Vad kan det vara?
Komplikationer
  1. ynklig
    #1

    Vad kan det vara?

    Jag behöver lite hjälp, då jag inte får någon hjälp hos BM.

    Jag känner mig så risig och när jag kommer till BM så säger hon att allt ser OK ut och att det inte är någon fara. Själv är jag rädd att det är något typ preeklampsi eller så.

    Jag har mörk urin och fått ett bajs som är nästan vitt - och så är jag lös i magen, vilket jag inte brukar vara. Jag har fått rätt högt blodtryck (145/90-95) och det är mycket högre än jag brukar ha (110/55). Det susar i huvudet och jag mår dåligt. Jag har ont i överdelen av magen - men det kommer och går, så min BM säger att det inte kan vara något farligt - för då skulle det finnas kvar hela tiden.
    Jag har gått upp uppemot 10 kg i vätska på en vecka och har elefanttjocka anklar och är helt rund i ansiktet.
    Men, jag har (nästan) ingen äggvita i urinen, så BM säger att det inte är någon fara.

    Shit - jag känner mig så himla risig - och orolig. För mörk urin och ljus avföring är väl inga bra tecken, eller?

    Vad tror ni att det är? Kan jag slappna av och ska jag sluta oroa mig - eller borde jag be om hjälp igen?
  2. 1
    Vad kan det vara? Jag behöver lite hjälp, då jag inte får någon hjälp hos BM.

    Jag känner mig så risig och när jag kommer till BM så säger hon att allt ser OK ut och att det inte är någon fara. Själv är jag rädd att det är något typ preeklampsi eller så.

    Jag har mörk urin och fått ett bajs som är nästan vitt - och så är jag lös i magen, vilket jag inte brukar vara. Jag har fått rätt högt blodtryck (145/90-95) och det är mycket högre än jag brukar ha (110/55). Det susar i huvudet och jag mår dåligt. Jag har ont i överdelen av magen - men det kommer och går, så min BM säger att det inte kan vara något farligt - för då skulle det finnas kvar hela tiden.
    Jag har gått upp uppemot 10 kg i vätska på en vecka och har elefanttjocka anklar och är helt rund i ansiktet.
    Men, jag har (nästan) ingen äggvita i urinen, så BM säger att det inte är någon fara.

    Shit - jag känner mig så himla risig - och orolig. För mörk urin och ljus avföring är väl inga bra tecken, eller?

    Vad tror ni att det är? Kan jag slappna av och ska jag sluta oroa mig - eller borde jag be om hjälp igen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Ring förlossningen NU! Mycket av det som du skriver om kan vara tecken på preeklampsi och då SKA det kollas! Struta i vad BM säger, om du är orolig så är det något hon ska ta på allvar och jag lovar att om du ringer förlossningen så tar de dig på allvar för det här är farligt!

    (Jag har haft preeklampsi två gånger så jag vet att de kommer att kolla upp dig, just sådana symptom som du har är de väldigt noga med!)
  4. 2
    Ring förlossningen NU! Mycket av det som du skriver om kan vara tecken på preeklampsi och då SKA det kollas! Struta i vad BM säger, om du är orolig så är det något hon ska ta på allvar och jag lovar att om du ringer förlossningen så tar de dig på allvar för det här är farligt!

    (Jag har haft preeklampsi två gånger så jag vet att de kommer att kolla upp dig, just sådana symptom som du har är de väldigt noga med!)
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Åk IN. Mörk urin är ett tecken på att njurarna inte fungerar som dom ska
  6. 3
    Åk IN. Mörk urin är ett tecken på att njurarna inte fungerar som dom ska
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4

    Lite sent svar men...

    vitt bajs och mörk urin plus ont högt uppe i magen låter som gallsten.
    Utvecklade själv det under min förra graviditet och opererades för det senare.
    Hej
    Tjej som bor i Norra Småland.
    Har 3 barn sen innan och ett fjärde på väg .
  8. 4
    Lite sent svar men... vitt bajs och mörk urin plus ont högt uppe i magen låter som gallsten.
    Utvecklade själv det under min förra graviditet och opererades för det senare.

Liknande trådar

  1. Ang nedladdningens vara eller icke vara.
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 15:02
  2. One-piecens vara eller ikke vara?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 11:00
  3. Monarkins vara eller icke vara
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 20:13
  4. Träningens vara eller icke vara
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 14:30
  5. Kuddens vara eller icke vara?!
    By MESS in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar