Förlossningen
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Förlossningen

    förra onsdagen så hade jag blivit lovad igångsättning kl 8.
    Var då i 38+0
    När vi kom till förlossningen var där ganska så fullt.Fick vänta ett bra tag.Gjorde en ctg-kurva,känns som jag har gjort flera km kurvor !
    Allt såg bra ut.
    Fick ett rum och första tabletten vid 11 tiden.
    Gick ner på stan för att äta lite lunch och invänta värkarna.
    Hade en hel del värkar efter ett tag.
    Men tillbaka på förlossningen så blev jag grymt besviken.Det hade inte hänt något var öppen för ett finger och 2 cm kvar av tappen.Det var bara pinvärkar jag hade.Fick en tablett till.
    Hade något så fruktansvärt ont i min rygg.Och gick flera mil i korridoren kändes det som.Förutom att det föddes barn till höger och vänster hela tiden....

    Men inget hände förutom mina hemska pinvärkar.kl 21 lade jag mig i ett varmt bad för att slappna av.Var då öppen för 3 fingrar men fortfarande var tappen kvar(
    Nattpersonalen kom och då fick jag även börja med lite lustgas.

    23.30 ändrade värkarna karaktär.Var då öppen 3 cm.Men det gick inte att ta hål på hinnorna.
    Ryggen kändes som om den skulle gå av.Jag skällde ut min stackars man för att han inte fattade att jag ville ha isvatten......efter varje värk.

    00.30 kände hon igen då var jag öppen 5 cm.BM skulle bara byta handskar och försöka ta hål på hinnorna.Då gick vattnet.
    Fick några värkar till.Och när hon skulle försöka sätta elektroden i huvudet på barnet så sa hon att jag var öppen 10 cm och att ville jag så kunde jag krysta.
    Kom en krystvärk,jag tog i och svich så kom barnet ut.Han hade kort navelsträng vilket gjorde att jag inte fick upp han på magen .Fick en värk till och då kom moderkakan.
    00.45 blev klockslaget.

    Ludvig var liten,måtten som dom hade mätt i magen stämde inte alls.
    Han vägde 3030 och var 45 cm lång.35 i hattmått.
    Och hade en väldigt fin hudfärg.Rosig på kinderna.

    Jag kunde inte sova på natten var superpigg.Så när dom 6 timmarna hade gått gick vi hem.06.30 på morgonen.

    Han är en pigg krabat som äter mest hela tiden.Och det där med att ligga själv och sova tycker han inte alls om.
  2. 1
    Förlossningen förra onsdagen så hade jag blivit lovad igångsättning kl 8.
    Var då i 38+0
    När vi kom till förlossningen var där ganska så fullt.Fick vänta ett bra tag.Gjorde en ctg-kurva,känns som jag har gjort flera km kurvor !
    Allt såg bra ut.
    Fick ett rum och första tabletten vid 11 tiden.
    Gick ner på stan för att äta lite lunch och invänta värkarna.
    Hade en hel del värkar efter ett tag.
    Men tillbaka på förlossningen så blev jag grymt besviken.Det hade inte hänt något var öppen för ett finger och 2 cm kvar av tappen.Det var bara pinvärkar jag hade.Fick en tablett till.
    Hade något så fruktansvärt ont i min rygg.Och gick flera mil i korridoren kändes det som.Förutom att det föddes barn till höger och vänster hela tiden....

    Men inget hände förutom mina hemska pinvärkar.kl 21 lade jag mig i ett varmt bad för att slappna av.Var då öppen för 3 fingrar men fortfarande var tappen kvar(
    Nattpersonalen kom och då fick jag även börja med lite lustgas.

    23.30 ändrade värkarna karaktär.Var då öppen 3 cm.Men det gick inte att ta hål på hinnorna.
    Ryggen kändes som om den skulle gå av.Jag skällde ut min stackars man för att han inte fattade att jag ville ha isvatten......efter varje värk.

    00.30 kände hon igen då var jag öppen 5 cm.BM skulle bara byta handskar och försöka ta hål på hinnorna.Då gick vattnet.
    Fick några värkar till.Och när hon skulle försöka sätta elektroden i huvudet på barnet så sa hon att jag var öppen 10 cm och att ville jag så kunde jag krysta.
    Kom en krystvärk,jag tog i och svich så kom barnet ut.Han hade kort navelsträng vilket gjorde att jag inte fick upp han på magen .Fick en värk till och då kom moderkakan.
    00.45 blev klockslaget.

    Ludvig var liten,måtten som dom hade mätt i magen stämde inte alls.
    Han vägde 3030 och var 45 cm lång.35 i hattmått.
    Och hade en väldigt fin hudfärg.Rosig på kinderna.

    Jag kunde inte sova på natten var superpigg.Så när dom 6 timmarna hade gått gick vi hem.06.30 på morgonen.

    Han är en pigg krabat som äter mest hela tiden.Och det där med att ligga själv och sova tycker han inte alls om.
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    vad kul att få läsa, och vad ort det gick ! Skönt att allt gick så bra =)
  4. 2
    vad kul att få läsa, och vad ort det gick ! Skönt att allt gick så bra =)

Liknande trådar

  1. Förlossningen in och ut
    By Studentmorsan in forum _1106 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:50
  2. var på förlossningen i dag
    By soffi propp in forum _0805 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 15:44
  3. Förlossningen
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 19:45
  4. Ang förlossningen..
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 21:37
  5. det här med tid på förlossningen..
    By lillafru in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar