Hur svårt att få igenom en sjukskrivning
Komplikationer
  1. Anonym
    #1

    Hur svårt att få igenom en sjukskrivning

    Har ju läst både här och där om kvinnor som blivit sjukskrivna under sina graviditeter av en eller annan anledning. Men hur lätt/svårt är det sedan att få FK att godkänna denna sjukskrivning? Funderar på att kontakta läkare då jag inte orkar med mitt supertunga jobb även om jag bara är i v.14 så fixar jag knappt lyften, stressen mm mår dessutom väldigt dåligt psykiskt och har flera samtalskontakter via mvc, men det är ju inte så skoj om man sedan får avslag från FK och man har ju läst så mkt i tidningarna om hur de behandlar gravida.
  2. 1
    Hur svårt att få igenom en sjukskrivning Har ju läst både här och där om kvinnor som blivit sjukskrivna under sina graviditeter av en eller annan anledning. Men hur lätt/svårt är det sedan att få FK att godkänna denna sjukskrivning? Funderar på att kontakta läkare då jag inte orkar med mitt supertunga jobb även om jag bara är i v.14 så fixar jag knappt lyften, stressen mm mår dessutom väldigt dåligt psykiskt och har flera samtalskontakter via mvc, men det är ju inte så skoj om man sedan får avslag från FK och man har ju läst så mkt i tidningarna om hur de behandlar gravida.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Hejsan! Rent generellt kan man säga att det är lika lätt/svårt som om man inte är gravid dvs graviditeten i säg och vanliga symtom (vanliga illamående, trötthet, ryggont mm) räknas inte som en sjukdom. Däremot om det är risk för barnets hälsa så brukar sjukskrivningen inte vara ngt problem (jag hat t.ex. risk för förtidigtbörd och varit sjukskriven från ca: v.14 med alla mina barn och det har aldrig varit ngt problem). Finns det ingen möjlighet för sig att byta till andra arbetsuppgifter på ditt jobb? det är en annan ska som FK tittar på, finns det möjlighet för dig att byta till andra arbetsuppgifter som du kan klara av då då är gravid så är det det som ska göras. Kan du inte byta arbetsuppgifter så får du nog boka ett besök med en läkare och diskutera hur du mår. Hoppas det löser sig. Lycka till!!!
  4. 2
    Hejsan! Rent generellt kan man säga att det är lika lätt/svårt som om man inte är gravid dvs graviditeten i säg och vanliga symtom (vanliga illamående, trötthet, ryggont mm) räknas inte som en sjukdom. Däremot om det är risk för barnets hälsa så brukar sjukskrivningen inte vara ngt problem (jag hat t.ex. risk för förtidigtbörd och varit sjukskriven från ca: v.14 med alla mina barn och det har aldrig varit ngt problem). Finns det ingen möjlighet för sig att byta till andra arbetsuppgifter på ditt jobb? det är en annan ska som FK tittar på, finns det möjlighet för dig att byta till andra arbetsuppgifter som du kan klara av då då är gravid så är det det som ska göras. Kan du inte byta arbetsuppgifter så får du nog boka ett besök med en läkare och diskutera hur du mår. Hoppas det löser sig. Lycka till!!!

Liknande trådar

  1. Fick igenom min sjukskrivning..
    By -Helena m AoM- in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 18:49
  2. Sjukskrivning pga svårt sjuk anhörig?
    By -Nike- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 13:04
  3. Går igenom...
    By Urd! in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 11:08
  4. Min sjukskrivning gick igenom
    By x-tjejen in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 13:05
  5. Ja! Min sjukskrivning gick igenom!
    By Sarah29 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 12:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar