mjuk, påverkad livmodertapp
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    mjuk, påverkad livmodertapp

    Hej!

    På långfredagen åkte vi in till akuten och blev skickade till förlossningen eftersom jag hade så ont i ryggen och nedre delen av magen. Läkaren undersökte mig och konstaterade att tappen är 1,5 cm och mycket mjuk. Jag är i vecka 25 så nu är jag sjukskriven, har ett ganska tungt jobb och är redan beviljad full HP från 20 Maj.

    Är det någon som varit med om något liknande, blir det bättre av att jag vilar? Jag menar kan tappen hårdna och bli längre igen eller är jag tvungen att ta det lungt hela tiden?

    Fick lite mer slemblandade flytningar och rejält ont igen på påskafton men då la jag mig å vila och det blev lite bättre igen.
  2. 1
    mjuk, påverkad livmodertapp Hej!

    På långfredagen åkte vi in till akuten och blev skickade till förlossningen eftersom jag hade så ont i ryggen och nedre delen av magen. Läkaren undersökte mig och konstaterade att tappen är 1,5 cm och mycket mjuk. Jag är i vecka 25 så nu är jag sjukskriven, har ett ganska tungt jobb och är redan beviljad full HP från 20 Maj.

    Är det någon som varit med om något liknande, blir det bättre av att jag vilar? Jag menar kan tappen hårdna och bli längre igen eller är jag tvungen att ta det lungt hela tiden?

    Fick lite mer slemblandade flytningar och rejält ont igen på påskafton men då la jag mig å vila och det blev lite bättre igen.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Hejsan! Tappen kan bli längre av vila eftersom inte livmodern längre tycker på. hårdna kan den dock inte göra igen... Jag blev beordrad sängläge i v.28 då var min livmodertapp mjuk, enligt UL 1.2 cm och jag var öppen nästan 2 cm. Livmodertappen blev nästan 2 cm då jag inte längre belastade den. Våran Melvin föddes sedan i v. 36 och allt gick bra
  4. 2
    Hejsan! Tappen kan bli längre av vila eftersom inte livmodern längre tycker på. hårdna kan den dock inte göra igen... Jag blev beordrad sängläge i v.28 då var min livmodertapp mjuk, enligt UL 1.2 cm och jag var öppen nästan 2 cm. Livmodertappen blev nästan 2 cm då jag inte längre belastade den. Våran Melvin föddes sedan i v. 36 och allt gick bra

Liknande trådar

  1. mjuk livmodertapp
    By klingan in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 12:48
  2. mjuk livmodertapp
    By sessa79 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 21:30
  3. mjuk livmodertapp
    By sessa79 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 07:04
  4. påverkad livmodertapp
    By Helena_A in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 08:19
  5. Påverkad livmodertapp
    By j_jansson in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar