pling plong pling plong pling plong
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    pling plong pling plong pling plong

    För en halvtimme sedan råkade jag passera fönstret ut mot vägen och såg att en lastbil stannade till. Tänkte först att det var sophämtningen som var sena men det var det ju inte. Istället var det någon som ringde på ytterdörren. Hade det inte varit för att den hakade sig och plingplongade ilsket utan att sluta så hade jag faktiskt inte öppnat. Själv som jag är mitt ute på vischan 22:30 på kvällen. Nu var jag liksom tvungen att springa ner och stänga av ringklockan innan barnen vaknade.
    Det visade sig att lastbilschaffisen behövde låna en telefon för han visste inte vägen dit han skulle.
    Borde man inte ta reda på det innan man ger sig iväg? Alternativt kolla att man har batteri i telefonen..
    Vad vet jag

    P är i Portugal, känns nästan som han kommit hem. Imorgon är de inbokade på flyget till Stockholm.

    Jag var på palatset igår och fyndade garderobshyllplan så idag har jag tvingat min far att följa med och köpa själva garderoberna. Jag ska göra en rockad i vardagsrummet och har därför tömt skrivbordet och hyllorna ovanför på miljoner prylar.
    De ska nu sorteras in i 3,5 meter garderob. Tror det kan bli rätt bra.
    Målet var att hinna färdigt innan P kommer hem men jag tror inte att jag kommer lyckas. Det är rätt meckigt för att inte säga omöjligt att montera höga garderober själv.
    Vi får se.

    Mot sängen!
    "I don't necessarily agree with everything I say." -Marshall McLuhan
  2. 1
    pling plong pling plong pling plong För en halvtimme sedan råkade jag passera fönstret ut mot vägen och såg att en lastbil stannade till. Tänkte först att det var sophämtningen som var sena men det var det ju inte. Istället var det någon som ringde på ytterdörren. Hade det inte varit för att den hakade sig och plingplongade ilsket utan att sluta så hade jag faktiskt inte öppnat. Själv som jag är mitt ute på vischan 22:30 på kvällen. Nu var jag liksom tvungen att springa ner och stänga av ringklockan innan barnen vaknade.
    Det visade sig att lastbilschaffisen behövde låna en telefon för han visste inte vägen dit han skulle.
    Borde man inte ta reda på det innan man ger sig iväg? Alternativt kolla att man har batteri i telefonen..
    Vad vet jag

    P är i Portugal, känns nästan som han kommit hem. Imorgon är de inbokade på flyget till Stockholm.

    Jag var på palatset igår och fyndade garderobshyllplan så idag har jag tvingat min far att följa med och köpa själva garderoberna. Jag ska göra en rockad i vardagsrummet och har därför tömt skrivbordet och hyllorna ovanför på miljoner prylar.
    De ska nu sorteras in i 3,5 meter garderob. Tror det kan bli rätt bra.
    Målet var att hinna färdigt innan P kommer hem men jag tror inte att jag kommer lyckas. Det är rätt meckigt för att inte säga omöjligt att montera höga garderober själv.
    Vi får se.

    Mot sängen!
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    garderober och större soffor är svåra att göra själv.
  4. 2
    garderober och större soffor är svåra att göra själv.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Och hiva upp en king madrass på boxen...
    "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".
    OW
  6. 3
    Och hiva upp en king madrass på boxen...

Liknande trådar

  1. Pling Plong- Bjørnar kommer til byn!
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:39
  2. Spelregler till Pling Plong-spelet
    By mammamaimai in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 13:58
  3. Pling plong players....
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 10:44
  4. Pling plong knäppskalle
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 08:29
  5. Lattjobolaget Pling & Plong
    By Ninian in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar