ska jag vara elak eller snäll
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    ska jag vara elak eller snäll

    vi har tvättstugan idag och jag har sagt åt både make och tonåringar mer än en gång att de som ska tvättas ska ligga i tvättkorgen.
    så frågan är ska jag strunta i att sonen har all tvätt på sitt golv, dottern har iof stoppat tvätten i badrummet men i ett eget hörn några meter ifrån tvättkorgen.

    ska jag vara snäll idag och ta allt eller lämna och riskera att jag måste fixa en ny tvättid till helgen även om det då blir tonåringarna som då får tvätta själv kommer det ju att ta tid från min helg.

    tror jag ska vara snäll, men hota i alla fall sonen lite smått att nästa gång då skiter jag i det för han har blivit alldeles för bortskämd då han bodde hos mormor.
  2. 1
    ska jag vara elak eller snäll vi har tvättstugan idag och jag har sagt åt både make och tonåringar mer än en gång att de som ska tvättas ska ligga i tvättkorgen.
    så frågan är ska jag strunta i att sonen har all tvätt på sitt golv, dottern har iof stoppat tvätten i badrummet men i ett eget hörn några meter ifrån tvättkorgen.

    ska jag vara snäll idag och ta allt eller lämna och riskera att jag måste fixa en ny tvättid till helgen även om det då blir tonåringarna som då får tvätta själv kommer det ju att ta tid från min helg.

    tror jag ska vara snäll, men hota i alla fall sonen lite smått att nästa gång då skiter jag i det för han har blivit alldeles för bortskämd då han bodde hos mormor.
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Det gäller ju att inte vara dum mot sig själv.
    Om det skulle falla tillbaka på dig själv i alla fall så är det ju ingen mening.
    Kanske bättre att låta det bero, och liksom slippa tjatet som inte verkar ge resultatet du önskar.
  4. 2
    Det gäller ju att inte vara dum mot sig själv.
    Om det skulle falla tillbaka på dig själv i alla fall så är det ju ingen mening.
    Kanske bättre att låta det bero, och liksom slippa tjatet som inte verkar ge resultatet du önskar.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    OM du är snäll och bara hotar idag så får du göra verklighet av hotet nästa gång,,,annars får du fortsätta vara deras lilla snälla betjänt
  6. 3
    OM du är snäll och bara hotar idag så får du göra verklighet av hotet nästa gång,,,annars får du fortsätta vara deras lilla snälla betjänt
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag har inga tonåringar, men har slutat att vara snäll. Den där trögheten gör mig GALEN, så då ger jag fan i att tvätta det bara. Du hör ju, jag blir förbannad bara jag funderar på det.
  8. 4
    Jag har inga tonåringar, men har slutat att vara snäll. Den där trögheten gör mig GALEN, så då ger jag fan i att tvätta det bara. Du hör ju, jag blir förbannad bara jag funderar på det.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    De kommer jag göra

    vi har ju aldrig bott i hus med tvättstuga tidigare så barnen är ju van att kuna tvätta själv om det blir kris iof gör nog itne sonen så men då han har slut kläder fylls tvättkorgen på.
    men idag är jag snäll så får jag glömma kolla hans rum nästa gång
  10. 5
    De kommer jag göra vi har ju aldrig bott i hus med tvättstuga tidigare så barnen är ju van att kuna tvätta själv om det blir kris iof gör nog itne sonen så men då han har slut kläder fylls tvättkorgen på.
    men idag är jag snäll så får jag glömma kolla hans rum nästa gång
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    jag hade nog låtit bli att tvätta åt dem bägge, de må ta tid från din helg men de måste lära sig nån gång..hellre denna helg än alla andra helger och tvättider....men jag är en grinig en.
  12. 6
    jag hade nog låtit bli att tvätta åt dem bägge, de må ta tid från din helg men de måste lära sig nån gång..hellre denna helg än alla andra helger och tvättider....men jag är en grinig en.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    håller med dig jag blir arg bara jag läser hennes inlägg...grinkärringen i mig dök upp direkt
  14. 7
    håller med dig jag blir arg bara jag läser hennes inlägg...grinkärringen i mig dök upp direkt
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Nä jag orkar inte

    ta en till tvättid i helgen för även om det skulle vara tonåringarna som tävttade skulle dom ju säkerligen tjata öronen ur sin mamma om hjälp, så denna gång är ajg snäll nästa gång får sonen klara sig till nästa tvätt tid helt enkelt vi tävttar ju trots allt en gång i veckan så jätte kris är det ju inte
  16. 8
    Nä jag orkar inte ta en till tvättid i helgen för även om det skulle vara tonåringarna som tävttade skulle dom ju säkerligen tjata öronen ur sin mamma om hjälp, så denna gång är ajg snäll nästa gång får sonen klara sig till nästa tvätt tid helt enkelt vi tävttar ju trots allt en gång i veckan så jätte kris är det ju inte
  17. Medlem sedan
    Jul 2008
    #9
    det beror på. Fanns det plats i tvättkorgen eller var den full? Var den full skulle jag kunna ta tvätten som låg bredvid också, fanns det gott om plats kvar skulle jag skippa alla grejer som inte låg på avsedd plats. För jag är den griniga typen
  18. 9
    det beror på. Fanns det plats i tvättkorgen eller var den full? Var den full skulle jag kunna ta tvätten som låg bredvid också, fanns det gott om plats kvar skulle jag skippa alla grejer som inte låg på avsedd plats. För jag är den griniga typen
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    fast nu är jag nog snäll

    mest för min egen skull men nästa vecka kommer jag aldrig öppna sonens dörr och titta in så dår får han snällt fortsätta ha sina smutisga kläder minst en vecka till.

    dotterns hög är jag mindre brydd över hon brukar däremot bli arg på mig ibland då jag inte fattar att de som låg underst faktsigt inte var tvätt men nu med tvättstuga är ju allt torrt igen då hon kommer hem så då gör det mindre.
  20. 10
    fast nu är jag nog snäll mest för min egen skull men nästa vecka kommer jag aldrig öppna sonens dörr och titta in så dår får han snällt fortsätta ha sina smutisga kläder minst en vecka till.

    dotterns hög är jag mindre brydd över hon brukar däremot bli arg på mig ibland då jag inte fattar att de som låg underst faktsigt inte var tvätt men nu med tvättstuga är ju allt torrt igen då hon kommer hem så då gör det mindre.
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    Låt det ligga! De är så stora att de måste ta ansvar för sina handlingar o min son har tvättat själv i många år nu, säkert sedan han var 13 så det är hög tid de får ta hand om det själva! Så var "elak" tycker jag.
  22. 11
    Låt det ligga! De är så stora att de måste ta ansvar för sina handlingar o min son har tvättat själv i många år nu, säkert sedan han var 13 så det är hög tid de får ta hand om det själva! Så var "elak" tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    fast jag känner

    att jag inte orkar tvätta i helgen, ska däremot säga till barnen att nästa gång blir det som ligger utanför tvättunnorna inte tvättade, vi är ju inte van med tvättstuga och tidigare innan sommaren har ju barnen varit hemma så dom har kunnat fixa det själva.
  24. 12
    fast jag känner att jag inte orkar tvätta i helgen, ska däremot säga till barnen att nästa gång blir det som ligger utanför tvättunnorna inte tvättade, vi är ju inte van med tvättstuga och tidigare innan sommaren har ju barnen varit hemma så dom har kunnat fixa det själva.
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13
    För mig har snälltåget redan gått. Jag hade _inte_ tagit hand om tvätt som inte ligger i tvättkorgen om jag redan sagt att det är det som gäller. Låt dem gå i skitiga kläder, eller så kan de tvätta själva. Boka ny tid för nästa tvätt är knappast ditt problem, eller hur?
  26. 13
    För mig har snälltåget redan gått. Jag hade _inte_ tagit hand om tvätt som inte ligger i tvättkorgen om jag redan sagt att det är det som gäller. Låt dem gå i skitiga kläder, eller så kan de tvätta själva. Boka ny tid för nästa tvätt är knappast ditt problem, eller hur?
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    vi har två

    tvättkorgar och iof en var full men dotterns hög låg flera meter ifrån, värre är det väll med sonen som inte ens hade plockat ihop sin tvätt
  28. 14
    vi har två tvättkorgar och iof en var full men dotterns hög låg flera meter ifrån, värre är det väll med sonen som inte ens hade plockat ihop sin tvätt
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Dottern tvättar ju själv

    eller tvättade då vi hade tvättmaskin i huset men nu är det ju tvättstuga som gäller och jag föredrar att ha en dagtid än att okupera den på kvällen även om jag då skulle få hjälp av familjen.

    dottern kompenserar istället med att hon strycker de jag behöver strycka så hennes högar på sidan om kan jag stå ut med värre med sonen, den där mormor har verkligen skämt bort honom rejält.
  30. 15
    Dottern tvättar ju själv eller tvättade då vi hade tvättmaskin i huset men nu är det ju tvättstuga som gäller och jag föredrar att ha en dagtid än att okupera den på kvällen även om jag då skulle få hjälp av familjen.

    dottern kompenserar istället med att hon strycker de jag behöver strycka så hennes högar på sidan om kan jag stå ut med värre med sonen, den där mormor har verkligen skämt bort honom rejält.
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    inte mitt problem kanske

    men jag vill gärna ha mina torsdagstider i tvättstugan och då vi kör med nyckellås så kan man ju bara boka en tid åt gången, idag var jag snäll nästagång får dom vänta en vecka helt enkelt eller handtvätta
  32. 16
    inte mitt problem kanske men jag vill gärna ha mina torsdagstider i tvättstugan och då vi kör med nyckellås så kan man ju bara boka en tid åt gången, idag var jag snäll nästagång får dom vänta en vecka helt enkelt eller handtvätta
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Inte en chans i världen att jag hade hämtat deras grejer från andra platser och tvättat dem. Är det inte viktigt för dem kan det ju inte vara viktigt för dig. Och inte heller hade jag kört några extra maskiner i helgen. De hitta väl för farao själva och finns inga tider så går det att tvätta i handfatet också.
  34. 17
    Inte en chans i världen att jag hade hämtat deras grejer från andra platser och tvättat dem. Är det inte viktigt för dem kan det ju inte vara viktigt för dig. Och inte heller hade jag kört några extra maskiner i helgen. De hitta väl för farao själva och finns inga tider så går det att tvätta i handfatet också.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Jag hade tvättat deras kläder... Alltså varit snäll:-)
  36. 18
    Jag hade tvättat deras kläder... Alltså varit snäll:-)
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Du menar ska du lära dem en läxa eller göra dem en björntjänst?
    Det första, det som inte finns i tvättstugan tvättas inte av mig (inte ens de mindres, det kan man fixa från iaf fyra år, lägga i rätt rum för tvätt).
  38. 19
    Du menar ska du lära dem en läxa eller göra dem en björntjänst?
    Det första, det som inte finns i tvättstugan tvättas inte av mig (inte ens de mindres, det kan man fixa från iaf fyra år, lägga i rätt rum för tvätt).

Liknande trådar

  1. Vara lojal/snäll eller?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 20:43
  2. ska jag vara snäll eller lat?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 20:53
  3. Om att vara elak!
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 14:57
  4. Har ni en snäll/elak våg??
    By kaah in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 19:03
  5. Hur "elak" kan jag vara?
    By Hjälp mig!! in forum Tonåringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar