. Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Slempropp! det är ett sånt vackert ord! Undrar om det är därför man inte hört något om den innan, inte jag ialla fall. I min film/tv-serie-värld så startar alltid förlossningar med att det sprutar flera liter vatten nerför benen på kvinnan. Kan det ha något med att det är mest män som komponerat historierna månntro?!
  8. 4
    Slempropp! det är ett sånt vackert ord! Undrar om det är därför man inte hört något om den innan, inte jag ialla fall. I min film/tv-serie-värld så startar alltid förlossningar med att det sprutar flera liter vatten nerför benen på kvinnan. Kan det ha något med att det är mest män som komponerat historierna månntro?!

Liknande trådar

  1. Slemproppen...
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:24
  2. Slemproppen?
    By Rebbs in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 19:06
  3. slemproppen
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 13:31
  4. Slemproppen...
    By sanna_80 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 12:25
  5. slemproppen
    By ofattbart in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar