Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Ljud i huvudet + det går fort i huvudet

    Min dotter berättade för mig att när jag sjöng godnattsång i kväll så gick allt så himla snabbt i hennes huvud. Hon kunde inte höra min sång och det rusade på i hjärnan. Samtidigt så hörde hon ett ljud. Inte röster men någon eller några som tjatade. Som ett "o"-ljud. Hon hörde inga ord. Det hade hänt även på morgonen när hon vaknade. Hon sa att det aldrig har hänt tidigare och att det var jättejobbigt. När vi pratade om det så öppnade och stängde hon ögonen för att få det gå bort. Hon är sju år.

    Vad sjutton var det?
  2. 1
    Ljud i huvudet + det går fort i huvudet Min dotter berättade för mig att när jag sjöng godnattsång i kväll så gick allt så himla snabbt i hennes huvud. Hon kunde inte höra min sång och det rusade på i hjärnan. Samtidigt så hörde hon ett ljud. Inte röster men någon eller några som tjatade. Som ett "o"-ljud. Hon hörde inga ord. Det hade hänt även på morgonen när hon vaknade. Hon sa att det aldrig har hänt tidigare och att det var jättejobbigt. När vi pratade om det så öppnade och stängde hon ögonen för att få det gå bort. Hon är sju år.

    Vad sjutton var det?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Om det händer vid läggdags och uppvaknande kan det handla om att flöden mellan de olika medvetandena sker, som när man drömmer vaken och sådant. Eftersom det går bort med ett blinkande och ett medvetande om det så tror jag på att det handlar om det som jag nämnt ovan.

    Barn har lättare att glida mellan de olika medvetandena och det har också med personen i sig att göra. Vissa har mer flytande gränser än andra. Personligen sätter jag den här "sortens hjärna" i kombination med en intuitiv personlighet.

    Det kan också ha något att göra med hörseln.

    Var öppen om det och utforska det och få barnet på så sätt att bemästra det eller om det skulle vara något svårare- underlätta för att du får reda på det. Pröva också med avslappningsövningar.
  4. 2
    Om det händer vid läggdags och uppvaknande kan det handla om att flöden mellan de olika medvetandena sker, som när man drömmer vaken och sådant. Eftersom det går bort med ett blinkande och ett medvetande om det så tror jag på att det handlar om det som jag nämnt ovan.

    Barn har lättare att glida mellan de olika medvetandena och det har också med personen i sig att göra. Vissa har mer flytande gränser än andra. Personligen sätter jag den här "sortens hjärna" i kombination med en intuitiv personlighet.

    Det kan också ha något att göra med hörseln.

    Var öppen om det och utforska det och få barnet på så sätt att bemästra det eller om det skulle vara något svårare- underlätta för att du får reda på det. Pröva också med avslappningsövningar.

Liknande trådar

  1. Huvudet ner :)
    By amaria8 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 07:21
  2. Är jag dum i huvudet?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 17:52
  3. Jag är dum i huvudet.
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 21:10
  4. Ljud som förstärks i huvudet
    By Undrande mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 08:26
  5. Ont i huvudet har jag nu
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 23:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar