Livslängd på tvättmaskin
Hem & fritid
  1. Anonym
    #1

    Livslängd på tvättmaskin

    Livslängd på tvättmaskin


    Undrar ungefär hur länge en tvättmaskin av hyfsad kvalitet överlever. Får panik vid tanken på att min skulle sluta funka, klarar mig inte många minuter utan den, så funderar på om det kan vara dags att skaffa ny. Min är 8 år och kör minst 4 lass per vecka.

    Råd och gissningar, någon?
  2. 1
    Livslängd på tvättmaskin Livslängd på tvättmaskin


    Undrar ungefär hur länge en tvättmaskin av hyfsad kvalitet överlever. Får panik vid tanken på att min skulle sluta funka, klarar mig inte många minuter utan den, så funderar på om det kan vara dags att skaffa ny. Min är 8 år och kör minst 4 lass per vecka.

    Råd och gissningar, någon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    En 10 år kan man ofta räkna med, men det är också individuellt mellan maskinerna. En del har ju kvar tvättmaskiner som är en 20 år gamla, och andra havererar efter fem...
    Om din gamla fortfarande fungerar som den ska kanske det vore idé att börja lägga undan en mindre slant varje månad i en "ny tvättmaskin-pott" så behöver det inte kännas så illa när den havererar och det är dags att skaffa en ny, eftersom ni då redan sparat ihop till den.
    Du kan ofta få dem hemlevererade väldigt snabbt om du inte väljer någon extrem modell.
  4. 2
    En 10 år kan man ofta räkna med, men det är också individuellt mellan maskinerna. En del har ju kvar tvättmaskiner som är en 20 år gamla, och andra havererar efter fem...
    Om din gamla fortfarande fungerar som den ska kanske det vore idé att börja lägga undan en mindre slant varje månad i en "ny tvättmaskin-pott" så behöver det inte kännas så illa när den havererar och det är dags att skaffa en ny, eftersom ni då redan sparat ihop till den.
    Du kan ofta få dem hemlevererade väldigt snabbt om du inte väljer någon extrem modell.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    8-10 år skulle jag nog säga att en tvättmaskin räknas hålla idag men det kan skilja jättemycket vissa kan ju hålla 12 år andra bara 6 år det är liksom rena lotteriet!
  6. 3
    8-10 år skulle jag nog säga att en tvättmaskin räknas hålla idag men det kan skilja jättemycket vissa kan ju hålla 12 år andra bara 6 år det är liksom rena lotteriet!

Liknande trådar

  1. Livslängd på batteri?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 23:16
  2. spermiernas livslängd
    By decemberbebis. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:27
  3. livslängd på tvättmaskin
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 13:41
  4. Bilbarnstolars livslängd?
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 06:46
  5. Livslängd på dammsugare?
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar