RESEAVDRAG!!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Anonym
    #1

    RESEAVDRAG!!

    Min make bodde på annan ort (ca 30 mil bort) när vi träffades,han har kvar jobbet men bor ju och är skriven här,vilket gör att han veckopendlar ca 60 mil, min fundering är om han får göra avdrag för resor när han flyttade från jobbet och började pendla?Jag får olika svar av de jag frågat nån som VET här?//tacksam för svar
  2. 1
    RESEAVDRAG!! Min make bodde på annan ort (ca 30 mil bort) när vi träffades,han har kvar jobbet men bor ju och är skriven här,vilket gör att han veckopendlar ca 60 mil, min fundering är om han får göra avdrag för resor när han flyttade från jobbet och började pendla?Jag får olika svar av de jag frågat nån som VET här?//tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Vet gör väl bra kammarrätten, MEN:

    Såsom jag tolkar reglerna på skatteverkets hemsida, så är han berättigad till avdrag för hemresor 1 gång/vecka med billigaste kollektiva färdmedlet.

    Däremot får han inte göra avdrag för dubbel bosättning eller tillfälligt arbete.
  4. 2
    Vet gör väl bra kammarrätten, MEN:

    Såsom jag tolkar reglerna på skatteverkets hemsida, så är han berättigad till avdrag för hemresor 1 gång/vecka med billigaste kollektiva färdmedlet.

    Däremot får han inte göra avdrag för dubbel bosättning eller tillfälligt arbete.

Liknande trådar

  1. Reseavdrag
    By Anonym okunnig in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 22:12
  2. Det här med reseavdrag...
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:18
  3. Reseavdrag
    By Hariom in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 09:48
  4. Reseavdrag??
    By tacksam för hjälp in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:36
  5. Reseavdrag?
    By jenny_u in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar