Bråck i underlivet *urk*
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Bråck i underlivet *urk*

    Det var en graviditetskrämpa som jag missat att man kunde få.. men nu tror jag att jag har fått det iaf. Säkert för att jag haft såvrt att röra mig, och det blir inte lättare! Jag trodde i morse att jag fått ett bråck på benet, men det var nog bara en liten bristning. Men jag googlade på det och läste om bråck i underlivet - vilket verkar förklara att jag är svullen och knölig i höger ljumske och det känns obehaligt och besvärande.. Jag fattar inte hur jag ska kunna uthärda nästan TRE månader till i den här kroppen.. Men man får väl ta till klyschan EN DAG I TAGET.. Hoppas ni andra klarar er från det här för det är inte ett dugg kul!
  2. 1
    Bråck i underlivet *urk* Det var en graviditetskrämpa som jag missat att man kunde få.. men nu tror jag att jag har fått det iaf. Säkert för att jag haft såvrt att röra mig, och det blir inte lättare! Jag trodde i morse att jag fått ett bråck på benet, men det var nog bara en liten bristning. Men jag googlade på det och läste om bråck i underlivet - vilket verkar förklara att jag är svullen och knölig i höger ljumske och det känns obehaligt och besvärande.. Jag fattar inte hur jag ska kunna uthärda nästan TRE månader till i den här kroppen.. Men man får väl ta till klyschan EN DAG I TAGET.. Hoppas ni andra klarar er från det här för det är inte ett dugg kul!
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    fy det låter högst otrevligt! kan man göra något åt det? går det bort efter förlossning?

    hoppas det inte blir värre för dej iallafall
  4. 2
    fy det låter högst otrevligt! kan man göra något åt det? går det bort efter förlossning?

    hoppas det inte blir värre för dej iallafall
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Oj, stackars, kan tänka mig att det gör ont... Finns det någon salva eller liknande att använda? Har du pratat med BM? Hoppas det inte blir värre. Jag undrar verkligen hur stor och tung jag kommer bli, börjar tycka det är lagom stort nu... Och tre månader till, hur ska det sluta...?
  6. 3
    Oj, stackars, kan tänka mig att det gör ont... Finns det någon salva eller liknande att använda? Har du pratat med BM? Hoppas det inte blir värre. Jag undrar verkligen hur stor och tung jag kommer bli, börjar tycka det är lagom stort nu... Och tre månader till, hur ska det sluta...?
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Införskaffa dig stödstrumpor bums!! En vän till mig fick världens (hon beskrev det som en "balle") brock på insidan av benet, upp mot ljumsken under hennes 4:e grav och hon fick duscha på kvällen och sova utan strumpbyxorna, sen var hon tvunden att ha dom på dom hela tiden.

    Skickar en megabamse kram till dig
  8. 4
    Införskaffa dig stödstrumpor bums!! En vän till mig fick världens (hon beskrev det som en "balle") brock på insidan av benet, upp mot ljumsken under hennes 4:e grav och hon fick duscha på kvällen och sova utan strumpbyxorna, sen var hon tvunden att ha dom på dom hela tiden.

    Skickar en megabamse kram till dig
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Ja, jag har ju stödstrumpor som når till knäna och har haft från +dagen, men jag måste nog leta sådana där kompressionsstrumpbyxor som jag läst att det finns.. Men hur ska jag stå ut i värmen!?!? Vill dock inte att det ska bli värre och växa till en "balle" *haha* kan inte låta bli att fnissa trots allt.. Tack för eran pepp och tips!
  10. 5
    Ja, jag har ju stödstrumpor som når till knäna och har haft från +dagen, men jag måste nog leta sådana där kompressionsstrumpbyxor som jag läst att det finns.. Men hur ska jag stå ut i värmen!?!? Vill dock inte att det ska bli värre och växa till en "balle" *haha* kan inte låta bli att fnissa trots allt.. Tack för eran pepp och tips!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Fy vad dyrt! Nästan 600 för ett par kompressionsstrumpbyxor.. Hmm.. Jag ska prata med bm imorgon och höra om det finns några alternativ..
  12. 6
    Fy vad dyrt! Nästan 600 för ett par kompressionsstrumpbyxor.. Hmm.. Jag ska prata med bm imorgon och höra om det finns några alternativ..
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Jag vet att dom är as-dyra! Det sa min vän oxå, därför hade hon bara ett par som hon varje kväll tvättade. Hon fick ligga ner i sängen och ta på sig dom för dom är så sjukt tajta. Inge kul å att behöva genomliga en varm sommar med sånna strumpor vet´e tusan om jag skulle fixa. Men hellre vara svettig än ett brustet kärl...för om jag förstått det hela rätt så finns det en risk att dom kan brista??
  14. 7
    Jag vet att dom är as-dyra! Det sa min vän oxå, därför hade hon bara ett par som hon varje kväll tvättade. Hon fick ligga ner i sängen och ta på sig dom för dom är så sjukt tajta. Inge kul å att behöva genomliga en varm sommar med sånna strumpor vet´e tusan om jag skulle fixa. Men hellre vara svettig än ett brustet kärl...för om jag förstått det hela rätt så finns det en risk att dom kan brista??
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Jag fick inte tag på bm idag, men de har telefontid i morgon så jag ska ringa och kolla. Enligt vad jag läst så är det mest besvärande och gör ont. Men jag har inte läst något om att de brukar brista, ens vid förlossningen. I underlivet ska de visst också återbildas lättare efter förlossningen, än var bråck på benen gör.. men det är bäst att kolla upp det. Obehagligt värre.. jag som har (haft) blodfobi höll på att svimma när jag begrep vad det var jag hade fått och börjat låsa om det. Tur jag har mina KBT-verktyg med mig i bagaget och kunde ta mig igenom paniken någorlunda välbehållen - men ganska skärrad förståss!
  16. 8
    Jag fick inte tag på bm idag, men de har telefontid i morgon så jag ska ringa och kolla. Enligt vad jag läst så är det mest besvärande och gör ont. Men jag har inte läst något om att de brukar brista, ens vid förlossningen. I underlivet ska de visst också återbildas lättare efter förlossningen, än var bråck på benen gör.. men det är bäst att kolla upp det. Obehagligt värre.. jag som har (haft) blodfobi höll på att svimma när jag begrep vad det var jag hade fått och börjat låsa om det. Tur jag har mina KBT-verktyg med mig i bagaget och kunde ta mig igenom paniken någorlunda välbehållen - men ganska skärrad förståss!
  17. Medlem sedan
    Mar 2010
    #9
    Jag har oxå fått ett sånt bråck i underlivet sa min bm, viste inte heller att det existerade... men jag känner inte av det alls än så länge, hoppas iallfall det försvinner,men bm sa att det inte va nåt att oroa sig för iallafall
  18. 9
    Jag har oxå fått ett sånt bråck i underlivet sa min bm, viste inte heller att det existerade... men jag känner inte av det alls än så länge, hoppas iallfall det försvinner,men bm sa att det inte va nåt att oroa sig för iallafall

Liknande trådar

  1. Det var bråck!
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 13:08
  2. Bråck?
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 07:26
  3. I´ve got the bråck
    By Mran in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 10:42
  4. Bråck nedåt underlivet..
    By Rebbs in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 20:08
  5. Bråck?
    By -Mian- in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar