Orken tryter...
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Orken tryter...

    Vi har nu passerat 12 månader i våra försök att få en bebis.
    Min kille har 2 pojkar sedan tidigare men jag har inga.
    Har drömt om barn sedan jag var 16år men aldrig kännt att det varit rätt tid eller rätt partner, och när det äntligen är det så vill det sig inte.

    Å andra sidan har detta året varit fyllt av stress och jobbiga händelser så det är väl egentligen inte så konstigt, dessutom slutat med anti deprissiva medel när vi började försöka så det kan ju fortfarande påverka.
    Men hoppas det ska ta sig snart eller att jag annars ska få en utredning i augusti och kanske få hjälp på traven.
    *Tron är det första en människa upplever*
    *Kärleken är den starkaste makten på jorden*
    *Hoppet är det sista som lämnar människan*
    Alltså Livet består av Tro Hopp Och Kärlek!
    En välsignelse för alla!

    Min blogg:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/longingforachild/
  2. 1
    Orken tryter... Vi har nu passerat 12 månader i våra försök att få en bebis.
    Min kille har 2 pojkar sedan tidigare men jag har inga.
    Har drömt om barn sedan jag var 16år men aldrig kännt att det varit rätt tid eller rätt partner, och när det äntligen är det så vill det sig inte.

    Å andra sidan har detta året varit fyllt av stress och jobbiga händelser så det är väl egentligen inte så konstigt, dessutom slutat med anti deprissiva medel när vi började försöka så det kan ju fortfarande påverka.
    Men hoppas det ska ta sig snart eller att jag annars ska få en utredning i augusti och kanske få hjälp på traven.
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jag håller tummar och tår för att ni lyckas snart. Tror någonstans att det vill sig snabbare när man inte jobbar allt för hårt på det. Det här är första gången som vi planerat att bli gravida. Har en dotter sedan tidigare som liksom bara blev och jag ska försöka att inte tänka allt för mycket på allt runt omkring och hoppas att det fungerar. Tror precis som du skriver att stress och jobbiga händelser kan påverka. Hoppas lite sol och värme nu i sommar ska få er att komma ner i varv..
  4. 2
    Jag håller tummar och tår för att ni lyckas snart. Tror någonstans att det vill sig snabbare när man inte jobbar allt för hårt på det. Det här är första gången som vi planerat att bli gravida. Har en dotter sedan tidigare som liksom bara blev och jag ska försöka att inte tänka allt för mycket på allt runt omkring och hoppas att det fungerar. Tror precis som du skriver att stress och jobbiga händelser kan påverka. Hoppas lite sol och värme nu i sommar ska få er att komma ner i varv..
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Ge inte upp! Vi finns här och hjälper dig
    Kram!
  6. 3
    Ge inte upp! Vi finns här och hjälper dig
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Gumman! Jag tycker du är stark!! Trots ett jobbigt år så ser du positivt och försöker och försöker!
    Jag vet att det känns hopplöst men det är värt det!
    Jag väntade i 1½ år innan jag fick min 1:a men jag vågade inte gå och få hjälp.
    Slappna av i sommar och låt livet ha sin gång. Tll hösten får ni hjälp och då ska du se att det kommer kännas mycket bättre när ni väl är igång.
    Jag tänker på dig och hoppasd u får en underbar sommar!
    Varma styrkekramar!
  8. 4
    Gumman! Jag tycker du är stark!! Trots ett jobbigt år så ser du positivt och försöker och försöker!
    Jag vet att det känns hopplöst men det är värt det!
    Jag väntade i 1½ år innan jag fick min 1:a men jag vågade inte gå och få hjälp.
    Slappna av i sommar och låt livet ha sin gång. Tll hösten får ni hjälp och då ska du se att det kommer kännas mycket bättre när ni väl är igång.
    Jag tänker på dig och hoppasd u får en underbar sommar!
    Varma styrkekramar!
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Tack alla för era svar. Jag har oxå försökt att inte tänka för mycket på att bli med barn. Men så har det varit mycket runt omkring som gjort att vi haft det tungt och det påverkar ju samlivet på så otroligt många sätt, hoppas verkligen det blir bättre nu, och när jag kanske kan få lite hjälp.
  10. 5
    Tack alla för era svar. Jag har oxå försökt att inte tänka för mycket på att bli med barn. Men så har det varit mycket runt omkring som gjort att vi haft det tungt och det påverkar ju samlivet på så otroligt många sätt, hoppas verkligen det blir bättre nu, och när jag kanske kan få lite hjälp.

Liknande trådar

  1. Det tryter...
    By Hannanas in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 23:34
  2. orken tryter
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 18:17
  3. vad göra när orken tryter
    By fluff in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:05
  4. När orken tryter
    By Helene-Gia in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 09:50
  5. Det tryter...
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar