Present till flicka på 3?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Present till flicka på 3?

    Lite OT men vad vill en flicka som fyller 3 ha i födelsedagspresent? Har en pojke själv så jag har lite dålig koll på tjejgrejerna. Det finns ju så otroligt mycket fina/söta kläder till tjejer men leksak kanske är roligare?

    Vad skulle ni köpa? Prisklass: ca 300:-
  2. 1
    Present till flicka på 3? Lite OT men vad vill en flicka som fyller 3 ha i födelsedagspresent? Har en pojke själv så jag har lite dålig koll på tjejgrejerna. Det finns ju så otroligt mycket fina/söta kläder till tjejer men leksak kanske är roligare?

    Vad skulle ni köpa? Prisklass: ca 300:-
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Min tjej som snart fyller tre skulle gilla kläder också, om det då är en klänning eller kjol, och tjejigt.

    Men leksaker hon skulle gilla att få i den prisklassen är
    sparkcykel, eller cykelkorg
    my little pony (finns tex bebis i barnvagn som är superpoppis här hemma)
    Docka, eller saker tille n docka, typ bärsele, kläder mm
    Fina djur från typ schleisch, gärna en hel familj av samma
    Kaffebryggare som man kan hälla vatten i och göra "kaffe" med.

    Lycka till med presentköpet!
  4. 2
    Min tjej som snart fyller tre skulle gilla kläder också, om det då är en klänning eller kjol, och tjejigt.

    Men leksaker hon skulle gilla att få i den prisklassen är
    sparkcykel, eller cykelkorg
    my little pony (finns tex bebis i barnvagn som är superpoppis här hemma)
    Docka, eller saker tille n docka, typ bärsele, kläder mm
    Fina djur från typ schleisch, gärna en hel familj av samma
    Kaffebryggare som man kan hälla vatten i och göra "kaffe" med.

    Lycka till med presentköpet!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Köpte en sån här till bästisens 3-åring

  6. 3
    Köpte en sån här till bästisens 3-åring http://www.lekmer.se/leksaker/Barbie...can_be%2C_Brud

    och den gjorde succé!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Utgå ifrån vad ditt eget barn tycker om, ifall han kommit upp i den åldern. Att barnet är flicka betyder inte att hon glädjs åt en viss typ av leksaker, åldern är mer fingervisande. Min unge bästa treårspresenter var zoo-Duplo, pysselsaker, småbilar, en trumma, Pippi Långstrump-grejer (filmer m m) och en Rubens barn-docka.
  8. 4
    Utgå ifrån vad ditt eget barn tycker om, ifall han kommit upp i den åldern. Att barnet är flicka betyder inte att hon glädjs åt en viss typ av leksaker, åldern är mer fingervisande. Min unge bästa treårspresenter var zoo-Duplo, pysselsaker, småbilar, en trumma, Pippi Långstrump-grejer (filmer m m) och en Rubens barn-docka.
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    helt egoistiskt skulle det vara kul att köpa något riktigt tjejigt för en gångs skull! alla vänner får bara pojkar och jag med!

    sonen tyckte dock att vi skulle köpa en bil!
  10. 5
    helt egoistiskt skulle det vara kul att köpa något riktigt tjejigt för en gångs skull! alla vänner får bara pojkar och jag med!

    sonen tyckte dock att vi skulle köpa en bil!
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Tack för alla svar! Nu har jag lite att fundera på.
  12. 6
    Tack för alla svar! Nu har jag lite att fundera på.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Min dotter fick en bil i 3-årspresent av en jämngammal kille som hade valt ut den själv utifrån sina egna preferenser vad han skulle bli glad åt. Min dotter älskade den bilen (trots att hon hade andra också), och tyckte nog extra mkt om den för att just han hade valt ut den åt henne
  14. 7
    Min dotter fick en bil i 3-årspresent av en jämngammal kille som hade valt ut den själv utifrån sina egna preferenser vad han skulle bli glad åt. Min dotter älskade den bilen (trots att hon hade andra också), och tyckte nog extra mkt om den för att just han hade valt ut den åt henne
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8
    Varför inte köpa något "tjejjigt" till sonen då? Om din inställning är att han inte vill ha det så kommer han heller inte vilja det. Ge honom chansen att känna efter själv.
  16. 8
    Varför inte köpa något "tjejjigt" till sonen då? Om din inställning är att han inte vill ha det så kommer han heller inte vilja det. Ge honom chansen att känna efter själv.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Min flicka gillar dockor och olika tillbehör, väskor, rosa/lila klänningar, böcker. Andra förslag är rosa cykelhjälm, baddräkt, fin solhatt eller liten innebandyklubba.
  18. 9
    Min flicka gillar dockor och olika tillbehör, väskor, rosa/lila klänningar, böcker. Andra förslag är rosa cykelhjälm, baddräkt, fin solhatt eller liten innebandyklubba.
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Jag har beställt en hel del till min 3-åring från o-råsa. De har fina princessklänningar(den blåa princessklänningen och Victoria är favoriter!). Sen har jag även beställt leksaksmat i trä som dottern älskar att leka med.
    http://www.o-rasa.se/
  20. 10
    Jag har beställt en hel del till min 3-åring från o-råsa. De har fina princessklänningar(den blåa princessklänningen och Victoria är favoriter!). Sen har jag även beställt leksaksmat i trä som dottern älskar att leka med.
    http://www.o-rasa.se/
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Ha! Han väljer bara bilar! Men han har spis, dockor, dockvagnar mm som bara står. Varför får du uppfattningen om att jag inte skulle låta honom välja själv?

    Jag drar inte på min son en tyllkjol bara för att jag vill det..
  22. 11
    Ha! Han väljer bara bilar! Men han har spis, dockor, dockvagnar mm som bara står. Varför får du uppfattningen om att jag inte skulle låta honom välja själv?

    Jag drar inte på min son en tyllkjol bara för att jag vill det..
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Du skrev själv att du aldrig får tillfälle att köpa något tjejjigt eftersom du bara har pojkar i din närhet. Svårt att tolka det på något annat sätt än att du helt låtit bli att köpa traditionella tjejleksaker.
  24. 12
    Du skrev själv att du aldrig får tillfälle att köpa något tjejjigt eftersom du bara har pojkar i din närhet. Svårt att tolka det på något annat sätt än att du helt låtit bli att köpa traditionella tjejleksaker.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    Jag skulle helt låta sonen välja om han är så pass stor. De brukar ha bäst koll på vad deras vänner verkligen vill ha
    När min tjej var tre så var utklädningsaker, kaffeservis, dockor, djur (t.ex fur real) i koppel grymt populära.
  26. 13
    Jag skulle helt låta sonen välja om han är så pass stor. De brukar ha bäst koll på vad deras vänner verkligen vill ha
    När min tjej var tre så var utklädningsaker, kaffeservis, dockor, djur (t.ex fur real) i koppel grymt populära.
  27. Medlem sedan
    Nov 2007
    #14
    Det blev en bil med ljus och ljud. Sonen ville att vi skulle köpa en radiostyrd, stor audi, men det blev en ngt enklare bil.. Han är övertygad om att hans tjejkompis kommer bli glad!
    Vi väntar med spänning!
  28. 14
    Det blev en bil med ljus och ljud. Sonen ville att vi skulle köpa en radiostyrd, stor audi, men det blev en ngt enklare bil.. Han är övertygad om att hans tjejkompis kommer bli glad!
    Vi väntar med spänning!

Liknande trådar

  1. Present till en 12-årig flicka.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 11:51
  2. Present till 8årig flicka
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 11:27
  3. Present till 1,5 årig flicka?
    By CynicalGirl in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 14:06
  4. Present till 4 årig flicka?
    By singoalla in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 12:25
  5. Present till flicka som fyller 4 år?
    By Busiluran in forum _01 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 12:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar