El-luskam. - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #21
    När man har hittat en bra teknik, så är det inte så farligt, men helvete vad det _kan_ göra ont. Jag utrustar mig med vanlig kam (för att få bort alla tovor) och ett antal klämhårspännen för att kunna dela in håret i sektioner och slippa att det kammade blandas med det okammade. Sedan tar jag tunna tofsar och kammar dessa ordentligt ända från roten. Bra om håret är nytvättat och välbalsamerat också, men gärna torrt eller nästan torrt. Både jag och barnen har långt, tjockt och mycket hår, så det tar en stund. Men när alternativet är löss så är valet enkelt. Kamma, kamma, kamma, kamma...
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  2. 21
    När man har hittat en bra teknik, så är det inte så farligt, men helvete vad det _kan_ göra ont. Jag utrustar mig med vanlig kam (för att få bort alla tovor) och ett antal klämhårspännen för att kunna dela in håret i sektioner och slippa att det kammade blandas med det okammade. Sedan tar jag tunna tofsar och kammar dessa ordentligt ända från roten. Bra om håret är nytvättat och välbalsamerat också, men gärna torrt eller nästan torrt. Både jag och barnen har långt, tjockt och mycket hår, så det tar en stund. Men när alternativet är löss så är valet enkelt. Kamma, kamma, kamma, kamma...
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #22
    Nej, jag ville nog inte veta
  4. 22
    Nej, jag ville nog inte veta
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Elektrisk luskam
    By Trött på löss in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 13:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar