stickningar i magen......orolig :/
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    stickningar i magen......orolig :/

    Hej. Har från och till under nån vecka haft stickningar i magen, känns som man tar något vasst och sticker med.

    När det kom först så kontaktade jag min bm och svaret från henne var att det var normalt.
    Men.... hur normalt är det egentligen, fler som har som jag?

    Börjar fundera på om man ska åka in, känns jobbigt att ha ont men känner mig samtidigt tramsig som går o är orolig för att något är fel.
    Kan ju tillägga att det är första barnet så jag har noll koll på vad som är normalt eller inte.

    En fråga till, om man ska åka in behöver man ringa dit innan eller är det bara att åka in o sätta sig ?

    Tacksam för svar
  2. 1
    stickningar i magen......orolig :/ Hej. Har från och till under nån vecka haft stickningar i magen, känns som man tar något vasst och sticker med.

    När det kom först så kontaktade jag min bm och svaret från henne var att det var normalt.
    Men.... hur normalt är det egentligen, fler som har som jag?

    Börjar fundera på om man ska åka in, känns jobbigt att ha ont men känner mig samtidigt tramsig som går o är orolig för att något är fel.
    Kan ju tillägga att det är första barnet så jag har noll koll på vad som är normalt eller inte.

    En fråga till, om man ska åka in behöver man ringa dit innan eller är det bara att åka in o sätta sig ?

    Tacksam för svar
  3. Anonym
    #2
    Ligamenten. När magen växer så sliter det och drar, jag brukar förklara känslan som att någon sticker in en kniv! Helt normalt men lite obehagligt!
  4. 2
    Ligamenten. När magen växer så sliter det och drar, jag brukar förklara känslan som att någon sticker in en kniv! Helt normalt men lite obehagligt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    känner igen det där...inte så kul. jag hade det när jag väntade första barnet oxå:/
  6. 3
    känner igen det där...inte så kul. jag hade det när jag väntade första barnet oxå:/
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Frågade läkaren idag om stickningar som jag också har känt. Hon sa också ligamenten o att det inte är farligt, men känns "oskönt" :S
    Kanske kan va det.
    /leja
    Mamma till lilla S född juni -08 och lilla H född nov -10
  8. 4
    Frågade läkaren idag om stickningar som jag också har känt. Hon sa också ligamenten o att det inte är farligt, men känns "oskönt" :S
    Kanske kan va det.
    /leja

Liknande trådar

  1. Stickningar i Magen:(
    By Anonym in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 19:14
  2. Orolig över små stickningar...
    By Work_of_Art in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 18:15
  3. Stickningar i magen + ont i ljumskarna?
    By Livis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 22:50
  4. stickningar i magen?
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:04
  5. Stickningar i magen?
    By Monstrea in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar