Avslutn.kläder till 10-åring ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Avslutn.kläder till 10-åring ?

    Ni som har tjejer i 10-årsåldern (3:an), vad vill dom ha på avslutningen? Någon som har tips, min dotter är ganska velig, och vet inte riktigt vad hon vill ha.
    Tacksam för svar.
  2. 1
    Avslutn.kläder till 10-åring ? Ni som har tjejer i 10-årsåldern (3:an), vad vill dom ha på avslutningen? Någon som har tips, min dotter är ganska velig, och vet inte riktigt vad hon vill ha.
    Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Om du tvekar att köpa för fina , dyra kläder som sedan inte blir använda, så finns det faktiskt enkla sätt att se festfin ut utan att ruinera sig.

    HM, Lindex etc. brukar ha fina sommarklänningar(alt. kjol och topp) i trikå, till detta tar man en vit kofta och strumpbyxor, skor. Piffa upp med ett halsband, något fint i håret, klart! Allt blir fint om man stryker noga.
  4. 2
    Om du tvekar att köpa för fina , dyra kläder som sedan inte blir använda, så finns det faktiskt enkla sätt att se festfin ut utan att ruinera sig.

    HM, Lindex etc. brukar ha fina sommarklänningar(alt. kjol och topp) i trikå, till detta tar man en vit kofta och strumpbyxor, skor. Piffa upp med ett halsband, något fint i håret, klart! Allt blir fint om man stryker noga.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    klänning om hon gillar det hm har fina lång kläningar för 79,50.annars vita 3/4 byxa kanske och en snygg topp./tunika köp kläder som används även senare.
  6. 3
    klänning om hon gillar det hm har fina lång kläningar för 79,50.annars vita 3/4 byxa kanske och en snygg topp./tunika köp kläder som används även senare.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag antar att hon vill ha sin sommarklänning som vi köpte på Kapahl för en månad sedan. En vit- och cerisrutig sak med liten tyll under kiolen. Någonting snyggt på fötterna måste jag nog köpa till. Antingen vita och cerisa convers (någon som sett sådana någonstans?) eller vita/cerisa sandaler/ballerina
  8. 4
    Jag antar att hon vill ha sin sommarklänning som vi köpte på Kapahl för en månad sedan. En vit- och cerisrutig sak med liten tyll under kiolen. Någonting snyggt på fötterna måste jag nog köpa till. Antingen vita och cerisa convers (någon som sett sådana någonstans?) eller vita/cerisa sandaler/ballerina
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    funderade på att skicka efter något från pompdelux men jag vet inte....
    Kanske hittar nåt fint på zara eller en ny affär som öppnat i stan och som är trevlig.
    Vet inte vad hon vill ha riktigt heller....
  10. 5
    funderade på att skicka efter något från pompdelux men jag vet inte....
    Kanske hittar nåt fint på zara eller en ny affär som öppnat i stan och som är trevlig.
    Vet inte vad hon vill ha riktigt heller....
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Denna har min tjej i 3:an vald, hon föll pladask för den ;-) Vi köpte den förra veckan då hon skulle ha kläderna även på storebrors konfirmation som vi hade i helgen.

    http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_305581_F_1.jpg

    Min dotter är ca 135 och smal, provade 140 först men 134 satt mycket snyggare på.

    Till den hade hon:

    http://www.lindex.com/se/Product/Ima...spx?id=8340125

    http://www.skokanonen.se/images/prod...00091_stor.jpg

    och en svart tunn fin-kofta till.

    Hon blev jättenöjd!
  12. 6
    Denna har min tjej i 3:an vald, hon föll pladask för den ;-) Vi köpte den förra veckan då hon skulle ha kläderna även på storebrors konfirmation som vi hade i helgen.

    http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_305581_F_1.jpg

    Min dotter är ca 135 och smal, provade 140 först men 134 satt mycket snyggare på.

    Till den hade hon:

    http://www.lindex.com/se/Product/Ima...spx?id=8340125

    http://www.skokanonen.se/images/prod...00091_stor.jpg

    och en svart tunn fin-kofta till.

    Hon blev jättenöjd!
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Vår tio-åring har valt en blommig klänning från KappAhls vintage-serie, ursöt men ändå tuff. DEn ska hon även ha på ett bröllop i sommar.
  14. 7
    Vår tio-åring har valt en blommig klänning från KappAhls vintage-serie, ursöt men ändå tuff. DEn ska hon även ha på ett bröllop i sommar.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Åh -den har dottern som går i 2an också köpt. Fast hon ångrade sig. Den är jättesöt men inte hon. Tror alla vi runtomkring blev lite förvånade på hennes val.
    Tyvärr hittar vi inget bättre/ som passar henne bättre
    Hoppas bara det kommer in nåt nytt snart.
  16. 8
    Åh -den har dottern som går i 2an också köpt. Fast hon ångrade sig. Den är jättesöt men inte hon. Tror alla vi runtomkring blev lite förvånade på hennes val.
    Tyvärr hittar vi inget bättre/ som passar henne bättre
    Hoppas bara det kommer in nåt nytt snart.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Den är jättefin! Försökte få min dotter att tycka om den, men nej - den gick hon inte alls på... den var för söt för henne på något vis, och passar egentligen inte hennes personlighet alls...suck. Men nu hittade vi ju en som var tillräcklig tuff och som hon trivs med, så det blev ju bra. Har som tur är två småtöser som tycker om söta klänningar också ;-)
  18. 9
    Den är jättefin! Försökte få min dotter att tycka om den, men nej - den gick hon inte alls på... den var för söt för henne på något vis, och passar egentligen inte hennes personlighet alls...suck. Men nu hittade vi ju en som var tillräcklig tuff och som hon trivs med, så det blev ju bra. Har som tur är två småtöser som tycker om söta klänningar också ;-)

Liknande trådar

  1. kläder till 5½ åring
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 22:06
  2. Kläder till 8-åring på bröllop?
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 09:42
  3. Roliga kläder till 2-åring?
    By JaxiBaxi in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 14:58
  4. Grå kläder till 4-åring?
    By mlsa in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 15:46
  5. Kläder till en 4-åring...
    By Annika med 3 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 14:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar