Databeroende....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Databeroende....

    Vad gör man när man har försökt allt för att få barnen att spela mindre dator!!??
    Använt äggklocka...satt upp schema....gömt tangentbordet....ibland har säkringen slagits till...
    Hur mycket får en 13 - 11 åring spela per dygn??!!
    Tacksam för svar!!
    "Desperat"
    ______________________________ ____________________

    * En kvinna utan mage är som en säng utan kuddar *
  2. 1
    Databeroende.... Vad gör man när man har försökt allt för att få barnen att spela mindre dator!!??
    Använt äggklocka...satt upp schema....gömt tangentbordet....ibland har säkringen slagits till...
    Hur mycket får en 13 - 11 åring spela per dygn??!!
    Tacksam för svar!!
    "Desperat"
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Om det vore så illa skulle jag ta bort datorn i minst en vecka, troligen 14 dagar. Avgiftningsdags.

    Någon borde komma hit och ta bort min också...
  4. 2
    Om det vore så illa skulle jag ta bort datorn i minst en vecka, troligen 14 dagar. Avgiftningsdags.

    Någon borde komma hit och ta bort min också...
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Det finns väl inga får spela hur länge, sunt förnuft och föräldrars lag gäller väl där.

    Kan inte barnen lyda så ta helt enkelt bort möjligheten att spela. är det nätspel så stäng av internet tex kl 21 varje dag. Dra proppen för barnets rum om inget annat funkar.
  6. 3
    Det finns väl inga får spela hur länge, sunt förnuft och föräldrars lag gäller väl där.

    Kan inte barnen lyda så ta helt enkelt bort möjligheten att spela. är det nätspel så stäng av internet tex kl 21 varje dag. Dra proppen för barnets rum om inget annat funkar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    avgiftningsdags låter bra...själv är jag Farmvilleberoende....Kunde vara skönt med en veckas lugn o ro
  8. 4
    avgiftningsdags låter bra...själv är jag Farmvilleberoende....Kunde vara skönt med en veckas lugn o ro
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Båda spelar WOW..den äldsta ska på "Dreamhack" i sommar...
  10. 5
    Båda spelar WOW..den äldsta ska på "Dreamhack" i sommar...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Stäng av för er alla då kanske några dagar (i alla fall när de är vakna, hehe). Nej, men allvarligt, det kanske vore bra?
  12. 6
    Stäng av för er alla då kanske några dagar (i alla fall när de är vakna, hehe). Nej, men allvarligt, det kanske vore bra?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    11 och 13 år och spelar WoW? Är inte det ett ganska våldsamt spel?
  14. 7
    11 och 13 år och spelar WoW? Är inte det ett ganska våldsamt spel?
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Låt dom spela tills dom spyr... Så länge inte vardag och skola blir second best. Är mitt luttrade råd.
  16. 8
    Låt dom spela tills dom spyr... Så länge inte vardag och skola blir second best. Är mitt luttrade råd.
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Emmmm...Jo? Life is violent. WOW är fantasi, ett spel Tv4 fakta är på allvar, inte många som tvekar att se det med sina barn....
  18. 9
    Emmmm...Jo? Life is violent. WOW är fantasi, ett spel Tv4 fakta är på allvar, inte många som tvekar att se det med sina barn....
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Nja jag menar våldsamt som lika med blodigt,,,,,jag kanske tänker på fel spel, men det jag tänker på splaschar blod över hela väggen när man skjutit nån i huvudet mm.
    Inget jag skulle låta min 11-åring spela. Och inte fick de se såna filmer när de var små heller. Inte brukar man få se såna saker på fakta-program heller?
    Men som sagt,,,jag kanske tänker på fel spel?
  20. 10
    Nja jag menar våldsamt som lika med blodigt,,,,,jag kanske tänker på fel spel, men det jag tänker på splaschar blod över hela väggen när man skjutit nån i huvudet mm.
    Inget jag skulle låta min 11-åring spela. Och inte fick de se såna filmer när de var små heller. Inte brukar man få se såna saker på fakta-program heller?
    Men som sagt,,,jag kanske tänker på fel spel?
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Spelar man WOW tar det tid... massor av tid.

    Om din son eller dotter skulle sätta sig och läsa sig genom alla "klassiker" i boksvängen och lägga samma mängd tid på böcker som de idag gör på spel - skulle det vara ett problem?

    Datorn är ett problem om skola och sociala tillställningar blir lidande - inte förr i min värld.
  22. 11
    Spelar man WOW tar det tid... massor av tid.

    Om din son eller dotter skulle sätta sig och läsa sig genom alla "klassiker" i boksvängen och lägga samma mängd tid på böcker som de idag gör på spel - skulle det vara ett problem?

    Datorn är ett problem om skola och sociala tillställningar blir lidande - inte förr i min värld.
  23. Medlem sedan
    Jan 1999
    #12
    Du tänker med största sannolikhet på fel spel. Googla så får du se.
  24. 12
    Du tänker med största sannolikhet på fel spel. Googla så får du se.
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    Precis, ingen undrar eller tycker det är ett problem om en unge sträckläser "Catcher in the rye" i timtal och sedan byter till nästa bok.... Vad är problemet liksom? Samla frimärken, är det grejen?
  26. 13
    Precis, ingen undrar eller tycker det är ett problem om en unge sträckläser "Catcher in the rye" i timtal och sedan byter till nästa bok.... Vad är problemet liksom? Samla frimärken, är det grejen?
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Hmm,,,,ja jag gjorde en bildsök på google och det var ju inte ens riktiga människor? Det spelet jag tänker på är riktigt människor och mycket rått och blodigt spel.
  28. 14
    Hmm,,,,ja jag gjorde en bildsök på google och det var ju inte ens riktiga människor? Det spelet jag tänker på är riktigt människor och mycket rått och blodigt spel.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Men bli inte förvånad om jag snart ställer en fråga om WoW igen för jag är hopplös på att komma ihåg sånt jag inte sysslar med själv
  30. 15
    Men bli inte förvånad om jag snart ställer en fråga om WoW igen för jag är hopplös på att komma ihåg sånt jag inte sysslar med själv
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Exakt...

    instämmer till fullt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Exakt... instämmer till fullt.
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Åh, så klokt så klokt ! Här hemma har vi en som spelar, en som läser typiska "tjejböcker" och en som läser svenska deckarböcker...och alla tre fungerar socialt och är duktiga i skolan. Inga problem !
  34. 17
    Åh, så klokt så klokt ! Här hemma har vi en som spelar, en som läser typiska "tjejböcker" och en som läser svenska deckarböcker...och alla tre fungerar socialt och är duktiga i skolan. Inga problem !

Liknande trådar

  1. Kontroll av databeroende?
    By villemoa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 11:51
  2. Databeroende son...
    By CocoGbg in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 15:04
  3. Hur många databeroende har vi här
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 20:01
  4. Databeroende..
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 11:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar