Feber och utslag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Feber och utslag?

    Min dotter vaknade i morse med feber, hosta ont i halsen och öronen. Men det som är konstigt är att hon hon utslag på hela halsen.
    Det ser inte ut som nässelutslag, det enda utslag jag har sett på henne förut.

    Det sitter ingen annan stans på kroppen. Någon som har ngt förslag på vad det kan vara? Det kliar inte säger hon.
    *Don't take your organs to heaven, God knows we need them here*

    www.busluren.blogspot.com
  2. 1
    Feber och utslag? Min dotter vaknade i morse med feber, hosta ont i halsen och öronen. Men det som är konstigt är att hon hon utslag på hela halsen.
    Det ser inte ut som nässelutslag, det enda utslag jag har sett på henne förut.

    Det sitter ingen annan stans på kroppen. Någon som har ngt förslag på vad det kan vara? Det kliar inte säger hon.
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    inte en aning om vad det kan vara men det låter ju märkligt att det bara sitter på halsen. Har hon en ny pyjamas på sig som skaver lite kanske? Jag menar det har kanske inte med övriga symptom att göra....

    Hoppas hon kryar på sig
  4. 2
    inte en aning om vad det kan vara men det låter ju märkligt att det bara sitter på halsen. Har hon en ny pyjamas på sig som skaver lite kanske? Jag menar det har kanske inte med övriga symptom att göra....

    Hoppas hon kryar på sig
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Nej hon sover nakenfis så tyvärr är det ingen möjlighet.
    Precis som du säger måste det ju inte ha med förkylningen att göra. Tack för svar!
  6. 3
    Nej hon sover nakenfis så tyvärr är det ingen möjlighet.
    Precis som du säger måste det ju inte ha med förkylningen att göra. Tack för svar!
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    det var inte mycket till svar men det var det första som slog mig.
  8. 4
    det var inte mycket till svar men det var det första som slog mig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Hur ser utslagen ut?
  10. 5
    Hur ser utslagen ut?
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Som små små prickar, rödflammigt men väldigt litet, både det röda och prickarna. Svårt att förklara..
  12. 6
    Som små små prickar, rödflammigt men väldigt litet, både det röda och prickarna. Svårt att förklara..
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Sonen fick sådana utslag på bröst och bål när han hade scharlakansfeber. Nu är ju inte det så vanligt men det KAN ju vara det. Han hade hög feber och jätteont i halsen. Titta hur hennes tunga ser ut också. Hoppas att hon mår bättre snart!
  14. 7
    Sonen fick sådana utslag på bröst och bål när han hade scharlakansfeber. Nu är ju inte det så vanligt men det KAN ju vara det. Han hade hög feber och jätteont i halsen. Titta hur hennes tunga ser ut också. Hoppas att hon mår bättre snart!
  15. Medlem sedan
    Jan 1999
    #8
    Jag funderade också på scharlakansfeber... Men det kan vara "virusprickar" som vi brukar kalla dem. Prickar som kommer och går lite under en virusinfektion. Min äldste får lätt sådana.

    Men som sagt - kolla tungan, är den jordgubbsröd så kan det vara läge att ringa VC...
  16. 8
    Jag funderade också på scharlakansfeber... Men det kan vara "virusprickar" som vi brukar kalla dem. Prickar som kommer och går lite under en virusinfektion. Min äldste får lätt sådana.

    Men som sagt - kolla tungan, är den jordgubbsröd så kan det vara läge att ringa VC...
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9
    *hrm* Var ju inte var till emmylou utan till Busluren såklart. sorry
  18. 9
    *hrm* Var ju inte var till emmylou utan till Busluren såklart. sorry
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Tack alla ni Hennes tunga ser helt normal ut och hon har ju inga besvär av prickarna. Jag får avvakta och se vad som händer!
  20. 10
    Tack alla ni Hennes tunga ser helt normal ut och hon har ju inga besvär av prickarna. Jag får avvakta och se vad som händer!
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Virusprickar? Såna kan man få just vid feber och förkylning och det är ofarligt och de kliar väl inte heller? De kan sitta kvar ett litet tag efter att febern försvunnit också har jag för mig...
  22. 11
    Virusprickar? Såna kan man få just vid feber och förkylning och det är ofarligt och de kliar väl inte heller? De kan sitta kvar ett litet tag efter att febern försvunnit också har jag för mig...
  23. Medlem sedan
    Jan 1999
    #12
    Bra! Hoppas det är virusprickar då. Scharlakansfeber är inget att leka med *vet*
  24. 12
    Bra! Hoppas det är virusprickar då. Scharlakansfeber är inget att leka med *vet*
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Dottern såg ut precis så när hon hade scharlakansfeber förra året, så ring vårdcentralen!
  26. 13
    Dottern såg ut precis så när hon hade scharlakansfeber förra året, så ring vårdcentralen!
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Scharlakansfeber, säger jag då. Känns utslagen som sandpapper? Hon har inga i ljumskarna?
    Smultrontungan kommer senare.
    Barn får ofta hosta av strepar eftersom det killar i halsen. Ingen snuva?
    Örat och halsen hänger ihop så det är inte konstigt om hon har ont i öronen.
    Är hon väldigt hängig så kontakta vc idag annars kan du avvakta över helgen. StrepA blir inte säkert förrän efter 3-4 dagar, å andra sidan kan de slå pos redan på första dygnet med.

    Man behöver inte vara så hysteriskt rädd för streptokocker/halsfluss heller, de säger att antibiotikabehandlingen bara kortar sjukdomen med ett par dagar. Man funderar på att sluta behandla banala halsflussar med ab. Men det var en parantes i sammanhanget.
  28. 14
    Scharlakansfeber, säger jag då. Känns utslagen som sandpapper? Hon har inga i ljumskarna?
    Smultrontungan kommer senare.
    Barn får ofta hosta av strepar eftersom det killar i halsen. Ingen snuva?
    Örat och halsen hänger ihop så det är inte konstigt om hon har ont i öronen.
    Är hon väldigt hängig så kontakta vc idag annars kan du avvakta över helgen. StrepA blir inte säkert förrän efter 3-4 dagar, å andra sidan kan de slå pos redan på första dygnet med.

    Man behöver inte vara så hysteriskt rädd för streptokocker/halsfluss heller, de säger att antibiotikabehandlingen bara kortar sjukdomen med ett par dagar. Man funderar på att sluta behandla banala halsflussar med ab. Men det var en parantes i sammanhanget.

Liknande trådar

  1. utslag efter feber??
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 07:05
  2. Feber, förkyld & utslag?
    By ElinNils in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 23:10
  3. Utslag efter feber?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:34
  4. Utslag efter feber
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 09:54
  5. Utslag i & runt mun + feber (barn)
    By Linda med 5 solar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar