Legoland i sommar
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Legoland i sommar

    Vi ska till Legoland (Danmark) i sommar. Förra året har jag för mig att jag läste här inne att man kunde boka tid på olika åkattraktioner på Legoland, för att slippa köa. Vet någon om man kan göra det i år också? Vet någon hur man gör det i så fall? Jag har försökt hitta info på hemsidan, men antingen så finns infon inte där eller så är jag småkorkad och lyckas inte hitta den.
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Legoland i sommar Vi ska till Legoland (Danmark) i sommar. Förra året har jag för mig att jag läste här inne att man kunde boka tid på olika åkattraktioner på Legoland, för att slippa köa. Vet någon om man kan göra det i år också? Vet någon hur man gör det i så fall? Jag har försökt hitta info på hemsidan, men antingen så finns infon inte där eller så är jag småkorkad och lyckas inte hitta den.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Infon finns på hemsidan!
    Men det går inte längre att göra så. Istället kan man köpa ett kort som ger förtur en gång till vissa attraktioner, utan att få en speciell tid, bara en speciell kö som antagligen är kortare. Det finns två kort att välja på, ett dyrare med fler attraktioner och ett billigare med färre.
  4. 2
    Infon finns på hemsidan!
    Men det går inte längre att göra så. Istället kan man köpa ett kort som ger förtur en gång till vissa attraktioner, utan att få en speciell tid, bara en speciell kö som antagligen är kortare. Det finns två kort att välja på, ett dyrare med fler attraktioner och ett billigare med färre.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Express pass menar du?
    Det hade vi när vi var där för några veckor sedan, och det var toppen tyckte vi! Värt varenda öre!
    Tror det kostade 75:- vuxen och 45:- för mindre barn (Danska kronor)
    Då får man gå in en särskild kö, som när vi var där aldrig hade någon som helst kö. Utan vi klev direkt på typ. Gäller 8 attraktioner, en gång. Finns att köpa vid ett kiosk där inne, bara begränsat antal.

    Det kostade vår familj 500:- extra, men väl värt för att slippa alla köer! (Vi var över Kristihimmelfärshelgen)
    Jag rekomenderar medhavd matsäck och egen coca cola, för det är DYRT att föda en familj där inne och barnen vill knappast inte sitta några längre stunder och njuta av maten.

    Har ni inträde till Legoland innan? Annars finns det rabattkuponger att få tag i, hittar man inga finns det att köpa för en billig penning på Tradera. Det gjorde vi innan vi åkte. Det tjänade vi 490.- Danska kronor på =700:- svenska typ.

    Ha det så kul!
  6. 3
    Express pass menar du?
    Det hade vi när vi var där för några veckor sedan, och det var toppen tyckte vi! Värt varenda öre!
    Tror det kostade 75:- vuxen och 45:- för mindre barn (Danska kronor)
    Då får man gå in en särskild kö, som när vi var där aldrig hade någon som helst kö. Utan vi klev direkt på typ. Gäller 8 attraktioner, en gång. Finns att köpa vid ett kiosk där inne, bara begränsat antal.

    Det kostade vår familj 500:- extra, men väl värt för att slippa alla köer! (Vi var över Kristihimmelfärshelgen)
    Jag rekomenderar medhavd matsäck och egen coca cola, för det är DYRT att föda en familj där inne och barnen vill knappast inte sitta några längre stunder och njuta av maten.

    Har ni inträde till Legoland innan? Annars finns det rabattkuponger att få tag i, hittar man inga finns det att köpa för en billig penning på Tradera. Det gjorde vi innan vi åkte. Det tjänade vi 490.- Danska kronor på =700:- svenska typ.

    Ha det så kul!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Tack för svar! Vi satsar nog på express pass på plats. Det kan vara skönt att köa något mindre. Vi ska dit i juli, så det är nog mycket folk.

    Biljetter är redan inköpta. Vi bokade både färja och boende genom Stena line, och då passade vi på att köpa Legolandbiljetterna från dem också. Jag har för mig att det blev något billigare, men jag är inte helt säker. Vi är två familjer som ska åka tillsammans, och den andra mamman skötte själva bokningen hos Stena.
  8. 4
    Tack för svar! Vi satsar nog på express pass på plats. Det kan vara skönt att köa något mindre. Vi ska dit i juli, så det är nog mycket folk.

    Biljetter är redan inköpta. Vi bokade både färja och boende genom Stena line, och då passade vi på att köpa Legolandbiljetterna från dem också. Jag har för mig att det blev något billigare, men jag är inte helt säker. Vi är två familjer som ska åka tillsammans, och den andra mamman skötte själva bokningen hos Stena.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag rekommenderar också matsäck och på fyllbara vattenflaskor.
    Ett annat tips är att dag ett gå lungt genom parken och dag två välja ut de man helst vill göra.
    Visst är det du som har 2 grabbar+ en bebis?
    På legoland finns det lugna amningställen där man kan amma, värma barnmat, byta blöja osv.(ligger brevid trafikskolan) Förra året behövde vi inte gå in där men de andra två ggr vi varit där fanns det även gratis blöjjor i alla strl.
  10. 5
    Jag rekommenderar också matsäck och på fyllbara vattenflaskor.
    Ett annat tips är att dag ett gå lungt genom parken och dag två välja ut de man helst vill göra.
    Visst är det du som har 2 grabbar+ en bebis?
    På legoland finns det lugna amningställen där man kan amma, värma barnmat, byta blöja osv.(ligger brevid trafikskolan) Förra året behövde vi inte gå in där men de andra två ggr vi varit där fanns det även gratis blöjjor i alla strl.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Du har redan fått svar på din fråga gällande förtursbiljetter. Mitt tips är att gå längst in i parken direkt alltså ner till Brandbilarna. De flesta stannar direkt vid minilandet. Då är det bättre att titta på det på slutet istället. På så viss slipper man de megalångaköerna och kaoset vid miniland.
  12. 6
    Du har redan fått svar på din fråga gällande förtursbiljetter. Mitt tips är att gå längst in i parken direkt alltså ner till Brandbilarna. De flesta stannar direkt vid minilandet. Då är det bättre att titta på det på slutet istället. På så viss slipper man de megalångaköerna och kaoset vid miniland.

Liknande trådar

  1. Köpenhamn och Legoland i sommar
    By Nuttilia in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:54
  2. Kanske Legoland i sommar!
    By *Ullis med 3 barn* in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 22:13
  3. Kanske Legoland i sommar!
    By *Ullis med 3 barn* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 09:22
  4. Sommar, sommar, sommar *trallar*
    By Anna i Seattle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 04:12
  5. Sommar, sommar, sommar... *lalalaa*
    By Ypsilon *solhatt på* in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 12:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar