möjlighet för "vuxna barn"
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    möjlighet för "vuxna barn"

    Jag måste bara få tipsa om ytterligare en möjlighet för våra "vuxna barn" då gymnasiet är slut och de skall ut i livet. EU erbjuder, tillsammans med Ungdomsstyrelsen och någon ansvarande organisation, arbete som volontär i länder som tillhör EU eller är ett av EUs biståndsländer. Det betyder att ungdomarna kan bo och arbeta utomlands i 3-12 månader, i en organsation som ordnar arbetsuppgifter, fritidsföreningar, församlngar, kommunala organiosationer m.m. De får allt betalt, resa, bostad, mat och fickpengar. Helt makalöst, tycker jag. Tänk vilken möjlighet att få uppleva en annan kultur, lära sig ett språk och samtidigt få tid att fundera på vad man vill göra. EUs syfte är naturligtvis att skapa "europeer" men det känns helt OK för mig.

    Mer info finns bl.a. på http://www.ungdomsstyrelsen.se/kat/0,2070,1362,00.html
    men man kan nog söka på EUs sajt också eller via nån kommunal eller regional EU-kontakt.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  2. 1
    möjlighet för "vuxna barn" Jag måste bara få tipsa om ytterligare en möjlighet för våra "vuxna barn" då gymnasiet är slut och de skall ut i livet. EU erbjuder, tillsammans med Ungdomsstyrelsen och någon ansvarande organisation, arbete som volontär i länder som tillhör EU eller är ett av EUs biståndsländer. Det betyder att ungdomarna kan bo och arbeta utomlands i 3-12 månader, i en organsation som ordnar arbetsuppgifter, fritidsföreningar, församlngar, kommunala organiosationer m.m. De får allt betalt, resa, bostad, mat och fickpengar. Helt makalöst, tycker jag. Tänk vilken möjlighet att få uppleva en annan kultur, lära sig ett språk och samtidigt få tid att fundera på vad man vill göra. EUs syfte är naturligtvis att skapa "europeer" men det känns helt OK för mig.

    Mer info finns bl.a. på http://www.ungdomsstyrelsen.se/kat/0,2070,1362,00.html
    men man kan nog söka på EUs sajt också eller via nån kommunal eller regional EU-kontakt.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Vilken kanongrej! Ska jag tipsa vidare om.
  4. 2
    Vilken kanongrej! Ska jag tipsa vidare om.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    gör det. möjligheten för våra ungdomar att komma ut så här är väldigt goda. Det är inte så många svenska ungdomar som söker, har jag förstått. väldigt synd.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  6. 3
    gör det. möjligheten för våra ungdomar att komma ut så här är väldigt goda. Det är inte så många svenska ungdomar som söker, har jag förstått. väldigt synd.

Liknande trådar

  1. Försäkring till vuxna "barn"?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:55
  2. Vuxna med shunt som har "friska" barn??
    By timmerbacka in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 20:34
  3. "vuxna" barn hemma
    By Jonna+2 in forum Autismspektrum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 13:55
  4. kläderna i "Vuxna människor"
    By sara_mvoh in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar