Alvedon osv.
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Alvedon osv.

    En liten fråga bara som jag tänkte att ni kanske har svaret på... Om man ger febernedsättande i form av stolpiller och marsipanen sen bestämmer sig för att det är dags att göra nummer 2 inom en timme, har stolpillret då hunnit ge full verkan??

    Jag känner mig mycket tveksam inför att ge ytterligare stolpiller, men det har nog gått snarare en halvtimme än en timme och min lille vän är inte så pigg...

    Ska kika lite på nätet också och se om jag hittar nåt vettigt. Men vad tror ni? Vad skulle ni göra?
  2. 1
    Alvedon osv. En liten fråga bara som jag tänkte att ni kanske har svaret på... Om man ger febernedsättande i form av stolpiller och marsipanen sen bestämmer sig för att det är dags att göra nummer 2 inom en timme, har stolpillret då hunnit ge full verkan??

    Jag känner mig mycket tveksam inför att ge ytterligare stolpiller, men det har nog gått snarare en halvtimme än en timme och min lille vän är inte så pigg...

    Ska kika lite på nätet också och se om jag hittar nåt vettigt. Men vad tror ni? Vad skulle ni göra?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    30 min. säger mitt bvc... Efter 1 timme har den nog tagits upp, tror jag, å andra sidan är dubbel dos ingen katastrof. Har barnet lika hög feber efter 1 timme och bajsar så...jag hade nog gett åtminstone en halv.
  4. 2
    30 min. säger mitt bvc... Efter 1 timme har den nog tagits upp, tror jag, å andra sidan är dubbel dos ingen katastrof. Har barnet lika hög feber efter 1 timme och bajsar så...jag hade nog gett åtminstone en halv.
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Tack Anna! Nu blev det så att jag väntade istället, men jag tror nog också att det borde vara okej att ge ny eller en halv som du säger om det händer igen...
  6. 3
    Tack Anna! Nu blev det så att jag väntade istället, men jag tror nog också att det borde vara okej att ge ny eller en halv som du säger om det händer igen...

Liknande trådar

  1. Hur ger ni dom alvedon?
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 20:50
  2. Alvedon
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:34
  3. Alvedon ok?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 20:40
  4. Alvedon
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:02
  5. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar