Länge sen sist...
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Länge sen sist...

    Oj, vad det var länge sedan jag skrev här. Sen jag började jobba i februari har det liksom inte funnits tid till något utöver jobb, tre barn och renovera hemma.

    Nova lärde sig i alla fall gå till sist. Från 14,5 månad så bestämde hon sig för att sluta krypa och göra som vi andra. Dessutom fullkomligt älskar hon trappor, men vägrar att krypa nerför utan försöker gå nerför. Livsfarligt!

    Hon säger fortfarande inte mer än 10-15 ord, men man märker ju att hon förstår mer och mer. Det är så underbart!

    Hur är det mer alla er andra? Hoppas att ni har det skönt i sommarvärmen.

    Kram¨
    Cronan
  2. 1
    Länge sen sist... Oj, vad det var länge sedan jag skrev här. Sen jag började jobba i februari har det liksom inte funnits tid till något utöver jobb, tre barn och renovera hemma.

    Nova lärde sig i alla fall gå till sist. Från 14,5 månad så bestämde hon sig för att sluta krypa och göra som vi andra. Dessutom fullkomligt älskar hon trappor, men vägrar att krypa nerför utan försöker gå nerför. Livsfarligt!

    Hon säger fortfarande inte mer än 10-15 ord, men man märker ju att hon förstår mer och mer. Det är så underbart!

    Hur är det mer alla er andra? Hoppas att ni har det skönt i sommarvärmen.

    Kram¨
    Cronan
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Noel har mer eller mindre sprungit runt sen han var 10 mån.
    Oj 10-15 ord, undra hur många Noel kan? Men inte så många tror jag iaf inte..
    Noel förstår också mycket vilket underlättra både för honom och för oss föräldrar : )

    Annars är allt bara bfra, jag jobbar och sliter.
    men nästa vecka drar vi en vecka till Spanien på helledighet : )
  4. 2
    Noel har mer eller mindre sprungit runt sen han var 10 mån.
    Oj 10-15 ord, undra hur många Noel kan? Men inte så många tror jag iaf inte..
    Noel förstår också mycket vilket underlättra både för honom och för oss föräldrar : )

    Annars är allt bara bfra, jag jobbar och sliter.
    men nästa vecka drar vi en vecka till Spanien på helledighet : )
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Här är det full rulle sen Louise började gå vid 11 månaders ålder. Även fler och fler ord kommer från hennes lilla mun. Djur är något av högsta intresse.

    Min pappa gick bort för några veckor sedan och varje gång jag får mina gråtanfall så är det faktiskt Louise som kommer och klappar och pussar på mig. Hon är helt klart ljuset i mitt liv just nu.

    Ja... badandet får jag inte glömma. Så fort hon kommer ner i vattnet, mälaren, havet eller poolen så är det en fight vi går igenom när hon ska upp.
  6. 3
    Här är det full rulle sen Louise började gå vid 11 månaders ålder. Även fler och fler ord kommer från hennes lilla mun. Djur är något av högsta intresse.

    Min pappa gick bort för några veckor sedan och varje gång jag får mina gråtanfall så är det faktiskt Louise som kommer och klappar och pussar på mig. Hon är helt klart ljuset i mitt liv just nu.

    Ja... badandet får jag inte glömma. Så fort hon kommer ner i vattnet, mälaren, havet eller poolen så är det en fight vi går igenom när hon ska upp.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    10-15 ord är väl fantastiskt bra!? Alice säger bara mamma, pappa och titta helt rent, sedan säger hon några få ord till som bara jag förstår.

    Hon har precis slutat helt med krypet, ända fram tills nu har hon bara "fingått", och krypit när hon haft bråttom.

    Vi har faktiskt börjat diskutera ett eventuellt fjärde (och sista!) barn. Tycker att det har varit så fantastiskt underbart med denna lilla trea, hon har helt enkelt gett mersmak. Men vi får se hur det blir.

    Ha det gott allesammans!
  8. 4
    10-15 ord är väl fantastiskt bra!? Alice säger bara mamma, pappa och titta helt rent, sedan säger hon några få ord till som bara jag förstår.

    Hon har precis slutat helt med krypet, ända fram tills nu har hon bara "fingått", och krypit när hon haft bråttom.

    Vi har faktiskt börjat diskutera ett eventuellt fjärde (och sista!) barn. Tycker att det har varit så fantastiskt underbart med denna lilla trea, hon har helt enkelt gett mersmak. Men vi får se hur det blir.

    Ha det gott allesammans!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Har själv inte varit här på ett tag och ser nu att många haft annat för sig i sommar. Men det är ju bra

    Linn började gå tidigt så hon övar sina färdigheter i att klättra på allt. Hon sitter inte still länge. De skrattade åt henne på dagis för hon körde full rulle i 2 timmar sedan var energin slut och hon bara satt still och tankade. Sedan 2 timmar full rulle igen. Hon är en totalt helgalen tokglad liten tjej. En kvinna tyckte hon såg ut som en livs levande "vilda bebin"
    Hon förstår grymt mycket men struntar i hälften av vad man säger. Pratar inte speciellt rent och ord som Sitta, titta och titut låter nästan likadant.
    Gillar bilar, djur, musik och att härma ljud. Råkar man prutta så att hon hör skrattar hon och klämmer av en prutt hon med. Precis så man vill att ens lilla tjej ska vara
  10. 5
    Har själv inte varit här på ett tag och ser nu att många haft annat för sig i sommar. Men det är ju bra

    Linn började gå tidigt så hon övar sina färdigheter i att klättra på allt. Hon sitter inte still länge. De skrattade åt henne på dagis för hon körde full rulle i 2 timmar sedan var energin slut och hon bara satt still och tankade. Sedan 2 timmar full rulle igen. Hon är en totalt helgalen tokglad liten tjej. En kvinna tyckte hon såg ut som en livs levande "vilda bebin"
    Hon förstår grymt mycket men struntar i hälften av vad man säger. Pratar inte speciellt rent och ord som Sitta, titta och titut låter nästan likadant.
    Gillar bilar, djur, musik och att härma ljud. Råkar man prutta så att hon hör skrattar hon och klämmer av en prutt hon med. Precis så man vill att ens lilla tjej ska vara
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Hej!! Vad roligt att det skrivs lite igen =)

    Min helgalna lilla son sitter aldrig still
    Klättrar, springer och hittar på bus. Har redan lyckats få sina första ärr.
    Håller bra fart på sina dagisfröknar

    Han säger 6 ord rent men babblar hela tiden. Nu har han lärt sig Kattens namn ( Lia) så det säger han dagen lång.

    Ha det så bra där ute!! Kram
  12. 6
    Hej!! Vad roligt att det skrivs lite igen =)

    Min helgalna lilla son sitter aldrig still
    Klättrar, springer och hittar på bus. Har redan lyckats få sina första ärr.
    Håller bra fart på sina dagisfröknar

    Han säger 6 ord rent men babblar hela tiden. Nu har han lärt sig Kattens namn ( Lia) så det säger han dagen lång.

    Ha det så bra där ute!! Kram

Liknande trådar

  1. Länge sen sist
    By trollisbo in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 19:23
  2. Oj, länge sen sist...
    By VeraK in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 07:37
  3. Länge sen sist!
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 22:08
  4. Länge sen sist
    By Nahna in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 15:11
  5. Länge sen sist
    By -malin in forum _0507 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar