Sprattelgubbe!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Sprattelgubbe!

    Min lille plutt rör sig hej vilt i magen, och nu känns det som att han är vaken dygnet runt och vrider och boxar och sprattlar och busar. För det mesta förstås himla roligt och mysigt, men det blir ju ändå lite obekvämt ibland, och tröttsamt när man inte får sova. Nån som har några smarta knep för att få honom att sova?:-)
  2. 1
    Sprattelgubbe! Min lille plutt rör sig hej vilt i magen, och nu känns det som att han är vaken dygnet runt och vrider och boxar och sprattlar och busar. För det mesta förstås himla roligt och mysigt, men det blir ju ändå lite obekvämt ibland, och tröttsamt när man inte får sova. Nån som har några smarta knep för att få honom att sova?:-)
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    *ler* För mig fungerar det att göra ett kort godisuppehåll..
    Hur långt har du gått, det brukar ju vara ganska vilt i sjätte-sjunde månaden?
    Jag brukar låna sambons varma hand eller en lagom varm vetekudde då blir det lugnt en stund i alla fall..
  4. 2
    *ler* För mig fungerar det att göra ett kort godisuppehåll..
    Hur långt har du gått, det brukar ju vara ganska vilt i sjätte-sjunde månaden?
    Jag brukar låna sambons varma hand eller en lagom varm vetekudde då blir det lugnt en stund i alla fall..
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    asg, jag halkade alltså in här. Jajamensan, jag satt på OÄF nyss. Det är livat just nu eller hur!
  6. 3
    asg, jag halkade alltså in här. Jajamensan, jag satt på OÄF nyss. Det är livat just nu eller hur!
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4
    Är i v 29. Äter inte så mycket godis, och det borde ju isåfall inte fortfarande vara kvar vid 4-tiden på natten?:-)
    Den här grabben struntar för det mesta i gosiga klappar och händer och vetevärmare utan öser på ändå! Ska bli himla skoj att se honom in action sen när han kommit ut!:-D
  8. 4
    Är i v 29. Äter inte så mycket godis, och det borde ju isåfall inte fortfarande vara kvar vid 4-tiden på natten?:-)
    Den här grabben struntar för det mesta i gosiga klappar och händer och vetevärmare utan öser på ändå! Ska bli himla skoj att se honom in action sen när han kommit ut!:-D
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    hehe tur att de inte behöver vara som de var i magen när de kommer ut!! Busfrö!
  10. 5
    hehe tur att de inte behöver vara som de var i magen när de kommer ut!! Busfrö!
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Min knodd är stilla i magen hela tiden när jag är i rörelse, så en promenad kanske? Här rör det sig mest av allt när jag är stilla.
  12. 6
    Min knodd är stilla i magen hela tiden när jag är i rörelse, så en promenad kanske? Här rör det sig mest av allt när jag är stilla.
  13. Medlem sedan
    Apr 2010
    #7
    Ja jag har varit lite för trött för att träna på sista tiden, kanske därför han är lite otålig och busig! Får se till att ta promenader ändå.
  14. 7
    Ja jag har varit lite för trött för att träna på sista tiden, kanske därför han är lite otålig och busig! Får se till att ta promenader ändå.
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8
    Min håller också på som en galning hela tiden En natt låg jag och kved och stönade i sömnen och när sambon la handen på magen så va det full rulle därinne. Stackaren kunde inte sova men det kunde jag Dessvärre har jag inga tips, min andra son blev alltid lugn så fort pappa la handen på magen eller pratade med honom, men inte lillebror...
    Det går väl lite i vågor, de lugnar kanske ner sig igen. Men jobbigt när man inte kan sova!
  16. 8
    Min håller också på som en galning hela tiden En natt låg jag och kved och stönade i sömnen och när sambon la handen på magen så va det full rulle därinne. Stackaren kunde inte sova men det kunde jag Dessvärre har jag inga tips, min andra son blev alltid lugn så fort pappa la handen på magen eller pratade med honom, men inte lillebror...
    Det går väl lite i vågor, de lugnar kanske ner sig igen. Men jobbigt när man inte kan sova!

Liknande trådar

  1. sprattelgubbe =)
    By bebis dec 2010 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:18
  2. En sån sprattelgubbe!
    By Kat- in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 14:52
  3. Missnöjd sprattelgubbe
    By 41:an in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 07:09
  4. Sprattelgubbe!
    By Minnea in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:59
  5. Sprattelgubbe!
    By Snice in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar