Lillebror är hemma!
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Lillebror är hemma!

    Sitter hemma i soffan & gosar med en liten sötnos. Eller liten är fel att kalla honom.
    Född igår, 100911 kl.19.54. Fantastiskt fin, en lite tjockare kopia av sin yngsta storasyster.
    Imponerande stor; 3900 gr, 52 cm lång & med ett hattmått på 37 cm! Född i v.37+0 hamnar lillebror utanför alla streck på viktkurvan... Behöver jag skriva att jag är tacksam att jag inte behövde gå tiden ut, för att sen behöva klämma ut honom?
    Barnläkaren var tveksam till att skriva ut honom, för att han är "för tung för tiden" & riskerar att sjunka för lågt i socker utan tilläggsmatning. Men efter lite diskussioner så åkte vi hem iaf & ska tillbaka imorgon bitti. Snart kommer de stora barnen hem & förhoppningsvis får lillebror godkänt. Evelina har godkänt honom.

    Namn är inte bestämt än, men vi hoppas snart ha funderat klart.
    Maria m C-95, N-99 & D-03 . Lillasyster Evelina född 090702. Lillebror Mikael 100911.
  2. 1
    Lillebror är hemma! Sitter hemma i soffan & gosar med en liten sötnos. Eller liten är fel att kalla honom.
    Född igår, 100911 kl.19.54. Fantastiskt fin, en lite tjockare kopia av sin yngsta storasyster.
    Imponerande stor; 3900 gr, 52 cm lång & med ett hattmått på 37 cm! Född i v.37+0 hamnar lillebror utanför alla streck på viktkurvan... Behöver jag skriva att jag är tacksam att jag inte behövde gå tiden ut, för att sen behöva klämma ut honom?
    Barnläkaren var tveksam till att skriva ut honom, för att han är "för tung för tiden" & riskerar att sjunka för lågt i socker utan tilläggsmatning. Men efter lite diskussioner så åkte vi hem iaf & ska tillbaka imorgon bitti. Snart kommer de stora barnen hem & förhoppningsvis får lillebror godkänt. Evelina har godkänt honom.

    Namn är inte bestämt än, men vi hoppas snart ha funderat klart.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Grattis till lillebror! I mina ögon är han en liiten plutt, skönt att inte bara jag får stora barn..

    Hoppas ni får en fin första tid tillsammans, otroligt avundsjuk på dig som får snusa bebis!
    Var Evelina nyfiken? Kommer ihåg när vår lille storebror stod och tittade över skötbordskanten när vi bytte blöja på Iselin och dök in i babyskyddet när vi kom hem från BB och skulle pussas! Hur gulligt som helst!
  4. 2
    Grattis till lillebror! I mina ögon är han en liiten plutt, skönt att inte bara jag får stora barn..

    Hoppas ni får en fin första tid tillsammans, otroligt avundsjuk på dig som får snusa bebis!
    Var Evelina nyfiken? Kommer ihåg när vår lille storebror stod och tittade över skötbordskanten när vi bytte blöja på Iselin och dök in i babyskyddet när vi kom hem från BB och skulle pussas! Hur gulligt som helst!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Ni har ju fått en lillebror))))

    GRATTIS till er <3 jag är nyfiken på namnet, letar själv pojknamn hihi *S*
  6. 3
    Ni har ju fått en lillebror))))

    GRATTIS till er <3 jag är nyfiken på namnet, letar själv pojknamn hihi *S*
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Åååh GRATTIS! Vad härligt, jag är så avundsjuk så du anar inte. Tusen hundra grattis!!
  8. 4
    Åååh GRATTIS! Vad härligt, jag är så avundsjuk så du anar inte. Tusen hundra grattis!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Grattis till lillebror. Vad roligt! Känns overkligt att en av "våra barn" har fått ett syskon. Det känns liksom främmande att tänka att det skulle finnas en bebis här nu, och så gör det det hos dig! Häftigt!
  10. 5
    Grattis till lillebror. Vad roligt! Känns overkligt att en av "våra barn" har fått ett syskon. Det känns liksom främmande att tänka att det skulle finnas en bebis här nu, och så gör det det hos dig! Häftigt!

Liknande trådar

  1. Lillebror är hemma!
    By 3mirakel in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 15:53
  2. Lillebror hemma
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 18:20
  3. Hemma med lillebror :)
    By umami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 15:24
  4. Nu är vi hemma med lillebror
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 15:13
  5. Hemma med lillebror
    By Busiluran in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 09:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar