Minerva sabbar allt?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Minerva sabbar allt?

    Det har gått mer än 4 månader sedan jag satte in Mirena nu. Ingenting fungerade som det brukade efter lillkillen damp ner nov -08 och när mensen kom tillbaka för ca ett år sedan så kunde vi ha sex max en gång /månad då jag på direkten fick UVI följt av svamp om vi hade sex. P-piller gav mig plötsligt yrsel och illamående och titt som tätt fick jag blödande och svidande sprickor.

    Jag älskar min pojkvän och jag älskar sex.

    Men sedan jag satte in hormonspiralen så känner jag mig aldrig fräsch. Sprickorna kvarstår och flytningar som kommer och går blandat med menssmärtor, deppighet, finnar, hårlossning och minskad lust i allmänhet gör att sex knappt är att tala om.
    Dom få gånger vi fått till det är okej, men efteråt bränns det i underlivet som om hans sperma vore lava.

    Jag har hört att det kan ta upp till 6 månader innan kroppen fattar hur hormonerna fungerar med spiralen och det gjorde så j-vulusiskt ont att stoppa in den så jag känner inte för att ta ut den utan att ge den en ordentlig chans.

    Någon som har någon erfarenhet?
    Är fyra månader nog eller kommer det att bli bättre?
    Jag saknar närheten och börjar märka att även pojkvännen lider av vår ofrivilliga celibatsituation.

    Råd?
  2. 1
    Minerva sabbar allt? Det har gått mer än 4 månader sedan jag satte in Mirena nu. Ingenting fungerade som det brukade efter lillkillen damp ner nov -08 och när mensen kom tillbaka för ca ett år sedan så kunde vi ha sex max en gång /månad då jag på direkten fick UVI följt av svamp om vi hade sex. P-piller gav mig plötsligt yrsel och illamående och titt som tätt fick jag blödande och svidande sprickor.

    Jag älskar min pojkvän och jag älskar sex.

    Men sedan jag satte in hormonspiralen så känner jag mig aldrig fräsch. Sprickorna kvarstår och flytningar som kommer och går blandat med menssmärtor, deppighet, finnar, hårlossning och minskad lust i allmänhet gör att sex knappt är att tala om.
    Dom få gånger vi fått till det är okej, men efteråt bränns det i underlivet som om hans sperma vore lava.

    Jag har hört att det kan ta upp till 6 månader innan kroppen fattar hur hormonerna fungerar med spiralen och det gjorde så j-vulusiskt ont att stoppa in den så jag känner inte för att ta ut den utan att ge den en ordentlig chans.

    Någon som har någon erfarenhet?
    Är fyra månader nog eller kommer det att bli bättre?
    Jag saknar närheten och börjar märka att även pojkvännen lider av vår ofrivilliga celibatsituation.

    Råd?
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Hej!

    jag satte in min spiral hmm va de för ett år sen kanske.. minns ej riktigt .. men min krångla i kanske 7 mån sen har de blivit bättre . men sexlusten e väl halvdan :/ så de får du nog leva med kanske ..
  4. 2
    Hej!

    jag satte in min spiral hmm va de för ett år sen kanske.. minns ej riktigt .. men min krångla i kanske 7 mån sen har de blivit bättre . men sexlusten e väl halvdan :/ så de får du nog leva med kanske ..
  5. Anonym
    #3
    Jag svarar på mitt eget inlägg ifall någon mer hamnar i min situation och behöver råd:

    TA UT DEN DÄR FÖRBENADE HORMONSPIRALEN!

    Knappt 2v efter att jag plockat ut den försvann alla mina problem. Nu har det gått snart 2månader och sexlusten är på topp! Ingen svamp, ingen klåda, inga finnar m.m.m.
    Underbart.
    Tråkigt att använda kondom, men alternativet var ju hemskt
  6. 3
    Jag svarar på mitt eget inlägg ifall någon mer hamnar i min situation och behöver råd:

    TA UT DEN DÄR FÖRBENADE HORMONSPIRALEN!

    Knappt 2v efter att jag plockat ut den försvann alla mina problem. Nu har det gått snart 2månader och sexlusten är på topp! Ingen svamp, ingen klåda, inga finnar m.m.m.
    Underbart.
    Tråkigt att använda kondom, men alternativet var ju hemskt

Liknande trådar

  1. Hilfe - Mirena Hormonspiral sabbar allt?
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 23:21
  2. Han sabbar min dag...
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 10:21
  3. minerva umeå?
    By jallemor in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 01:20
  4. Minerva?
    By kanske en 3:a? in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 23:05
  5. Minerva Umeå
    By PM in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 00:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar