Blödning efter samlag
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Blödning efter samlag

    Är det ngn som har varit med om detta? Dvs blödning efter samlag? Det har hänt två gånger på rad ..och sedan dess har jag inte vågat ha sex..Jag är 40 år gammal, varit hos läkare, cellprov neg,prov från livmoder slemhinna neg. HVP neg. Jag har googlat hela dagen som en besatt och bara läst att det har med livmoderhalscancer att göra.. Kan inte sova av oro.
    Någon ?
  2. 1
    Blödning efter samlag Är det ngn som har varit med om detta? Dvs blödning efter samlag? Det har hänt två gånger på rad ..och sedan dess har jag inte vågat ha sex..Jag är 40 år gammal, varit hos läkare, cellprov neg,prov från livmoder slemhinna neg. HVP neg. Jag har googlat hela dagen som en besatt och bara läst att det har med livmoderhalscancer att göra.. Kan inte sova av oro.
    Någon ?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Det kan lika gärna ha att göra med att dina slemhinnor är sköra, att små små blodkärl brister vid samlag.
    Du är 40 och går ju mot klimakteriet, så det låter ju inte otroligt. Det finns salvor mot sköra slemhinnor på apoteket men de innehåller östrogen så om det är nåt för dig beror väl på din sjukdomshistoria. Men ett kortvarigt bruk skadar väl inte, kolla med apotekspersonalen för säkerhets skull. Värt ett försök kanske, om allt annat verkar okej.
  4. 2
    Det kan lika gärna ha att göra med att dina slemhinnor är sköra, att små små blodkärl brister vid samlag.
    Du är 40 och går ju mot klimakteriet, så det låter ju inte otroligt. Det finns salvor mot sköra slemhinnor på apoteket men de innehåller östrogen så om det är nåt för dig beror väl på din sjukdomshistoria. Men ett kortvarigt bruk skadar väl inte, kolla med apotekspersonalen för säkerhets skull. Värt ett försök kanske, om allt annat verkar okej.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Det kan lika gärna ha att göra med att dina slemhinnor är sköra, att små små blodkärl brister vid samlag.
    Du är 40 och går ju mot klimakteriet, så det låter ju inte otroligt. Det finns salvor mot sköra slemhinnor på apoteket men de innehåller östrogen så om det är nåt för dig beror väl på din sjukdomshistoria. Men ett kortvarigt bruk skadar väl inte, kolla med apotekspersonalen för säkerhets skull. Värt ett försök kanske, om allt annat verkar okej.
    Tack för svaret! Men borde man inte känna av det? Önskar att det vore bara det, men sist jag kände efter så verkade blödningen komma från livmodertappen(
  6. 3
    Det kan lika gärna ha att göra med att dina slemhinnor är sköra, att små små blodkärl brister vid samlag.
    Du är 40 och går ju mot klimakteriet, så det låter ju inte otroligt. Det finns salvor mot sköra slemhinnor på apoteket men de innehåller östrogen så om det är nåt för dig beror väl på din sjukdomshistoria. Men ett kortvarigt bruk skadar väl inte, kolla med apotekspersonalen för säkerhets skull. Värt ett försök kanske, om allt annat verkar okej.
    Tack för svaret! Men borde man inte känna av det? Önskar att det vore bara det, men sist jag kände efter så verkade blödningen komma från livmodertappen(
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Nej, det måste du inte känna av. Jag har haft så under graviditeterna, då är man oxå skörare i underlivet. Men jag har aldrig kännt av det. Och jag har en lättblödande livmodertapp även i vanliga fall enligt gyn, de brukar svära när de ska ta cellprov
  8. 4
    Nej, det måste du inte känna av. Jag har haft så under graviditeterna, då är man oxå skörare i underlivet. Men jag har aldrig kännt av det. Och jag har en lättblödande livmodertapp även i vanliga fall enligt gyn, de brukar svära när de ska ta cellprov
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Men om ditt cellprov var bra så kan du ju inte ha livmoderhalscancer! SKulle tro att det är slemhinnan som är skör...om det kommer lite blodblandat snor från näsan blir du kanske inte lika orolig? Men det är ju också en slemhinna. Jag skulle inte vara orolig när alla dina prover är okey. Nån gång har det kommit lite ljust blod efter samlag på mig också. Är 43.
  10. 5
    Men om ditt cellprov var bra så kan du ju inte ha livmoderhalscancer! SKulle tro att det är slemhinnan som är skör...om det kommer lite blodblandat snor från näsan blir du kanske inte lika orolig? Men det är ju också en slemhinna. Jag skulle inte vara orolig när alla dina prover är okey. Nån gång har det kommit lite ljust blod efter samlag på mig också. Är 43.

Liknande trådar

  1. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:51
  2. Blödning efter samlag
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 08:40
  3. Blödning efter samlag? (Intimt)
    By Livis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 09:50
  4. Blödning vid samlag
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 08:20
  5. Blödning efter samlag?
    By C in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar