Propp?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Propp?

    Alltså...jag borde ju kunna detta men jag har bara erfarenheter av proppar i ben o sånt...när jag vaknade imorse så hade jag ett ca 10*10 cm stort blåmärke på insidan lite framåt på överarmen...och i mitten av blåmärket är det en hård och öm ärtliknande knöl...vafasiken kan det vara? det sitter ca 10 cm ovan armbågsleden rakt ovan de synliga blodkärlen...kan det vara en propp? eller kan jag ha fått nån märklig broskgrunk under natten?
  2. 1
    Propp? Alltså...jag borde ju kunna detta men jag har bara erfarenheter av proppar i ben o sånt...när jag vaknade imorse så hade jag ett ca 10*10 cm stort blåmärke på insidan lite framåt på överarmen...och i mitten av blåmärket är det en hård och öm ärtliknande knöl...vafasiken kan det vara? det sitter ca 10 cm ovan armbågsleden rakt ovan de synliga blodkärlen...kan det vara en propp? eller kan jag ha fått nån märklig broskgrunk under natten?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    värmeökat? svullet?
    Kan ju vara ett åderbrock, låter ju ändå misstänkt. Känner du dig osäker, o inte har slagit i något, så kolla upp det.
  4. 2
    värmeökat? svullet?
    Kan ju vara ett åderbrock, låter ju ändå misstänkt. Känner du dig osäker, o inte har slagit i något, så kolla upp det.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    kan det vara en...

    ...artärtrombos, det låter som en sån ytlig lite...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    kan det vara en... ...artärtrombos, det låter som en sån ytlig lite...
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Alltså jag vet att jag inte slagit mig, det är inte så varmt...eller vafan...hela jag är ju varm efter en dag i solen lite svullet är det men inte farligt mycket
  8. 4
    Alltså jag vet att jag inte slagit mig, det är inte så varmt...eller vafan...hela jag är ju varm efter en dag i solen lite svullet är det men inte farligt mycket
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Det låter som en tromboflebit, en ytlig propp. Köp Hiruoidsalva och smörja ett par ggr om dagen tills den är borta.
  10. 5
    Det låter som en tromboflebit, en ytlig propp. Köp Hiruoidsalva och smörja ett par ggr om dagen tills den är borta.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Åh...det får jag nog googla lite på jag har ju haft en misstänkt propp i vaden för några år sedan..
  12. 6
    Åh...det får jag nog googla lite på jag har ju haft en misstänkt propp i vaden för några år sedan..
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jo det liknar ju lite en tromboflebit...men de är ganska ovanliga i armar..om man inte fått infusion eller tagit blodprover där...jag har inte sett det på en överarm bara sådär? jag får se helt enkelt
  14. 7
    Jo det liknar ju lite en tromboflebit...men de är ganska ovanliga i armar..om man inte fått infusion eller tagit blodprover där...jag har inte sett det på en överarm bara sådär? jag får se helt enkelt
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Jag har haft det, fick det strax efter förlossning. Hormoner kan tydligen påverka. De gjorde ultraljud och den var såpass stor (10 cm), och jag var lite tagen, att jag fick behandlas med Heparinsprutor i tio dagar.
  16. 8
    Jag har haft det, fick det strax efter förlossning. Hormoner kan tydligen påverka. De gjorde ultraljud och den var såpass stor (10 cm), och jag var lite tagen, att jag fick behandlas med Heparinsprutor i tio dagar.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Aha...där ser man! jag har bara haft en propp i vaden under graviditet men den var inte stor tack o lov..tack för ditt svar!
  18. 9
    Aha...där ser man! jag har bara haft en propp i vaden under graviditet men den var inte stor tack o lov..tack för ditt svar!

Liknande trådar

  1. Propp på väg!
    By Lotta S med J in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 15:16
  2. Soff i propp...?
    By JaxiBaxi in forum _0805 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:03
  3. Kan man fà propp
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 23:52
  4. Propp
    By 5 söner in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 13:27
  5. propp
    By anonymt namn in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar