egen företagare
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    egen företagare

    Min man har just startat ett eget företag, aktiebolag. Han har 40-50 föräldrardagar att ta ut innan nästa juni. Har hört någonstans det där med egen företagare och föräldrarledighet att han inte kan ta ut dessa dagar. Har kollat på fk hemsida. Men hittar inget. Han är ju anställd i sitt egna företag. Så som det är nu kommer han inte att kunna ta ut sina dagar, då fryser dom inne. Kan han skriva över dessa på mig?? någon som vet??
  2. 1
    egen företagare Min man har just startat ett eget företag, aktiebolag. Han har 40-50 föräldrardagar att ta ut innan nästa juni. Har hört någonstans det där med egen företagare och föräldrarledighet att han inte kan ta ut dessa dagar. Har kollat på fk hemsida. Men hittar inget. Han är ju anställd i sitt egna företag. Så som det är nu kommer han inte att kunna ta ut sina dagar, då fryser dom inne. Kan han skriva över dessa på mig?? någon som vet??
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Han kan väl ta ut dem om han har en SGI... Han kan skriva över dem på dig om du har enskild vårdnad...
  4. 2
    Han kan väl ta ut dem om han har en SGI... Han kan skriva över dem på dig om du har enskild vårdnad...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Har han skrivit över dagar innan? Han kan nämligen skriva över sina dagar på dig _utom_ 60 stycken om ni har gemensam vårdnad.
  6. 3
    Har han skrivit över dagar innan? Han kan nämligen skriva över sina dagar på dig _utom_ 60 stycken om ni har gemensam vårdnad.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Han kan ta ut dem. Det enda som är att att barnet ska vara i hans vård när han tar ut föräldrapennignsdagarna. Han ska alltså inte sitta i möten och låta sekreteraren passa barnet.
    Jag är egen företagare och tar ut föräldrapenningsdagar när jag har semester (sommarledig från jobbet egentligen)
  8. 4
    Han kan ta ut dem. Det enda som är att att barnet ska vara i hans vård när han tar ut föräldrapennignsdagarna. Han ska alltså inte sitta i möten och låta sekreteraren passa barnet.
    Jag är egen företagare och tar ut föräldrapenningsdagar när jag har semester (sommarledig från jobbet egentligen)

Liknande trådar

  1. Egen företagare
    By ronjas_matte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 18:38
  2. Egen företagare?
    By kizze66 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 11:40
  3. Egen företagare och Vab??
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 13:41
  4. Egen företagare?
    By Veiko_Ester in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 09:07
  5. Ta lån som egen företagare!?
    By Anno in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar