Muskelinflammation
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Muskelinflammation

    Var idag hos läkaren för att jag hade så fruktansvärt ont när jag andades. Han konstaterade då att jag hade inflammation i musklerna runt omkring bröstkorgen och skickade hem mig för att ta 3x2 alvedon om dagen tills det var borta.
    Nu sitter jag här och har så ont att jag inte kan röra mig. Nu gör det ont hela tiden, inte bara när jag andas. Känns som att hela överkroppen krampar och det går ändå upp i halsmusklerna och jag kan bara andas i små korta stötar. Till grejen hör att jag är gravid i v.30 och redan innan har lite svårt att få ordentligt med luft då bebisen ligger och trycker på lungorna.

    Alltså frågan är, hur ont får man ha? Hur lång tid tar det innan det går över? Och räcker det med vanliga smärtstillande? Känns lite som att han avfärdade mig liksom, och jag är inte den som går till doktorn om jag tror att saker och ting går över av sig själva. Det är lite läskigt just nu för det gör verkligen otroligt ont.
    Mamma till
    Noah-00
    Jonah-03
    Gabriel-05
    Eliah-08
    Hannah jan.11
    fudge.babyblogg.se
  2. 1
    Muskelinflammation Var idag hos läkaren för att jag hade så fruktansvärt ont när jag andades. Han konstaterade då att jag hade inflammation i musklerna runt omkring bröstkorgen och skickade hem mig för att ta 3x2 alvedon om dagen tills det var borta.
    Nu sitter jag här och har så ont att jag inte kan röra mig. Nu gör det ont hela tiden, inte bara när jag andas. Känns som att hela överkroppen krampar och det går ändå upp i halsmusklerna och jag kan bara andas i små korta stötar. Till grejen hör att jag är gravid i v.30 och redan innan har lite svårt att få ordentligt med luft då bebisen ligger och trycker på lungorna.

    Alltså frågan är, hur ont får man ha? Hur lång tid tar det innan det går över? Och räcker det med vanliga smärtstillande? Känns lite som att han avfärdade mig liksom, och jag är inte den som går till doktorn om jag tror att saker och ting går över av sig själva. Det är lite läskigt just nu för det gör verkligen otroligt ont.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Du ska inte ha så ont vid andning. Tog läkaren några prover öht för att sätta en inflammationsdiagnos? Jag tycker att du ska överväga att åka in akut.
  4. 2
    Du ska inte ha så ont vid andning. Tog läkaren några prover öht för att sätta en inflammationsdiagnos? Jag tycker att du ska överväga att åka in akut.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det enda han gjorde var att lyssna på lungorna, trycka lite på bröstkorgen och testa syresättningen i blodet efter att jag gått snabbt fram och tillbaka i korridoren. Och då den låg på 99 av 100 så sa han att det inte var någon infektion i lungor eller luftvägar.....

    Hade tänkt att kontakta läkaren idag igen, men otroligt nog så mådde jag bra när jag vaknade. Kan inte för mitt liv fatta hur det kunde gå så fort. För jag var verkligen orolig igår, det gjorde så fruktansvärt ont och hade ju svårt att andas. Och så var det borta när jag vaknade Sen känner jag ju av att det inte är helt bra, har lite ont fortfarande men det är inget att tala om om man jämför.

    tack för ditt svar
  6. 3
    Det enda han gjorde var att lyssna på lungorna, trycka lite på bröstkorgen och testa syresättningen i blodet efter att jag gått snabbt fram och tillbaka i korridoren. Och då den låg på 99 av 100 så sa han att det inte var någon infektion i lungor eller luftvägar.....

    Hade tänkt att kontakta läkaren idag igen, men otroligt nog så mådde jag bra när jag vaknade. Kan inte för mitt liv fatta hur det kunde gå så fort. För jag var verkligen orolig igår, det gjorde så fruktansvärt ont och hade ju svårt att andas. Och så var det borta när jag vaknade Sen känner jag ju av att det inte är helt bra, har lite ont fortfarande men det är inget att tala om om man jämför.

    tack för ditt svar
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Blev lite orolig för lungemboli; tur att det gick över!
  8. 4
    Blev lite orolig för lungemboli; tur att det gick över!

Liknande trådar

  1. muskelinflammation
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 17:48
  2. Muskelinflammation?
    By Annita in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 13:08
  3. Muskelinflammation....
    By Muskelinflammation? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 19:28
  4. Muskelinflammation...
    By Ajajajajaj in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 10:58
  5. muskelinflammation :-(
    By lillmill in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar